Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rickschonewille

Er staan inmiddels erg fraaie bewijsplaatjes op Dutchbirding, met een erg fraaie Zwarte Zeekoet! http://dutchbirding.nl/gallery.php?p=bigpic&gal=2&fid=6349&page=1

Rikstar

gezien de laatste waarneming op waarneming.nl, zwarte zeekoet nog ter plaatse!
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

cursorius

De vogel zwom op het einde van de middag eigelijk de hele tijd zo'n 200 tot 400 meter ten zuiden van de pier en meestal net achter de branding. Verder zijn er diverse Roodhalsfuten, een Kuifduiker en een Kleine Alk aanwezig. De Kleine Alk kwam aanvliegen , landde bijna voor ons op het strand en vloog direct door naar de pier.

Vincent Hart

Het is daar gelijk veel leuker vogelen sinds de pier is afgesloten  ???
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


Bas vd Burg

En weer een Bruine Boszanger (nr. 9 dit najaar als ik het goed heb), ditmaal in Meijendel http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=36408&page=1
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013


JandJ

Dat kun je misschien beter niet zeggen, voor je het weet stroomt de mailbox vol met zielige vragen waar het was 8)
Wel errug leuk. (Wanneer komt nou het eerste succesvolle broedpoging van visarend?)
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

laatvlieger

Siberische Boompieper in Katwijk,Zwarte Pad, opgevlogen naar Camping Noordduinen.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Bas vd Burg

Begreep van René dat de vogel luidroepend kwam aanvliegen vanuit de wijk Rijnsoever, boven in een boompje ging zitten langs het Zwarte Pad (maar tekort voor René om een foto te maken) en vervolgens doorvloog richting de camping en daar leek te landen. Er is toestemming gevraagd om op de camping te gaan zoeken maar die is zeer onoverzichtelijk. Er wordt nu ook nog gezocht op het wantveld bij de Puinhoop

O ja, niet zelf de camping oplopen, gewoon eerst toestemming vragen!
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

HPM

Citaat van: jandj op november 09, 2011, 23:06:34 PM
Dat kun je misschien beter niet zeggen, voor je het weet stroomt de mailbox vol met zielige vragen waar het was 8)
Wel errug leuk. (Wanneer komt nou het eerste succesvolle broedpoging van visarend?)

Voor de duidelijkheid: Dit is niet het eerste broedgeval van Zwarte Wouw in Nederland.
Herman van der Meer

H.Valkema

Citaat van: HPM op november 10, 2011, 11:39:23 AM
Citaat van: jandj op november 09, 2011, 23:06:34 PM
Dat kun je misschien beter niet zeggen, voor je het weet stroomt de mailbox vol met zielige vragen waar het was 8)
Wel errug leuk. (Wanneer komt nou het eerste succesvolle broedpoging van visarend?)

Voor de duidelijkheid: Dit is niet het eerste broedgeval van Zwarte Wouw in Nederland.

dat staat in het artikel ook niet, ze hebben het daar over het 6e geval...
Groeten,
Haije Valkema

HPM

Citaat van: H.Valkema op november 10, 2011, 11:49:25 AM
Citaat van: HPM op november 10, 2011, 11:39:23 AM
Citaat van: jandj op november 09, 2011, 23:06:34 PM
Dat kun je misschien beter niet zeggen, voor je het weet stroomt de mailbox vol met zielige vragen waar het was 8)
Wel errug leuk. (Wanneer komt nou het eerste succesvolle broedpoging van visarend?)

Voor de duidelijkheid: Dit is niet het eerste broedgeval van Zwarte Wouw in Nederland.

dat staat in het artikel ook niet, ze hebben het daar over het 6e geval...

Ja, maar mensen reageerden alsof het een eerste was.
Herman van der Meer

Oenanthe

Goed dat de locatie stil wordt gehouden maar ik vraag me af of de zwarte wouw ook zo gevoelig voor verstoring is. De rode wouw is er bekend om maar de zwarte wouw leeft zo dicht bij de mensen dat ik me niet kan voorstellen dat hij zijn nest ook zo snel in de steek laat.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips


frankneijts

Citaat van: Oenanthe op november 10, 2011, 12:04:29 PM
Goed dat de locatie stil wordt gehouden maar ik vraag me af of de zwarte wouw ook zo gevoelig voor verstoring is. De rode wouw is er bekend om maar de zwarte wouw leeft zo dicht bij de mensen dat ik me niet kan voorstellen dat hij zijn nest ook zo snel in de steek laat.

