Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jaap Hamelink


Certhia

Blijf ik me toch afvragen waarom deze ( http://waarneming.nl/waarneming/view/46826611 ) er nog steeds op staat en waarom vervaagd en waarom geen vragen erbij? Is er iets wat wij niet mogen weten of is dit gewoon aan de aandacht van de admins ontsnapt?


Groet


Marc

JohanvantBosch

Citaat van: Certhia op maart 18, 2010, 10:12:52 AM
Blijf ik me toch afvragen waarom deze ( http://waarneming.nl/waarneming/view/46826611 ) er nog steeds op staat en waarom vervaagd en waarom geen vragen erbij? Is er iets wat wij niet mogen weten of is dit gewoon aan de aandacht van de admins ontsnapt?


Groet


Marc
Ik snap je vraag niet helemaal, want er staan vragen van gisteren en eergisteren bij... (hij staat op in behandeling)

BWoets

#6573
Citaat van: JohanvantBosch op maart 18, 2010, 10:24:48 AM
Citaat van: Certhia op maart 18, 2010, 10:12:52 AM
Blijf ik me toch afvragen waarom deze ( http://waarneming.nl/waarneming/view/46826611 ) er nog steeds op staat en waarom vervaagd en waarom geen vragen erbij? Is er iets wat wij niet mogen weten of is dit gewoon aan de aandacht van de admins ontsnapt?


Groet


Marc
Ik snap je vraag niet helemaal, want er staan vragen van gisteren en eergisteren bij... (hij staat op in behandeling)
Dat in behandeling heb ik net gedaan, want dit is natuurlijk geen KlKok terwijl hij nog wel in de overzichten stond...
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Certhia

#6574
Citaat van: JohanvantBosch op maart 18, 2010, 10:24:48 AM
Citaat van: Certhia op maart 18, 2010, 10:12:52 AM
Blijf ik me toch afvragen waarom deze ( http://waarneming.nl/waarneming/view/46826611 ) er nog steeds op staat en waarom vervaagd en waarom geen vragen erbij? Is er iets wat wij niet mogen weten of is dit gewoon aan de aandacht van de admins ontsnapt?


Groet


Marc
Ik snap je vraag niet helemaal, want er staan vragen van gisteren en eergisteren bij... (hij staat op in behandeling)


Johan dan zie jij iets wat ik niet zie. Zie nu wel dat ie niet meer in t overzicht staat maar als ik op de link klik die ik heb bijgevoegd zie ik nog steeds niks anders dan een vervaagde waarneming.  Heb mn cache net geleegd en dat maakt geen verschil. Zie ook geen vragen erbij staan. Vandaar dus dat ik nieuwsgierig was. That's all eigenlijk.


Groetjes
Marc

Steven Wytema

Citaat van: Certhia op maart 18, 2010, 10:38:57 AM
Johan dan zie jij iets wat ik niet zie. Zie nu wel dat ie niet meer in t overzicht staat maar als ik op de link klik die ik heb bijgevoegd zie ik nog steeds niks anders dan een vervaagde waarneming.  Heb mn cache net geleegd en dat maakt geen verschil. Zie ook geen vrgaen erbij staan. Vandaar dus dat ik nieuwsgierig was. That's all eigenlijk.


Groetjes
Marc

Ik denk dat Johan inderdaad iets ziet wat jij niet ziet, want Johan is admin.
Overigens staat ie wel in behandeling (zie status):
Datum16-03-2010
Aantal1 adult overvliegend west
EscapeN
Determinatiezeker
GebiedMaarssen - Kleine Maarsseveense Plas [UT]
WaarnemerWaarnemer: rik de boer rik de boer
Statusin behandeling
CDNAonbekend
BiotoopGrote aangelegde plassen
KM-hokvervagingJa
weerbewolkt temperatuur onder 18 graden
Steven Wytema


BWoets

#6576
Dit zien wij Steven, + het kaartje. Niet veel meer dus...

