Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 03, 2011, 19:10:50 PM
Citaat van: rnbflavour op april 03, 2011, 19:07:33 PM
Wat is kumliens nu precies? Ondersoort of hybride?
Kijk even op de links... Ondersoort dus.

Dat zie ik, maar op dutchbirding zag ik dit staan:

de 'Kleine Burgemeester Groep' (het meest recente onderzoek wijst aan dat Kleine Burgemeester L glaucoides en Thayers Meeuw L thayeri verschillende soorten zijn terwijl 'Kumliens Meeuw' een hybridenpopulatie tussen deze soorten onderling vormt) en de 'Zilvermeeuwgroep'.

Dat vond ik hier: http://www.dutchbirding.nl/journal.php?show_summary=true&journalid=143&contentid=4

Het is natuurlijk al ouder artikel, maar wilde het toch even zeker weten.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Steven Wytema

Overigens niet in NL en van lager kaliber, maar vandaag in Engeland een Baardgrasmus, 2 Alpengierzwaluwen en 2 Bijeneters!
Het kan dus al :)
Steven Wytema


Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rein Genuït

Citaat van: Steven Wytema op april 03, 2011, 22:23:07 PM
Overigens niet in NL en van lager kaliber, maar vandaag in Engeland een Baardgrasmus, 2 Alpengierzwaluwen en 2 Bijeneters!
Het kan dus al :)

Alpengierzwaluw is voor bijna (zag zelf de vogel van Kamperhoek in 2009  ;D op exact deze dag in april) alle niet waarnemers van de Wageningen vogel een regelrechte knaller denk ik.
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

JaapHennevanger

Jaap Hennevanger




Theovanv

Is dit de eerste van Nederland?
Theo van Veenendaal

Rob Halff

Citaat van: Theovanv op april 04, 2011, 00:00:36 AM
Is dit de eerste van Nederland?


Nee tweede, eerste was ook in het voorjaar en wel op Rottumerplaat in Mei 2004 maar die was niet twitchbaar, deze hopelijk morgen wel!

peter ter heide

Wie rijdt er morgen langs Amersfoort voor de boot van 9.30?

Ben te bereiken op 0622738769

Cheers en tot morgen!
Cheers,

Birding Asia with the Oriental Bird Club, orientalbirdclub.org

Jos Welbedacht

Verdraaid! Die zou ik graag willen zien!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Folkert Jan

#10240
Hebben jullie enig idee of je wakker wordt van een piepje en dus je wekker kan verzetten? Anders moet ik misschien ff wat mensen bellen :p
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

HJDT

De eerste boot vertrekt morgenochtend om 06:30. Dat wordt een kort nachtje!!
Tot morgen. . .
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

WillemBosma

Willem Bosma

Velp/Opeinde

Theovanv

Het was natuurlijk wel vanochtend dat hij "voor het laatst" waargenomen werd, dus afwachten of hij teruggevonden wordt, maar met de aantrekkingskracht van deze soort zullen we wel snel de eerste zoekresultaten te horen krijgen ;)
Theo van Veenendaal

RWester

Mochten er mensen vanuit Arnhem en/of met een auto gaan, ik zou graag meerijden en evt frank wagenaar ook (hij vanaf 10 of 12u ivm werk).
M'n tel is 0626991408
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Theovanv

Citaat van: RWester op april 04, 2011, 00:49:15 AM
Mochten er mensen vanuit Arnhem en/of met een auto gaan, ik zou graag meerijden en evt frank wagenaar ook (hij vanaf 10 of 12u ivm werk).
M'n tel is 0626991408
Kom dan meteen ook even langs Apeldoorn rijden B) Daar kom je toch sowieso langs en ik kan bij de snelweg op carpoolparkeerplaats wachten ;)
Theo van Veenendaal

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Steven Wytema

Vooralsnog nog niet in beeld
Steven Wytema


UtrechtsVogelNet

Is er uberhaupt eigenlijk contact geweest met de waarnemer? Die heeft gisteren voor het eerst nl. 3 waarnemingen ingevuld, en buiten dat, er is niets bekend of de vogel door de dag heen wel/niet is gezien en tenslotte: waarom is de vogel zo laat gemeld?? Je weet (of leest in je vogelboek) toch dat het een vrij zeldzame soort is?

Ik wil geen verdenkingen uitspreken hoor, maar ik vind het wel een vreemd verhaal tot dusver.
Maar goed, laten we hopen dat het er echt een is EN dat-ie er morgen nog zit  8)

Gegroet, Phil

Edwin Russer

Citaat van: UtrechtsVogelNet op april 04, 2011, 08:10:53 AM
Is er uberhaupt eigenlijk contact geweest met de waarnemer? Die heeft gisteren voor het eerst nl. 3 waarnemingen ingevuld, en buiten dat, er is niets bekend of de vogel door de dag heen wel/niet is gezien en tenslotte: waarom is de vogel zo laat gemeld?? Je weet (of leest in je vogelboek) toch dat het een vrij zeldzame soort is?

