slijk- of steenvlieg

Gestart door Imperator, juli 25, 2007, 21:08:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Imperator

Bij het nachtvlinderen had ik bijvangst van enkele steen/slijkvliegen (is dit de juiste benaming?)
Is het mogelijk deze op naam te krijgen?  
vriendelijke groet,

Trees

vanerkelens

Het zou heeeeeel misschien het mannetje kunnen zijn van de Isoperla viridinervis (steenvlieg), maar ik vind de poten wat fragiel en dunnetjes bij die van jou en ik moet bekennen dat ik toch enige twijfel heb of het wel een steen of slijkvlieg is.
Ik zal nog eens verder kijken.......................of misschien iemand anders met een idee !

Groet Joke

blaauw7

Ik denk eerder een kokerjuffer!

Gr Dick
Groeten,
Dick Belgers

vanerkelens


han.endt

CiteerJa !! Dat is hem !!

Joke
Welke? Het is een soort schietmot/kokerjuffer. Zo van deze foto niet nader te bepalen.

vanerkelens

Ik vond op een site deze foto (site van Victor Bos en ook de foto) en daar stond bij dat het de Kokerjuffer (schietmot) was (orde Trichoptera) en die vond ik wel erg lijken op de foto hierboven.    Vandaar....

Joke

han.endt


Imperator

CiteerIk vond op een site deze foto (site van Victor Bos en ook de foto) en daar stond bij dat het de Kokerjuffer (schietmot) was (orde Trichoptera) en die vond ik wel erg lijken op de foto hierboven.    Vandaar....

Joke
Citeer

Globaal lijkt ie er wel op. Ik begrijp dat het een schietmot is en niet op naam te brengen van een foto.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
vriendelijke groet,

Trees