Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

Ja eerlijk gezegd ging ik er ook heen met de gedachtte dat het gewoon 1 van vorig jaar was, maar ook het gedrag van deze vogel was anders dan mijn ervaring met enkele van vorig jaar. Degene die ik vorig jaar zag vlogen gelijk op als de groep waar ze in zaten de lucht in ging terwijl deze tot 3x toe bleef zitten terwijl de rest opvloog door passerende auto's

mijn dag was toch weer goed met een onverwachte pestvogel terwijl ik in Den Helder aan het kijken was of de kleine burry nog teruggekeerd was
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: rnbflavour op januari 06, 2011, 09:44:31 AM
De Ross' gans heeft helaas een kleurringetje laag om de rechterpoot. Volgens mij geel, maar door de mist zijn de kleuren mogelijk niet goed te zien
Zet je hem dan ook nog op escape?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Folkert Jan

Uiteraard, ik wilde hem nog even laten staan om iedereen de tijd te geven het te zien!
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Theovanv

Grote Geelpoot alleen nog vanochtend doorgegeven. Gewoon door de regen? Of is er iets bekend dat hij mss niet teruggevonden is?
Theo van Veenendaal

MarcelHaas

Citaat van: Theovanv op januari 06, 2011, 18:35:28 PM
Grote Geelpoot alleen nog vanochtend doorgegeven. Gewoon door de regen? Of is er iets bekend dat hij mss niet teruggevonden is?

Dat zal toch echt aan de regen hebben gelegen... Het beestje liep keurig in de sloot waar hij al weken zit, dus die zal er de rest van de dag ook gezeten hebben. Wel een aanrader overigens dit beestje! Die van Hilversum liet zich in ieder geval niet zo belachelijk mooi zien als deze...

veedee

http://waarneming.nl/waarneming/view/51677928

Klinkt spannend genoeg. Ben benieuwd naar de foto's. Wordt wel weer eens tijd...

gr. Vincent..
gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

Folkert Jan

Citaat van: MarcelHaas op januari 06, 2011, 19:00:15 PM
Citaat van: Theovanv op januari 06, 2011, 18:35:28 PM
Grote Geelpoot alleen nog vanochtend doorgegeven. Gewoon door de regen? Of is er iets bekend dat hij mss niet teruggevonden is?

Dat zal toch echt aan de regen hebben gelegen... Het beestje liep keurig in de sloot waar hij al weken zit, dus die zal er de rest van de dag ook gezeten hebben. Wel een aanrader overigens dit beestje! Die van Hilversum liet zich in ieder geval niet zo belachelijk mooi zien als deze...

er is door tientallen mensen ondanks de regen gezocht, maar het mocht niet baten!
Morgen weer een poging!
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

lennartv

Inderdaad een internationale zoekpoging, ik ben Belgen, Engelsen en Fransen tegengekomen. Ieder slootje is nauwkeurig onderzocht maar er is inderdaad niks gevonden. Hopelijk wordt ie weer snel teruggevonden!
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Harm058

@ Veedee

Ga je eindelijk weer eens rijden vincent? ;)  ik zit al een tijdje te wachten op weer een leuk verhaaltje op je weblog! :)
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Jarinka

Citaat van: lennartv op januari 08, 2011, 18:05:47 PM
Inderdaad een internationale zoekpoging, ik ben Belgen, Engelsen en Fransen tegengekomen. Ieder slootje is nauwkeurig onderzocht maar er is inderdaad niks gevonden. Hopelijk wordt ie weer snel teruggevonden!
Hij is vanochtend wel gezien: http://waarneming.nl/waarneming/view/51672620
Groeten, Jarinka Heijink

martinharskamp

Wat denken jullie van die Fluitzwaan? De snavel lijkt op de bovenste foto tweekleurig, min of meer in de verdeling als bij Wilde Zwaan, alleen is het geel nu grijs. Of zie ik het verkeert?

Cygnus

Citaat van: martinharskamp op januari 08, 2011, 20:47:21 PM
Wat denken jullie van die Fluitzwaan? De snavel lijkt op de bovenste foto tweekleurig, min of meer in de verdeling als bij Wilde Zwaan, alleen is het geel nu grijs. Of zie ik het verkeert?

