Welke planten in het oosten?

Gestart door petermeer, augustus 08, 2007, 22:06:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

petermeer

Ik weet niet of dit topic hier thuis hoort, als dit niet zo is mijn excusus.

Eind volgende week gaan we op vakantie naar het oosten van het land, in de buurt van Sibculo. We gaan dan naar een paar natuurgebieden zoals: Engbertsdijksvenen, Bargerveen, Swillbrockerven, etc.

Weet iemand welke soorten daar voorkomen die niet in de buurt van Utrecht te zien zijn? Of weet iemand een gebied, ander dan die hier boven, waar bijzondere/mooie planten staan. Op deze manier kan ik me vast 'ínleren'.

Alvast bedankt.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Niko Buiten

Heb je al gezocht met de excursieplanner van Waarneming.nl? Daar zit veel informatie, vandaar mijn suggestie.
Groet,

Niko Buiten.


Tim Asbreuk

Floron Twente en Pieter Stolwijk hebben een groot deel van twente geinventariseerd en er staan veel gegevens van op internet. Verder raad ik je ook het buurserzand aan. Natte en droge heide, jeneverbes struwelen, kleine stukjes blauwgrasland.

Soorten als:

Parnassia
Klokjesgentiaan
enz.

Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

petermeer

CiteerHeb je al gezocht met de excursieplanner van Waarneming.nl? Daar zit veel informatie, vandaar mijn suggestie.
Ja, ik heb daar gekeken. Vind het alleen jammer dat je geen selectie kunt maken om een soortgroep te bekijken, je krijgt alle waarnemingen.

Niko en Tim, bedankt voor jullie bijdrage.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).