Datum16-03-2010
Aantal1   adult overvliegend west
EscapeN
Determinatiezeker
GebiedMaarssen - Kleine Maarsseveense Plas [UT]
WaarnemerWaarnemer: rik de boer rik de boer
Statusin behandeling
stafAdmin: Bob Woets Bob Woets
CDNAonbekend
BiotoopGrote aangelegde plassen
KM-hokvervagingJa
weerbewolkt temperatuur onder 18 graden
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Folkert Jan

die AM smient die gemeld is.
wat moet je daarvan denken? ik vind het persoonlijk maar een rare beschrijving.
eclipskleed door oranje buik? donkere (zwarte) bovenkant?

en sowieso eclipskleed in maart? komt dat voor?

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

frankneijts

Citaat van: rnbflavour op maart 18, 2010, 21:21:07 PM
die AM smient die gemeld is.
wat moet je daarvan denken? ik vind het persoonlijk maar een rare beschrijving.
eclipskleed door oranje buik? donkere (zwarte) bovenkant?

en sowieso eclipskleed in maart? komt dat voor?

Geen eclips en geen Amerikaanse maar Chileense Smient.. Waarnemer is gevraagd de soort te wijzigen.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jos Welbedacht

Voor de liefhebber: er wordt sinds 2 dagen een Parelduiker ter plaatse gemeld langs het fietspad ten noorden van de Aldegeaster Brekken (Oudega Wymbritseradiel). Ik ga zo even kijken, misschien laat hij zich leuk bekijken!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Sander Bot

Citaat van: jw90_online op maart 19, 2010, 14:15:52 PM
Voor de liefhebber: er wordt sinds 2 dagen een Parelduiker ter plaatse gemeld langs het fietspad ten noorden van de Aldegeaster Brekken (Oudega Wymbritseradiel). Ik ga zo even kijken, misschien laat hij zich leuk bekijken!

en check meteen ff of het geen pacifische is....

groeten,

Sander

Jos Welbedacht

Niets gezien, vind het btw niet logisch dat zo'n vogel in een sloot zit. Hij zal zich dus wel op het meer bevinden.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

JohanvantBosch

Citaat van: jw90_online op maart 19, 2010, 17:48:14 PM
Niets gezien, vind het btw niet logisch dat zo'n vogel in een sloot zit. Hij zal zich dus wel op het meer bevinden.

't komt vaker voor...

Rikstar

ruim 2 jaar geleden nog een parelduiker gezien in een lullig meertje, ook in friesland toevallig.
hier de waarneming: http://waarneming.nl/waarneming/view/3487815

Citaat van: jw90_online op maart 19, 2010, 17:48:14 PM
Niets gezien, vind het btw niet logisch dat zo'n vogel in een sloot zit. Hij zal zich dus wel op het meer bevinden.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

Justin Jansen

Citaat van: Jan vH op maart 19, 2010, 19:20:56 PM
http://waarneming.nl/waarneming/view/46869507
Hij zat dus zelfs ook op de kant!
Hij is ook op sterven na dood, gezien de vervuiling op de buik
M.v.g., Justin Jansen


Folkert Jan

vandaag niet teruggevonden helaas
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Tinok

groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'


HPM

Herman van der Meer

Theovanv

Een Griel, wat gaaf zeg! Ik weet niet waar het carpooltopic gebleven is, maar als er iemand die kant op gaat vanuit de richting Apeldoorn/Deventer/Amersfoort en ik kan meerijden --> 0614736621 ;)
Theo van Veenendaal

Bas vd Burg

Citaat van: HPM op maart 23, 2010, 10:47:35 AM

Gelukkig. In de polder wordt hij niet zo snel opgejaagd.
--
Groeten, Herman van der Meer

Geen idee of de vogel daadwerkelijk is opgejaagd. Toen ik er vanochtend was met Gijs vd Bent en Casper hielden we voldoende afstand (150-200m). De vogel was toen wel erg schuw en vliegerig. Werd zelfs een paar keer belaagd door Zwarte Kraaien. Wat er na 0930u is gebeurd weet ik niet want toen was ik alweer op weg naar werk
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Folkert Jan

Ik sta hier nu, maar geen Vogelaar te bekennen en ik heb nu ook geen flauw idee waar te beginnen met zoeken en waar die voor het laatst slapend in het gras is gezien. Mocht iemand meer weten bel dan even op 0644549061
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

wumizusume

Vogel schijnt inmiddels terug naar Lentevreugd gevlogen te zijn! Even nader bericht afwachten....
Groeten,