Maakt niet uit: de locatie is toch niet vrij toegankelijk........ 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

snwja3

#13637
Citaat van: frankneijts op november 10, 2011, 13:11:37 PM
Citaat van: Oenanthe op november 10, 2011, 12:04:29 PM
Goed dat de locatie stil wordt gehouden maar ik vraag me af of de zwarte wouw ook zo gevoelig voor verstoring is. De rode wouw is er bekend om maar de zwarte wouw leeft zo dicht bij de mensen dat ik me niet kan voorstellen dat hij zijn nest ook zo snel in de steek laat.

Maakt niet uit: de locatie is toch niet vrij toegankelijk........ 8)

Maar dat maakt helaas voor kwaadwillenden weer niets uit. Denk dat de reden van stilhouden niet alleen storingsgevoeligheid is, maar wouwen zijn aaseters, dus dubbel gevoelig voor (lees verhoogde kans op) vergiftigd aas ..... nou ja, vul zelf maar verder in. Wordt ook als een oorzaak gezien waarom ze in NL zo moeilijk voet aan vaste grond krijgen.
Wietze Janse

Justin Jansen

M.v.g., Justin Jansen


Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

JandJ

Citaat van: HPM op november 10, 2011, 11:57:24 AM
Ja, maar mensen reageerden alsof het een eerste was.
Als je mij bedoelt: dan is dat verkeerd opgevat.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

migratorius

Citaat van: snwja3 op november 10, 2011, 13:39:36 PM
Citaat van: frankneijts op november 10, 2011, 13:11:37 PM
Citaat van: Oenanthe op november 10, 2011, 12:04:29 PM
Goed dat de locatie stil wordt gehouden maar ik vraag me af of de zwarte wouw ook zo gevoelig voor verstoring is. De rode wouw is er bekend om maar de zwarte wouw leeft zo dicht bij de mensen dat ik me niet kan voorstellen dat hij zijn nest ook zo snel in de steek laat.
Maakt niet uit: de locatie is toch niet vrij toegankelijk........ 8)
Maar dat maakt helaas voor kwaadwillenden weer niets uit. Denk dat de reden van stilhouden niet alleen storingsgevoeligheid is, maar wouwen zijn aaseters, dus dubbel gevoelig voor (lees verhoogde kans op) vergiftigd aas ..... nou ja, vul zelf maar verder in. Wordt ook als een oorzaak gezien waarom ze in NL zo moeilijk voet aan vaste grond krijgen.
Het kostte me nu echt nog geen minuut om uit te vinden dat mijn door het krantenbericht gerezen vermoeden van de lokatie juist was. Overigens is in die regio een paar jaar terug een Wespendievennest "verdwenen" toen het bij medewerkers van de ook voor de wouwenlokatie verantwoordelijke natuurorganisatie bekend geworden was, dus het allemaal stil houden heeft weinig zin denk ik.

JanHein

Yeronimo

Citaat van: Justin Jansen op november 10, 2011, 16:56:28 PM
Wat is dit? http://observado.org/waarneming/view/61651265 gaat iets niet helemaal goed, geloof ik

Sowieso hier onmogelijk lijkt mij. Om 8:10 uur was het zicht op die locatie niet veel meer dan 100 meter.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

JandJ

Ik zou als grijze wouw ook opvliegen als er ineens op een kleine 100m ineens een vogelaar uit de mist opdoemt :)
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

JohanvantBosch

Citaat van: Yeronimo op november 10, 2011, 21:34:21 PM
Citaat van: Justin Jansen op november 10, 2011, 16:56:28 PM
Wat is dit? http://observado.org/waarneming/view/61651265 gaat iets niet helemaal goed, geloof ik

Sowieso hier onmogelijk lijkt mij. Om 8:10 uur was het zicht op die locatie niet veel meer dan 100 meter.
Heb je het over vandaag of over de datum van de waarneming (4 november)?  O0

Yeronimo

Citaat van: JohanvantBosch op november 10, 2011, 22:06:48 PM
Citaat van: Yeronimo op november 10, 2011, 21:34:21 PM
Citaat van: Justin Jansen op november 10, 2011, 16:56:28 PM
Wat is dit? http://observado.org/waarneming/view/61651265 gaat iets niet helemaal goed, geloof ik

Sowieso hier onmogelijk lijkt mij. Om 8:10 uur was het zicht op die locatie niet veel meer dan 100 meter.
Heb je het over vandaag of over de datum van de waarneming (4 november)?  O0

Sorry, zag datum over het hoofd. Had het over vandaag  :-X
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden


redmar_woudstra

Iemand vraagt of iemand andere suggesties heeft dan Siberische Lijster op basis van deze beschrijving. Guus geeft Merel, lijkt me gezien de beschrijving ook een goede mogelijkheid.
groet,
Redmar

Steven Wytema

Bovendien is "geel op zn kop" nogal summier en past een donkere buik niet bij Sib lijster (altijd witte streep)
Steven Wytema


H.Valkema

is er nog gezocht naar de woestijntapuit van gister?
Groeten,
Haije Valkema