Ik wil geen verdenkingen uitspreken hoor, maar ik vind het wel een vreemd verhaal tot dusver.
Maar goed, laten we hopen dat het er echt een is EN dat-ie er morgen nog zit  8)

Gegroet, Phil

Ha Phil, je gaat er toch geen bommetje onder leggen 8)  Laten we eerst maar eens de eerste boot afwachten, tot de mensen op de plek zijn en dan de piep. Dan zie we wel weer verder, toch?
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Vincent Hart

Hi Phil, even Googlen leert dat de waarnemer werkt in de ecologische monitoring (ook vogels) bij RWS. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen op Schier toegang tot internet heeft en zelfs (gaat wel al wat moeilijker ;)) dat sommige mensen het niet zo belangrijk vinden om twitchers snel van nieuws te voorzien. Heb in elk geval om meer bijzonderheden gevraagd, aangezien de mensen op Schier tot nu toe bot vangen ...

@Edwin: De eerste boot kwam om 7.15u aan  :-\
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

steenl

CiteerDan zie we wel weer verder, toch?

Die staan er al een tijdje. Zie ook post Steven.
Het is nog vroeg, misschien zit ie te pitten.

Herman Bouman

Hey Phil ea,

Niet iedereen twitcht of is bezig met zeldzaamheden zoals jij of ik. De beste man is fotograaf en vooral met Natura2000 bezig. Via de fotosite Flickr.com heb ik wel eens contact met hem gehad en vandaag heb ik ook een bericht achtergelaten. Of hij reageert weet ik niet? Gevraagd aan hem om me te bellen als hij nog meer info heeft betreft de vogel.

Er is wel vaker een melding via waarneming.nl verschenen die wel klopt. Ook al is het de eerste melding....

Thijs Fijen

Mannetje of 30 is aan het zoeken, heeft nog niks opgeleverd
Thijs Fijen

ruud_altenburg

Gaat lekker, de Kumliens lijkt ook verdwenen (via Ies uit het veld).
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

HPM

Gelukkig. In de tijd dat ik een pissige reactie op Phil schreef hebben enkele anderen hetzelfde al op een iets vriendelijker manier gezegd.


Herman van der Meer

UtrechtsVogelNet

Citaat van: HPM op april 04, 2011, 09:06:27 AM
Gelukkig. In de tijd dat ik een pissige reactie op Phil schreef hebben enkele anderen hetzelfde al op een iets vriendelijker manier gezegd.

Hahaha, waarom pissig Herman? Zo onaardig was ik toch niet, en dat ook niet mijn bedoeling. Ik heb gewoon wat vragen gesteld, waarvan ik weet dat anderen die ook hadden. Het verschil is dat ik ze ook stel, en op vriendelijke manier. Niks persoonlijks naar wie dan ook, inclusief de waarnemer. Maar je mag er van vinden wat je wilt hoor.

Prettige dag allemaal!

Herman Bouman

Bas Kers gesproken. Hij heeft meerdere mensen op het eiland gewezen op de zeldzaamheid maar de zogenoemde amateurs deden niets met zijn info... Hij vertelde het 's avonds nog aan een collega die hem vroeg dit zsm te melden ivm de zeldzaamheid enz. Daarom toch 's avonds melding gemaakt zodat er mensen met de eerste boot konden vertrekken. Lijkt me netjes van hem.
Hij had zelfs een poging gedaan Otto Plantega te bereiken (was niet thuis).

De waarneming lijkt me te kloppen.

HPM

Citaat van: UtrechtsVogelNet op april 04, 2011, 09:10:16 AM
Citaat van: HPM op april 04, 2011, 09:06:27 AM
Gelukkig. In de tijd dat ik een pissige reactie op Phil schreef hebben enkele anderen hetzelfde al op een iets vriendelijker manier gezegd.

Hahaha, waarom pissig Herman? Zo onaardig was ik toch niet, en dat ook niet mijn bedoeling. Ik heb gewoon wat vragen gesteld, waarvan ik weet dat anderen die ook hadden. Het verschil is dat ik ze ook stel, en op vriendelijke manier. Niks persoonlijks naar wie dan ook, inclusief de waarnemer. Maar je mag er van vinden wat je wilt hoor.

Prettige dag allemaal!

Stel je eens in de plaats van iemand die wellicht voor het eerst een dergelijke melding doet en dan zulke bedenkingen te horen krijgt. Ik weet uit ervaring hoe dat voelt en ik heb daar geen vriendelijker kijk op twitchers door gekregen.
Ik zou zeggen: wees blij dat hij de melding heeft gedaan en doe ermee wat je wil.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Inmiddels iets meer info bij de waarneming. Overigens zijn grijze gorzen zonminnende beesten, dus het kan dat de vogel weer opduikt als het nog wat warmer is.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers