Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

ed van b

Woestijnplevier Batenburg/Wijchen:

Kon (gelukkig) om 21:10u nog aanschuiven. Vogel zat niet ver voor de hut in het korte groen op zn buik en ging met schemer, tot donker (21:40u) druk fourageren aan de waterkant, ook recht voor de hut, de waterkant tussen de twee houten klaphekjes). Daarna werd het te donker om de vogel te kunnen volgen.

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Rickschonewille

Beetje onduidelijk waar je nou heen moet lopen.. Ergens in de buurt van Ingang zandvoort?

Edwin Russer

Citaat van: Rickschonewille op april 30, 2011, 11:37:11 AM
Beetje onduidelijk waar je nou heen moet lopen.. Ergens in de buurt van Ingang zandvoort?
Ik zou het je niet durven zeggen, maar heb zo'n vermoeden dat Roy op dit moment plat gebeld wordt 8)
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

HPM

Citaat van: Rickschonewille op april 30, 2011, 11:37:11 AM
Beetje onduidelijk waar je nou heen moet lopen.. Ergens in de buurt van Ingang zandvoort?

An het kaartje te zien heb je een goeie boot nodig.
Herman van der Meer

Folkert Jan

Ingang oranjekom dan stukje naar het zuiden en dan richting zee lijkt me
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Rickschonewille

Citaat van: rnbflavour op april 30, 2011, 11:45:28 AM
Ingang oranjekom dan stukje naar het zuiden en dan richting zee lijkt me

Het stikt daar van de Betonkanaaltjes, dus het zou ook nog een ander kanaaltje kunnen zijn ipv. van die van de Oranjekom..

Edit - Je had gelijk folkert jan, maar hij is nu weg :P http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=30446&page=1

nick

Is dit dezelfde Norman, als die van de Spaanse Mus van een week of zo terug, en die zich in het waterspreeuwen-forumonderwerp afgelopen winter ook liet regelmatig liet horen?
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham

Rickschonewille

Citaat van: nick op april 30, 2011, 12:10:27 PM
Is dit dezelfde Norman, als die van de Spaanse Mus van een week of zo terug, en die zich in het waterspreeuwen-forumonderwerp afgelopen winter ook liet regelmatig liet horen?

Ja, Norman Graafsma.


Bas vd Burg

#10750
Vogel is door Rein Genuit en Sam Gobin opgepikt, vogel vloog iig strak door richting NO. De vogel hing dus niet rond zoals het bericht van 13:13u aangaf (het ging niet helemaal goed met piepen begreep ik van Rein ;D ). Als ik het goed heb begrepen heeft Sam nog wel een plaatje kunnen maken. Strakke actie van die twee al zeg ik het zelf....
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Norman

Citaat van: Bas vd Burg op april 30, 2011, 13:20:29 PM
Vogel is door Rein Genuit en Sam Gobin opgepikt, vogel vloog iig strak door richting NO. Als ik het goed heb begrepen heeft Sam nog wel een plaatje kunnen maken. Strakke actie van die twee al zeg ik het zelf....

Weer thuis, (nachtengalen)excursie meer dan geslaagd.

Zeker strakke actie van Rein Genuit en Sam Gobin!

Tijdens een koffiepauze verslikte ik me in de koffie door die rare reiger die een Kraanvogel bleek, ook pal noord en amper een paar minuten opgeschrikt door een vreemde "buizerd". Kijker erop en de opvallende tekening, maar bovenal de koplampen gaven met direct een mooie glimlach, Dwergarend!!

Nieuw soort voor mij!  :duim:

Roy Slaterus zijn nummer had ik in mijn GSM staan (en nu ook van Vincent Hart  ;) ) en die heb ik een smsje gestuurd en later telefonisch aanvullende informatie verstrekt, zodat de regionalo's de vogels wellicht konden oppikken in bloemendaal/kennemerduinen/zuidpier wellicht.

Citaat van: Rickschonewille op april 30, 2011, 12:28:55 PM
Citaat van: nick op april 30, 2011, 12:10:27 PM
Is dit dezelfde Norman, als die van de Spaanse Mus van een week of zo terug, en die zich in het waterspreeuwen-forumonderwerp afgelopen winter ook liet regelmatig liet horen?

Ja, Norman Graafsma.