Teus Luijendijk

Stilte. Wie stilte wil beschrijven moet zijn mond maar houden. Wie niets hoort luistert niet en heeft niets te vertellen.   (R. Kopland)

HPM

Citaat van: Bas vd Burg op maart 23, 2010, 12:06:00 PM
Citaat van: HPM op maart 23, 2010, 10:47:35 AM

Gelukkig. In de polder wordt hij niet zo snel opgejaagd.
--
Groeten, Herman van der Meer

Geen idee of de vogel daadwerkelijk is opgejaagd. Toen ik er vanochtend was met Gijs vd Bent en Casper hielden we voldoende afstand (150-200m). De vogel was toen wel erg schuw en vliegerig. Werd zelfs een paar keer belaagd door Zwarte Kraaien. Wat er na 0930u is gebeurd weet ik niet want toen was ik alweer op weg naar werk

Ik bedoelde ook niet te zeggen dat hij daadwerkelijk is opgejaagd, hoewel dat  natuurlijk best zou kunnen,
maar dat bij toeloop de kans op verstoring aan de overkant een stuk kleiner is dan op Lentevreugd.
Hij kan wat mij betreft dus beter in de polder of in het duin zitten dan daar.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

wumizusume

Citaat van: HPM op maart 23, 2010, 14:20:52 PM
Citaat van: Bas vd Burg op maart 23, 2010, 12:06:00 PM
Citaat van: HPM op maart 23, 2010, 10:47:35 AM

Gelukkig. In de polder wordt hij niet zo snel opgejaagd.
--
Groeten, Herman van der Meer

Geen idee of de vogel daadwerkelijk is opgejaagd. Toen ik er vanochtend was met Gijs vd Bent en Casper hielden we voldoende afstand (150-200m). De vogel was toen wel erg schuw en vliegerig. Werd zelfs een paar keer belaagd door Zwarte Kraaien. Wat er na 0930u is gebeurd weet ik niet want toen was ik alweer op weg naar werk

Ik bedoelde ook niet te zeggen dat hij daadwerkelijk is opgejaagd, hoewel dat  natuurlijk best zou kunnen,
maar dat bij toeloop de kans op verstoring aan de overkant een stuk kleiner is dan op Lentevreugd.
Hij kan wat mij betreft dus beter in de polder of in het duin zitten dan daar.

--
Groeten, Herman van der Meer
Zit wat in. We zullen het nu gaan merken, want de vogel is teruggevonden in Lentevreugd en momenteel in beeld.
Toch zit hij blijkbaar liever daar dan op het volstrekt ontoegankelijke, en daardoor rustige vliegveld (waar ik hem zag).
Groeten,

Teus Luijendijk

Stilte. Wie stilte wil beschrijven moet zijn mond maar houden. Wie niets hoort luistert niet en heeft niets te vertellen.   (R. Kopland)

Bas vd Burg

Ik hoor net dat de vogel nog steeds zeer schuw is, inderdaad op lentevreugd zit (in de NW-hoek) en dat de vogel af en toe lastig wordt gevallen door Zwarte Kraaien. Ben het wel eens met Teus dat de kans op verstoring kleiner is als de vogel op het voormalige vliegkamp zit
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Justin Jansen

De eerste gekleurringende Zwarte Rotgans voor Nederland; http://waarneming.nl/waarneming/view/46950054
Waar komt ie vandaan?
M.v.g., Justin Jansen


Gert Ottens

#6599
'es even kijken:

"Black Brant are banded with colored plastic bands with individual engraved codes. The color of the tarsal band indicates the area where the bird was marked.

       
  • Red band, White codes: Russia--Wrangel Is. and Chukotska Peninsula
  • Yellow band, Black codes: Alaska, Yukon Delta National Wildlife Refuge (NWR)
  • White band, Blue codes: Alaska, Yukon Delta NWR
  • Green band, White codes: Alaska, North Slope, Teshekpuk area
  • Blue band, White codes: Arctic Canada
  • Brown band, White codes: Vancouver Island
  • Aqua band, Black codes: Alaska, North Slope, Oil Fields
  • Orange band, Black codes: Alaska, Yukon Delta NWR
  • Silver band, White codes: Alaska, Yukon Delta NWR
Zou deze vogel dus uit Arctisch Canada komen (blauw met witte inscriptie)?

Interessant, hoor!

Gert