Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Gert, gaat dat niet over halsbanden?

Het zou enorm vreemd zijn als ze voor zowel Zwarte als Zwartbuik dezelfde code's gebruiken. Daarom even in Geese ingevoerd, waar Carl hem al keurig heeft gemeld. En is geringd in Rusland als volwassen man als Zwartbuikrotgans...
Het is dus wellicht een vogel die verdwaald is en tegenwoordig meevliegt met Zwartbuiken.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Folkert Jan

Pff zuur.....2 uur gezocht naar die griel totdat ik weg moest voor me werk, wordt ie een kwartier later gevonden :P

Donderdag pas weer een kans om te gaan, maar gezien het gebied en de kans op verstoring (zon beest rust overdag, maar wordt daardoor bij het zoeken makkelijk verstoord, omdat je in het hele gebied kunt strünen) betwijfel ik of hij er dan nog zit.  :(
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Theovanv

Hij is om kwart over 4 voor het laatst gezien en daarna uit het zicht verdwenen als je naar de waarnemingen kijkt hier en op dba, ben benieuwd of ie morgen nog teruggevonden wordt.
Theo van Veenendaal

Bas vd Burg

Citaat van: rnbflavour op maart 23, 2010, 20:10:29 PM
Donderdag pas weer een kans om te gaan, maar gezien het gebied en de kans op verstoring (zon beest rust overdag, maar wordt daardoor bij het zoeken makkelijk verstoord, omdat je in het hele gebied kunt strünen) betwijfel ik of hij er dan nog zit.  :(

Hallo Folkert, jammer dat je de vogel niet hebt waargenomen. Volgens mij was de vogel, toen ik jou rond 1240u belde (oid) opgevlogen vanaf vliegkamp valkenburg en ergens geland op Lentevreugd. Dat wist ik toen niet helaas.

Overigens is het struinen door Lentevreugd buiten de met rode paaltjes aangegeven paden wel verboden! Nu weet ik ook wel dat het gebied erg uitnodigt lekker rond te banjeren maar dat mag dus eigenlijk niet (tenzij je een vergunning hebt natuurlijk). Staatsbosbeheer wil er nog wel eens moeilijk over doen..........
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Oenanthe

Als iedereen buiten de paden gaat struinen in de hoop de griel op te jagen zal hij vrees ik niet lang blijven. Grielen zijn nu eenmaal schuw. Dus mensen, beheers je alsjeblieft.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Guus Peterse

Overigens waren volgens mij opvallend veel grielen de laatste jaren na één dag alweer verdwenen. Maar goed, we (d.w.z. ik niet) zullen zien.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Vivian Jacobs

Gewoon gaan zo en zoeken met die hap!

tot zo! 8)

HansP

Citaat van: Vivian Jacobs op maart 24, 2010, 06:27:39 AM
Gewoon gaan zo en zoeken met die hap!

tot zo! 8)
Nou, volgens mij is dat zoeken gelukt! Geen Griel, maar een Kuifkoekoek!  :o  Mooie vondst, gefeliciteerd!
Groet,
Hans Pohlmann

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Certhia

Iemand een blik Mediterranee opengetrokken of iets dergelijks?  :)
Zit je dan, met je goeie gedrag, op je werk, achter de computer.  :(


Marc

Piedos

nog iemand die er vanuit arnhem of omgeving heen gaat?
Pie*ter Wester%beke

HPM

Citaat van: Certhia op maart 24, 2010, 09:43:23 AM
Iemand een blik Mediterranee opengetrokken of iets dergelijks?  :)
Zit je dan, met je goeie gedrag, op je werk, achter de computer.  :(


Marc

Heb je Streetview al geprobeerd?  ;)


--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

frankw

#6612
Ja ik ga vanuit arnhem binnen een half uur! je hebt mail

Justin Jansen

M.v.g., Justin Jansen


Bas vd Burg

#6614
Citaat van: HansP op maart 24, 2010, 09:32:23 AM
Citaat van: Vivian Jacobs op maart 24, 2010, 06:27:39 AM
Gewoon gaan zo en zoeken met die hap!

tot zo! 8)
Nou, volgens mij is dat zoeken gelukt! Geen Griel, maar een Kuifkoekoek!  :o  Mooie vondst, gefeliciteerd!