Volgens mij zie je dat wel goed. Deze zwaan heeft modder op de snavel, net als die andere 2, alleen die hebben wat minder.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Sander Bot

Citaat van: martinharskamp op januari 08, 2011, 20:47:21 PM
Wat denken jullie van die Fluitzwaan? De snavel lijkt op de bovenste foto tweekleurig, min of meer in de verdeling als bij Wilde Zwaan, alleen is het geel nu grijs. Of zie ik het verkeert?

Ik weet niet of je het verkeert ziet, ik weet wel dat je het verkeert schreef.

martinharskamp

Citaat van: Sander Bot op januari 08, 2011, 21:12:05 PM
Citaat van: martinharskamp op januari 08, 2011, 20:47:21 PM
Wat denken jullie van die Fluitzwaan? De snavel lijkt op de bovenste foto tweekleurig, min of meer in de verdeling als bij Wilde Zwaan, alleen is het geel nu grijs. Of zie ik het verkeert?

Ik weet niet of je het verkeert ziet, ik weet wel dat je het verkeert schreef.

Sorry hoor! Maar als je op dit forum alle verkeerte letters verbeterd(t?) wildt zien dan hebt je daar een dachtaak aan. Of begin een topic 'foutieve letters' ;) .

JohanvantBosch

Citaat van: Jarinka op januari 08, 2011, 19:50:04 PM
Citaat van: lennartv op januari 08, 2011, 18:05:47 PM
Inderdaad een internationale zoekpoging, ik ben Belgen, Engelsen en Fransen tegengekomen. Ieder slootje is nauwkeurig onderzocht maar er is inderdaad niks gevonden. Hopelijk wordt ie weer snel teruggevonden!
Hij is vanochtend wel gezien: http://waarneming.nl/waarneming/view/51672620

Ja, door één waarnemer inderdaad. Maar nadat de vogel is weggevlogen, is er uren door diverse mensen gezocht, maar niet gevonden. Maar ongetwijfeld zit de vogel er morgen gewoon weer... ;D

vastenhouw

Citaat van: JohanvantBosch op januari 08, 2011, 22:25:04 PM
Citaat van: Jarinka op januari 08, 2011, 19:50:04 PM
Citaat van: lennartv op januari 08, 2011, 18:05:47 PM
Inderdaad een internationale zoekpoging, ik ben Belgen, Engelsen en Fransen tegengekomen. Ieder slootje is nauwkeurig onderzocht maar er is inderdaad niks gevonden. Hopelijk wordt ie weer snel teruggevonden!
Hij is vanochtend wel gezien: http://waarneming.nl/waarneming/view/51672620

Ja, door één waarnemer inderdaad. Maar nadat de vogel is weggevlogen, is er uren door diverse mensen gezocht, maar niet gevonden. Maar ongetwijfeld zit de vogel er morgen gewoon weer... ;D

Ja, helemaal vanuit Delft gekomen, maar helaas pindakaas.
Volgende keer sta ik er om 7 uur 's ochtends, misschien is er dan een kansje dat ie nog niet opgevlogen is...   :rolleye:





Met vriendelijke groeten,

Bart.



website: http://a82-95-208-35.adsl.xs4all.nl

Folkert Jan

Citaat van: JohanvantBosch op januari 08, 2011, 22:25:04 PM
Citaat van: Jarinka op januari 08, 2011, 19:50:04 PM
Citaat van: lennartv op januari 08, 2011, 18:05:47 PM
Inderdaad een internationale zoekpoging, ik ben Belgen, Engelsen en Fransen tegengekomen. Ieder slootje is nauwkeurig onderzocht maar er is inderdaad niks gevonden. Hopelijk wordt ie weer snel teruggevonden!
Hij is vanochtend wel gezien: http://waarneming.nl/waarneming/view/51672620

Ja, door één waarnemer inderdaad. Maar nadat de vogel is weggevlogen, is er uren door diverse mensen gezocht, maar niet gevonden. Maar ongetwijfeld zit de vogel er morgen gewoon weer... ;D

ja mooi niet dus :-s
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Wouter van der Ham

Citaat van: martinharskamp op januari 08, 2011, 20:47:21 PM
Wat denken jullie van die Fluitzwaan? De snavel lijkt op de bovenste foto tweekleurig, min of meer in de verdeling als bij Wilde Zwaan, alleen is het geel nu grijs. Of zie ik het verkeert?
Op foto 1 Met die Wilde Zwaan Ziet het er wel naar uit dat die geen modder op de snavel heeft.