:right:

Edwin Russer

Citaat van: Bas vd Burg op april 30, 2011, 13:20:29 PM
Vogel is door Rein Genuit en Sam Gobin opgepikt, vogel vloog iig strak door richting NO. De vogel hing dus niet rond zoals het bericht van 13:13u aangaf (het ging niet helemaal goed met piepen begreep ik van Rein ;D ). Als ik het goed heb begrepen heeft Sam nog wel een plaatje kunnen maken. Strakke actie van die twee al zeg ik het zelf....
Zeker een strakke actie van Rein en Sam. Van harte heren :duim:
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Justin Jansen

Citaat van: Edwin Russer op april 30, 2011, 13:46:51 PM
Citaat van: Bas vd Burg op april 30, 2011, 13:20:29 PM
Vogel is door Rein Genuit en Sam Gobin opgepikt, vogel vloog iig strak door richting NO. De vogel hing dus niet rond zoals het bericht van 13:13u aangaf (het ging niet helemaal goed met piepen begreep ik van Rein ;D ). Als ik het goed heb begrepen heeft Sam nog wel een plaatje kunnen maken. Strakke actie van die twee al zeg ik het zelf....
Zeker een strakke actie van Rein en Sam. Van harte heren :duim:
Ben benieuwd naar de foto(s) en naar een uitgebreide beschrijving.
M.v.g., Justin Jansen


UtrechtsVogelNet

Citaat van: Justin Jansen op april 30, 2011, 13:48:22 PM
Citaat van: Edwin Russer op april 30, 2011, 13:46:51 PM
Citaat van: Bas vd Burg op april 30, 2011, 13:20:29 PM
Vogel is door Rein Genuit en Sam Gobin opgepikt, vogel vloog iig strak door richting NO. De vogel hing dus niet rond zoals het bericht van 13:13u aangaf (het ging niet helemaal goed met piepen begreep ik van Rein ;D ). Als ik het goed heb begrepen heeft Sam nog wel een plaatje kunnen maken. Strakke actie van die twee al zeg ik het zelf....
Zeker een strakke actie van Rein en Sam. Van harte heren :duim:
Ben benieuwd naar de foto(s) en naar een uitgebreide beschrijving.
Ik ben vooral benieuwd waar-ie nu uithangt ... gaaf hoor, mooi dat-ie ook door anderen is gezien !!  :duim:

JaapHennevanger

Een man steppekiekendief tp bij lauwersmeer (nabij Oostmahorn)
Jaap Hennevanger



Edwin Russer

Citaat van: UtrechtsVogelNet op april 30, 2011, 14:31:07 PM
Citaat van: Justin Jansen op april 30, 2011, 13:48:22 PM
Citaat van: Edwin Russer op april 30, 2011, 13:46:51 PM
Citaat van: Bas vd Burg op april 30, 2011, 13:20:29 PM
Vogel is door Rein Genuit en Sam Gobin opgepikt, vogel vloog iig strak door richting NO. De vogel hing dus niet rond zoals het bericht van 13:13u aangaf (het ging niet helemaal goed met piepen begreep ik van Rein ;D ). Als ik het goed heb begrepen heeft Sam nog wel een plaatje kunnen maken. Strakke actie van die twee al zeg ik het zelf....
Zeker een strakke actie van Rein en Sam. Van harte heren :duim:
Ben benieuwd naar de foto(s) en naar een uitgebreide beschrijving.
Ik ben vooral benieuwd waar-ie nu uithangt ... gaaf hoor, mooi dat-ie ook door anderen is gezien !!  :duim:

Op uw wenken bediend ;)
http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=30460&page=1
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Justin Jansen

Grote Geelpootruiter is in de Flauwers Inlagen gezien!
M.v.g., Justin Jansen


Bart van Hoogstraten

#10758
Oranjevleugelamazone bij Weert! (helaas een escape vermoed ik)  ;) http://waarneming.nl/waarneming/view/53930061
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

joostheeremans

Geïmporteerde exoot, schijnt zich hier wel voort te planten...
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Bart van Hoogstraten

Als ik nou Vogeladmin zou zijn (heeel hypothetisch) zou ik deze waarneming goedkeuren en hem in de comments feliciteren en meedelen dat ik jaloers was -> grap boven grap waardoor hij zelf even niet meer weet wat hij met zijn eigen grap moet...  ;D
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Folkert Jan

Op trektellen.nl een zwarte zeekoet langs Bloemendaal aan zee
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

dupont

Graag wat meer achtergrondinfo over de Dwergarend: hoeveel mensen hebben vandaag gezocht, hoeveel mensen hebben de vogel gezien? Gaan er morgen veel mensen zoeken en zo ja, waar? Wat zijn de hoogste/beste duintoppen en waar liggen die precies?
Ik ben morgen van plan om met de fiets het gebied te doorkruisen. Is dat verstandig?
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Vincent Hart