Heel erg gaaf zeg! De vogel is ontdekt door Martin Hornsveld, Vivian Jacobs en Peter Lindenburg. Ik liep gelukkig al op Lentevreugd (local patch) op zoek naar de Griel en was alweer op weg naar de auto. Kreeg een telefoontje van John vd Graaf dat ik toch maar even terug moest komen pfffffffffff 
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

HPM

Tijd om een topic Lentevreugdedans te openen?

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Bas vd Burg

Citaat van: HPM op maart 24, 2010, 10:24:07 AM
Tijd om een topic Lentevreugdedans te openen?

--
Groeten, Herman van der Meer

Dat vind ik een goed idee Herman  ;D 
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

HPM

Dan zou een admin eigenlijk even de relevante berichten naar een dergekijk topic moeten over moeten hevelen.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Bas vd Burg

Ik hoor van mensen uit het veld dat enkele vogelfotografen zich niet echt heel netjes hebben gedragen en dat mede daardoor de vogel dus is weggevlogen  >:(
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Edwin Russer

Citaat van: Bas vd Burg op maart 24, 2010, 10:48:26 AM
Ik hoor van mensen uit het veld dat enkele vogelfotografen zich niet echt heel netjes hebben gedragen en dat mede daardoor de vogel dus is weggevlogen  >:(

Oei, ik beproef weer een pittige discussie....
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Certhia

Citaat van: Edwin Russer op maart 24, 2010, 10:59:10 AM
Citaat van: Bas vd Burg op maart 24, 2010, 10:48:26 AM
Ik hoor van mensen uit het veld dat enkele vogelfotografen zich niet echt heel netjes hebben gedragen en dat mede daardoor de vogel dus is weggevlogen  >:(

Oei, ik beproef weer een pittige discussie....


Ach, I am so very very not surprised.


Marc

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

BramtK

Discussie!? Nee toch, ik denk dat iedereen het er mee eens is dat wanneer we zoiets in het veld zien gebeuren, er moet worden ingegerepen en dat we dit soort gedrag in het algemeen afkeuren.
Groeten,

Bram ter Keurs

jvdlaan

Citaat van: BramtK op maart 24, 2010, 11:40:44 AM
Discussie!? Nee toch, ik denk dat iedereen het er mee eens is dat wanneer we zoiets in het veld zien gebeuren, er moet worden ingegerepen en dat we dit soort gedrag in het algemeen afkeuren.

Precies, gewoon namen noemen, fotootje er bij. En nooit meer dat laffe "ik noem geen namen..." of is klikken zo in onze cultuur vereenzelvigd met slecht dat we niet eens meer durven niet-te-tolereren-gedrag af te keuren?

Maar goed, eerst de details.

Hans Peterse

O, jé, gewoon het veld ingelopen en geen rode paaltjes gezien.  ::)  Griel ook niet trouwens: net als Folkert Jan moest ik al snel weer huiswaarts vanwege werk...

dupont

Gaaf! Eerst een Griel en dan een Kuifkoekoek.
Nu zie ik Bas van der Burg schrijven: 'nieuwe soort voor Katwijk' terwijl je op waarneming.nl ziet dat Lentevreugd onder Wassenaar valt. Hoe groot is 'Groot-Kattuk' Bas?  :D 
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

JohanvantBosch

Citaat van: dupont op maart 24, 2010, 12:08:07 PM
Gaaf! Eerst een Griel en dan een Kuifkoekoek.
Nu zie ik Bas van der Burg schrijven: 'nieuwe soort voor Katwijk' terwijl je op waarneming.nl ziet dat Lentevreugd onder Wassenaar valt. Hoe groot is 'Groot-Kattuk' Bas?  :D
zo'n leuk gebiedje valt al snel onder Groot xxx. Volgens mij valt het niet alleen onder Groot-Kattuk, maar ook onder Groot-Den Haag  ;D

Rickschonewille

Is de vogel in beeld of uit beeld? Want van die berichtjes op Dutchbirding kan ik niet echt uit op maken.

Rickschonewille

De vogel is opgevlogen richting die wassenaarseweg, is hij daar vooraan in het gebied te zien? Of is hij weer de duinen ingevlogen?