Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Via AVN: Er is gezocht door in elk geval één persoon, deze trof (rond 14u) geen hop aan.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Citaat van: Yeronimo op augustus 08, 2011, 14:35:35 PM
Hop in Amsterdam --> http://waarneming.nl/waarneming/view/56114196
Ben erg benieuwd of deze vandaag nog door iemand gecheckt gaat worden, lijkt me een best raar gebied voor een Hop.

Volgens mij kunnen die beesten overal opduiken!
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Rickschonewille

#12302
Hop was om 19:15 nog aanwezig op (dezelfde?) plek in Amsterdam! http://waarneming.nl/waarneming/view/56124424

Ook wat meer informatie m.b.t. de locatie - 'fouragereert op gras zuidkant nieuwe Shell gebouw'

Sanne Koolwijk

Ik heb vanochtend op weg naar mn werk even naar de Hop gezocht maar niks gevonden. Desalniettemin wordt ie net weer gemeld door 1 van dezelfde melders als gisteren.

m vr gr Sanne

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

nick

Hop zit er gewoon. Zuidkant nieuwe Shellkantoor, in het gras. Wel achter een hek.
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham


Robert V.T

Groeten,

Robert van Tiel

Sanne Koolwijk

De Hop is om circa 10:45 uur voor het laatst gezien. Ik kwam een paar minuten te laat  :-\ . Er wordt gezocht door een aardige groep, het vermoeden bestaat dat de vogel nog wel ter plaatse is maar zich nu niet laat zien. Ik heb m nu drie keer gedipt... :P

Vanavond op weg naar huis weer nieuwe poging wagen...

Groeten Sanne

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers





Jeroen Nagtegaal

Die op Schier leek aan de andere poot geringd te zijn...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com


UtrechtsVogelNet

Misschien handig voor anderen die morgen of erna op zoek gaan naar de Hop te A'dam: behalve op het gemaaide grasveld voor de Shell wordt de vogel ook wel in het bouwterrein er tegenover gezien.
Vanavond vond Tijmen de vogel terug op een klein asfalt paadje waar ik misschien ene minuut eerder over had gekeken; vermoedelijk zat de vogel toen in het groen naast het pad. Daar heeft de vogel zich in ieder geval de komende 1-2 uur opgehouden; daarna zijn we weggegaan; of de vogel later weer is opgevlogen is mij niet bekend.

Dat asfalt paadje is direct tegenover het Shell gebouw naast de voorste rij flats aldaar. De plek is NIET vrij toegankelijk en dat kan het erg lastig maken om de vogel te zien. We hadden de vogel geruime tijd in beeld als je tussen de 2 flatgebouwen doorloopt vanaf de Shell en dan door de speelplaats naar links loopt tot aan de hekken; een meter of 6 lager zat de Hop aan de overzijde tussen en achter de stalen hekken aldaar, tussen het groen. Soms heel erg onopvallend overigens!

Geen idee of de vogel die locatie tot een vast onderdeel van zijn rondje rekent, maar het zou zomaar kunnen dat-ie daar ook morgen te vinden is. Hopelijk helpt het de zoekers. Succes!

Phil

Vincent Hart

Dat 'kleine asfaltpaadje' is zo te zien het weggetje parallel aan en noordelijk van, de Spadinalaan. Hier kun je inkijken vanaf de Sausalitolaan, door een hek heen. De vogel liet zich vanavond iets beter zien vanaf het straatje dat parallel aan en westelijk van de Sausalitolaan loopt. Ook dit loopt aan de zuidzijde dood op een hek.
Bij deze de groeten aan de gemeentelijke commissie die dit soort deerniswekkende straatnamen bedenkt ...

