Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Citaat van: hterhaar op april 21, 2011, 23:02:27 PM
OK - moet kunnen op 1 dag - misschien ben ik een ouwe l*l zo langzamerhand. Let me rephrase :

Ga je nu als ambitieuze jonge soortenjager EERST naar Ameland of Zeeland.....?

Gr.,

Hans
Als je nou niet via Zeeland naar die Ross' Meeuw gaat, win je wat tijd  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Yeronimo

Hopen dat ze morgen beiden terug gevonden worden.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Citaat van: frankneijts op april 21, 2011, 21:35:46 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op april 21, 2011, 21:20:00 PM
We staan nu in Leusden op de plek van de mogelijke Dwergooruil. Daar roept een prima Vroedmeesterpad vanuit een vijvertje in een tuin. Helaas...

En om een geheel versleten cliché met een kleine wijziging wat op te poetsen: "De thuisblijvers hadden weer 's gelijk..."  8)
Zeker niet, ik had nog nooit een vroedmeesterpad gehoord  ;D Weer 'es wat anders na ca. 15 dwergooruilen afgelopen twee weken in Spanje  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Yeronimo

Nog geen mensen ter plaatse bij de Ross' Meeuw?
Koningseider ook maar rustig afwachten, eerste boot gaat pas 7:30 uur en dan maar wachten op een piepje.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Folkert Jan

In ieder geval is Rommert net op ameland aangekomen dus er gaat gezocht worden
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Rikstar

pfff, ik loop al weken hier in schotland tussen de groepen eiders te zoeken naar koningseiders... wordt er 1 in NL gezien. proficiat voor de ontdekker, ook van die ross meeuw want die ziet er zeker goed uit!
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Justin Jansen

Ik vind het buitengewoon knap van iedereen om hier een Ross's Meeuw met zekerheid in te zien. Vind de foto's te vaag om dat 100 % zeker te zeggen (Kokmeeuw, Dwergmeeuw of Dunbekmeeuw zijn niet uit te sluiten a.d.h.v. de fotos).
M.v.g., Justin Jansen


jonas D

Bij eemshaven mogelijke balkankwikstaart.ook een kortteenleeuwerik overvliegend zie dutchbirdalerts
Groeten,
Jonas

Rikstar

foto's inclusief een goede beschrijving  :duim:

Citaat van: Justin Jansen op april 22, 2011, 08:43:35 AM
Ik vind het buitengewoon knap van iedereen om hier een Ross's Meeuw met zekerheid in te zien. Vind de foto's te vaag om dat 100 % zeker te zeggen (Kokmeeuw, Dwergmeeuw of Dunbekmeeuw zijn niet uit te sluiten a.d.h.v. de fotos).
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Jarinka

Citaat van: frankneijts op april 21, 2011, 21:35:46 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op april 21, 2011, 21:20:00 PM
We staan nu in Leusden op de plek van de mogelijke Dwergooruil. Daar roept een prima Vroedmeesterpad vanuit een vijvertje in een tuin. Helaas...
En om een geheel versleten cliché met een kleine wijziging wat op te poetsen: "De thuisblijvers hadden weer 's gelijk..."  8)
Maar straks was het wel een Dwergooruil geweest, en hadden we hem laten gaan. Het is altijd goed om dat soort meldingen te controleren, en daar hebben we toch locals voor? Het was jammer dat het een Vroedmeesterpad bleek te zijn, maar dan weten we in ieder geval wat er zit.
Groeten, Jarinka Heijink

theomuusse

Citaat van: Justin Jansen op april 22, 2011, 08:43:35 AM
Ik vind het buitengewoon knap van iedereen om hier een Ross's Meeuw met zekerheid in te zien. Vind de foto's te vaag om dat 100 % zeker te zeggen (Kokmeeuw, Dwergmeeuw of Dunbekmeeuw zijn niet uit te sluiten a.d.h.v. de fotos).

Dank je!
Zal ik het toelichten of zie jij ook een kleine, adulte meeuw met roze onderdelen, witte kop en lichtgrijze bovnvleugels?

Theo

HPM

Citaat van: Vincent Hart op april 22, 2011, 00:20:36 AM
Citaat van: frankneijts op april 21, 2011, 21:35:46 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op april 21, 2011, 21:20:00 PM
We staan nu in Leusden op de plek van de mogelijke Dwergooruil. Daar roept een prima Vroedmeesterpad vanuit een vijvertje in een tuin. Helaas...

En om een geheel versleten cliché met een kleine wijziging wat op te poetsen: "De thuisblijvers hadden weer 's gelijk..."  8)
Zeker niet, ik had nog nooit een vroedmeesterpad gehoord  ;D Weer 'es wat anders na ca. 15 dwergooruilen afgelopen twee weken in Spanje  ;)

Het probleem van de verwarring zal wel vaker komen door mensen die de Vroedmeesterpad niet kennen waardoor ze denken dat die van 'kilometers afstand' is te horen.
Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: theomuusse op april 22, 2011, 09:42:33 AM
Citaat van: Justin Jansen op april 22, 2011, 08:43:35 AM
Ik vind het buitengewoon knap van iedereen om hier een Ross's Meeuw met zekerheid in te zien. Vind de foto's te vaag om dat 100 % zeker te zeggen (Kokmeeuw, Dwergmeeuw of Dunbekmeeuw zijn niet uit te sluiten a.d.h.v. de fotos).


Dank je!
Zal ik het toelichten of zie jij ook een kleine, adulte meeuw met roze onderdelen, witte kop en lichtgrijze bovnvleugels?

Theo
Foto's lijken alleen verkleind, waarom niet ook vragen om uitsnedes?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent Hart

Gaat lekker vandaag, afgelopen half uur steppekiek en roodstuitzwaluw overvliegend, en steppekievit (Belgische vogel?) tp.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

frankmeer

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 22, 2011, 09:52:39 AM
Citaat van: theomuusse op april 22, 2011, 09:42:33 AM
Citaat van: Justin Jansen op april 22, 2011, 08:43:35 AM
Ik vind het buitengewoon knap van iedereen om hier een Ross's Meeuw met zekerheid in te zien. Vind de foto's te vaag om dat 100 % zeker te zeggen (Kokmeeuw, Dwergmeeuw of Dunbekmeeuw zijn niet uit te sluiten a.d.h.v. de fotos).

Dank je!
Zal ik het toelichten of zie jij ook een kleine, adulte meeuw met roze onderdelen, witte kop en lichtgrijze bovnvleugels?

Theo

Foto's lijken alleen verkleind, waarom niet ook vragen om uitsnedes?

Ik vind de foto's er ook goed uitzien, maar zou net als Jeroen ook graag iets grotere uitsnedes ervan zien. Daarnaast ben ik benieuwd naar informatie en toegankelijkheid over het gebied waar de vogel zat, tijdstip van de waarneming, afstand tot de vogel, gedrag enz. De waarnemer is volgens mij dezelfde als de ontdekker van de Roodkeelstrandloper bij Oud-Beijerland in de zomer van 1998.
Frank van der Meer

Bas vd Burg

Leuk dat commentaar ook bij de voorlopige resultaten van telpost Dordtse Biesbosch: "Highlights, verder ruk" . Zie http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=20&land=1&site=0&datum=20110422&taal=1 Ik zou ervoor tekenen als ik zo'n ochtendje had over de telpost Berkheide ;D ;D ;D
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Rikstar

met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

hiskodevries

is de steppekievit inmiddels een invasieve exoot ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0


Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

hdijk

Understatement van het jaar: "waarschijnlijk geen Buizerd"  O0

http://waarneming.nl/waarneming/view/53707087
Hendrik Jan van Dijk

frankneijts

Citaat van: Vincent Hart op april 22, 2011, 12:02:41 PM
Gaat lekker vandaag, afgelopen half uur steppekiek en roodstuitzwaluw overvliegend, en steppekievit (Belgische vogel?) tp.

Van deze Steppekiek: http://waarneming.nl/waarneming/view/53707120 zou ik een Grauwe maken......
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Rikstar

volgens mij heeft andre boven nog foto's van hetzelfde? beest.

Citaat van: frankneijts op april 22, 2011, 16:33:13 PM
Citaat van: Vincent Hart op april 22, 2011, 12:02:41 PM
Gaat lekker vandaag, afgelopen half uur steppekiek en roodstuitzwaluw overvliegend, en steppekievit (Belgische vogel?) tp.

Van deze Steppekiek: http://waarneming.nl/waarneming/view/53707120 zou ik een Grauwe maken......
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Vincent Hart

En anders doen we deze (leuke 'troostprijs' na het dippen van een koningseider ...)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Norman

Gisterenavond zag ik in Poelbroek (te Haarlem, naast de Meerwijkplas) een Spaanse Mus man.
Als je op google maps kijkt zat de vogel precies op de P van Palingpad.
De vogel bewoog een beetje tussen het riet en de begroeing, maar liet zich zeer duidelijk zien.

Voor de twijfelaars, het was geen Rietgors en geen afwijkende Huismus. Kenmerkend was de bruine pet en de zwartige borst, witte wangen en het witte oogstreepje.

Helaas niet eerder in de gelegenheid om deze te posten.

hiskodevries

tsja norman als je niets invoert raakt die snel in de vergetelheid.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rob Halff

Citaat van: Norman op april 22, 2011, 17:08:31 PM
Gisterenavond zag ik in Poelbroek (te Haarlem, naast de Meerwijkplas) een Spaanse Mus man.
Als je op google maps kijkt zat de vogel precies op de P van Palingpad.
De vogel bewoog een beetje tussen het riet en de begroeing, maar liet zich zeer duidelijk zien.

Voor de twijfelaars, het was geen Rietgors en geen afwijkende Huismus. Kenmerkend was de bruine pet en de zwartige borst, witte wangen en het witte oogstreepje.

Helaas niet eerder in de gelegenheid om deze te posten.

Ben benieuwd naar de foto's want die heb je vast wel...?

Vincent Hart

Afhankelijk van hoever je inzoomt in Maps zie je twee a drie keer 'Palingpad' staan rond de plas(sen). Kun je iets preciezer de plek beschrijven, Norman?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Norman

Citaat van: Rob Halff op april 22, 2011, 17:21:48 PM
Ben benieuwd naar de foto's want die heb je vast wel...?

Waarom zou ik foto's hebben? Een fototoestel is niet bepaald standaard iets wat ik meesleep.
Al helemaal niet als ik 's avonds op de fiets even een rondje ga vogelen.

Voor de duidelijkheid, ik heb geen foto's, wel een redelijk goed stel ogen en een aardige verrekijker en voldoende ervaring met Spaanse Mussen.