Als de vogel inderdaad is neergegaan bij het Kopje van Bloemendaal (zie waarneming Anton Duijnhouwer) is dat geen gekke plek. Hoewel je daar geen vrij zicht naar alle kanten hebt, ivm bomen. Andere mogelijkheid is de duintop waar Arnoud stond. Arnoud ook om suggesties gevraagd.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

JohanvantBosch

#10764
 plaatjes steppekiek van David Hoekstra:
http://lauwersmeer.com/php/fotokl.php?soort=vogel&vogelnr=389&taal=nl&landid=&add=20110430

Citaat van: lauwersmeer.comHelaas stond het fototoestel in het verkeerde programma waardoor de foto's niet zo geweldig zijn geworden....

Ben Gaxiola

Citaat van: JohanvantBosch op april 30, 2011, 20:23:08 PM
plaatjes steppekiek van David Hoekstra:
http://lauwersmeer.com/php/fotokl.php?soort=vogel&vogelnr=389&taal=nl&landid=&add=20110430

Citaat van: lauwersmeer.comHelaas stond het fototoestel in het verkeerde programma waardoor de foto's niet zo geweldig zijn geworden....


Behalve als je een liefhebber bent van Renoir of Monet. Ik vind ze briljant. 8)  (en de vogel staat er aanvaardbaar op)


David en Rommert, mooie vondst. Ik hoop dat er op 14 mei a.s. tijdens de Top of Holland dag ook zoveel valt te beleven (of liever nog, meer). Tot dan!
Ben Gaxiola

Martijn Bot

#10766
Citaat van: Ben Gaxiola op april 30, 2011, 20:55:15 PM

Behalve als je een liefhebber bent van Renoir of Monet. Ik vind ze briljant. 8)  (en de vogel staat er aanvaardbaar op)

Ik vind ze ook prachtig, vooral de bovenste waar een groep vogelaars pontificaal met de rug naar de vogel staat, geen benul hebbend van wat er zich achter hen afspeelt. Morinellen zijn ook mooi...

UtrechtsVogelNet

Citaat van: Vincent Hart op april 30, 2011, 20:14:29 PM
Als de vogel inderdaad is neergegaan bij het Kopje van Bloemendaal (zie waarneming Anton Duijnhouwer) is dat geen gekke plek. Hoewel je daar geen vrij zicht naar alle kanten hebt, ivm bomen. Andere mogelijkheid is de duintop waar Arnoud stond. Arnoud ook om suggesties gevraagd.

Tegen 18h15 waren er 20 man op de uitkijktoren van de laatste melding, niks meer gezien. We hebben met 5 man tot 20h uur gekeken.
Toren is morgen pas rond half 12 toegankelijk. De bewuste duin ken ik niet; de begraafplaats is pas na 9 uur meen ik toegankelijk.

Onoverzichtelijk gebeid, kan zo ergens geland zijn omdat de vogel laag vloog (zei een van de 2 waarnemers tegen me) maar je kijkt dan direct tegen een hoge bomenrij aan: kan ook zomaar doorgevlogen zijn. Tja.

Ik denk dat een trektelpost bij IJmuiden geen gekke start zou zijn. Dwergarenden vliegen al heel vroeg soms. Mijn ervaring in Spanje in ieder geval was dat het kort na zonsopgang al kan zijn. Maar ofie dat hier ook doet, durf ik niet te zeggen natuurlijk.

Garantie tot aan de deur hoor, don't shoot the messenger!

Gegroet, Phil

Gr, Phil

Thijs Fijen

Wij, (Tim de Boer, Jurrien van Deijk en ik) gaan morgenvroeg bij IJmuiden beginnen met tellen en wanneer de rovers een beetje gaan vliegen weer op de hoge duin zitten bij IJmuiden (Heerenduinweg).. Vanaf daar heb je goed overzicht en is de vogel vandaag meerdere keren gezien (al dan niet goed)
Thijs Fijen

Norman

Ik heb de Dwergarend inmiddels ingediend bij de CDNA.

Veel succes voor de mensen die morgen gaan zoeken. Ik gok trouwens dat de vogel inmiddels wel het Noordzeekanaal zou moeten zijn overgestoken.

De vogel trouwens ontdekt tijdens een nachtengalenexcursie vanmorgen voor het IVN de Ronde Venen & Uithoorn.
9 mei geef ik weer een nachtengalenexcursie voor IVN Zuidkennemerland, ben benieuwd wat we dan als krentjes zien.  ;D

Overigens hebben we ook erg kunnen genieten van alle zangertjes in de duinen.