Overigens zijn Phil en ik in onze rol van respectievelijk berouwvol fotograaf en consciëntieuze admin, vogelaars vermanend gaan toespreken die dichterbij geslopen waren ;)
De vogel reageerde op deze lafhartige verstoringspogingen die wij wanhopig probeerden te voorkomen aldus ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

snwja3

Citaat van: Vincent Hart op augustus 10, 2011, 00:11:23 AM
Dat 'kleine asfaltpaadje' is zo te zien het weggetje parallel aan en noordelijk van, de Spadinalaan. Hier kun je inkijken vanaf de Sausalitolaan, door een hek heen. De vogel liet zich vanavond iets beter zien vanaf het straatje dat parallel aan en westelijk van de Sausalitolaan loopt. Ook dit loopt aan de zuidzijde dood op een hek.
Bij deze de groeten aan de gemeentelijke commissie die dit soort deerniswekkende straatnamen bedenkt ...

Overigens zijn Phil en ik in onze rol van respectievelijk berouwvol fotograaf en consciëntieuze admin, vogelaars vermanend gaan toespreken die dichterbij geslopen waren ;)
De vogel reageerde op deze lafhartige verstoringspogingen die wij wanhopig probeerden te voorkomen aldus ...
Tja, als er zo'n dik hek tussenzit durf ik jou ook wel tot op 2 meter te benaderen ....  ;)
Wietze Janse

Vincent Hart

Tss, we zijn vorige week nog samen over een hekje geklommen  :(
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

snwja3

Citaat van: Vincent Hart op augustus 10, 2011, 17:22:54 PM
Tss, we zijn vorige week nog samen over een hekje geklommen  :(
Leven is hard, Vincent!  ;D
Wietze Janse

Jarinka

Om maar weer ontopic te gaan (;)): hebben er vandaag mensen naar de Hop gezocht, en zo ja, met welk resultaat?
Groeten, Jarinka Heijink

Robertmeer

Citaat van: Jarinka op augustus 10, 2011, 21:46:28 PM
Om maar weer ontopic te gaan ( ;) ): hebben er vandaag mensen naar de Hop gezocht, en zo ja, met welk resultaat?
Zie http://waarneming.nl/waarneming/view/56144400
Wel gezocht dus, maar niet gevonden.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Bas vd Burg

gloeiende gloeiende GLOEIENDE
Een Ross' Meeuw langs Katwijk om 0909u richting zuid http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=32963&page=1
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Ben Wielstra

Dat was ook mijn reactie Bas. Het is me niet duidelijk wat voor kleed het is. Kan het dezelfde zijn als eerder? Dan hangt-ie dus gewoon rond.


Bas vd Burg

#12326
Gelukkig heb ik 'em al in Katwijk (15 november 1995) maar toch ben ik stinkend jaloers en dat is nog zwak uitgedrukt! René van Rossum heeft wel eindelijk het "oud zeer" van 1995 weggewerkt, toen mistte hij de vogel op 1-2 minuten.

De vogel vanochtend betrof een adulte vogel, dus dat beest zwerft dus gewoon ergens rond voor de kust, want het lijkt me sterk dat er meerdere vogels voor de kust zitten (de piep dat die om 0915u bij Scheveningen is opgepikt/doorgegeven is een beetje onduidelijk):
- 7 mei waarneming langs Katwijk vliegend richting noord
- 30 juli waarneming tussen Katwijk en Noordwijk vliegend richting noord
- 31 juli langs telpost Noordwijk richting noord en later bij Langevelderslag (vliegrichting een beetje onduidelijk, vogel schrok van 2 Kleine Jager en boog weer af richting zuid)
- 12 augustus langs Katwijk vliegend richting zuid
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Rikstar

#12327
gaat nog een kleine discussie worden denk ik betreffende de vogel van scheveningen....
zo'n afstand in een kwartiertje tijd lijkt mij inderdaad ook vrij sterk. 2 zou een optie kunnen zijn.....
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Bas vd Burg

Niemand snapt iets van de piep mbt Scheveningen. Zelf vermoed ik dat met de piep wordt bedoeld dat de vogel van Katwijk om 0915u is doorgebeld aan Haagse vogelaars, maar dat is een wilde gok van mijn persoontje..........

groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

MLANG

Ik denk dat Wietze het smsje via de Haagse sms-groep verkeerd gelezen heeft. Nog niks gezien hier. Gr. M.