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Theovanv

Die Grote Geelpoot lijkt nu wel echt weg. Net nu ik morgen die kant op wil gaan, afgelopen donderdag was het weer te slecht en kwam er wat tussen.
Theo van Veenendaal

GijsB

Citaat van: wouteren3 op januari 09, 2011, 21:35:21 PM
Citaat van: martinharskamp op januari 08, 2011, 20:47:21 PM
Wat denken jullie van die Fluitzwaan? De snavel lijkt op de bovenste foto tweekleurig, min of meer in de verdeling als bij Wilde Zwaan, alleen is het geel nu grijs. Of zie ik het verkeert?
Op foto 1 Met die Wilde Zwaan Ziet het er wel naar uit dat die geen modder op de snavel heeft.


ehhm nee, als je goed kijkt (en inzoomt) zie je duidelijk dat er klonten op de snavel zitten, net als bij de andere zwanen op de foto (maar daar niet op de gele vlek)
Gijs

Thijs Fijen

Citaat van: Theovanv op januari 09, 2011, 22:42:58 PM
Die Grote Geelpoot lijkt nu wel echt weg. Net nu ik morgen die kant op wil gaan, afgelopen donderdag was het weer te slecht en kwam er wat tussen.
Ach je hebt ook maar 3 maanden gehad ofzo...  8) Kunnen we weer 'loze' opmerkingen uit dit topic houden en ergens anders plempen?
Thijs Fijen

veedee

gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

GijsB

denk het niet, hij heeft ook 3 europese kanaries ingevoerd zonder verdere uitleg, die zijn daar ook gigantisch zeldzaam, dus heb er in combinatie met zijn invoergeschiedenis (4 grasmussen in januari ??? ) geen vertrouwen in
Gijs

Cornelis Fokker

Waarneming is inmiddels verwijderd.
Mvg,
Cornelis Fokker, Hendrik-Ido-Ambacht
Kijk ook eens op mijn weblog: http://fokkervogel.blogspot.com/

Lonnie Bregman

Nee hoor, hij staat er nog. En de link doet het ook nog.
Groeten, Lonnie Bregman

Jarinka

Citaat van: Cornelis Fokker op januari 10, 2011, 17:13:27 PM
Waarneming is inmiddels verwijderd.
Hij staat op 'in behandeling'. Dan staat hij niet op de homepage en bij de andere waarnemingen van de waarnemer, maar kun je hem via de link nog wel bekijken.
Groeten, Jarinka Heijink

Lonnie Bregman

De homepagina is pas vernieuwd om 17:25, daarvoor stond ie er nog (bij mijn vorige bericht dus ook nog).
Groeten, Lonnie Bregman

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jarinka

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 10, 2011, 17:30:44 PM
Boeiend! Is geen DFB hier...
En wat is er dan volgens jou mis met DFB, dat je zo reageert? Oh wacht, laat maar. Stuur het maar in een PM, want het is tenslotte geen DFB hier.

Cornelis geeft de melding dat de waarneming volgens hem verdwenen is. Lonnie reageert daarop door te zeggen dat hij de waarneming nog wel ziet. Dat gaat toch allemaal over die (weliswaar foutieve) zeldzame waarneming?
Groeten, Jarinka Heijink

KorHaan

Citaat van: MarcelHaas op januari 06, 2011, 19:00:15 PM
Citaat van: Theovanv op januari 06, 2011, 18:35:28 PM
Grote Geelpoot alleen nog vanochtend doorgegeven. Gewoon door de regen? Of is er iets bekend dat hij mss niet teruggevonden is?

Dat zal toch echt aan de regen hebben gelegen... Het beestje liep keurig in de sloot waar hij al weken zit, dus die zal er de rest van de dag ook gezeten hebben. Wel een aanrader overigens dit beestje! Die van Hilversum liet zich in ieder geval niet zo belachelijk mooi zien als deze...




Die van Hilversum viel wel mee, hoor!

http://ronaldsinoo.web-ruimte.nl/KorHaan39.htm


Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo