vanmiddag 16:30 Nieuwjaarsplantenquiz

Gestart door Erik Simons, januari 02, 2015, 12:51:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Erik Simons

hij is inderdaad lastig te duiden als je hem niet kent.

wat je hier ziet, dat zijn de kroonbladeren (zeer klein) die als hoedjes rondom de meeldraden zijn gevouwen, de grote bloemdekbladeren zijn in feite kelkbladeren die een kroonbladachtige functie hebben.
dat geeft misschien nog steeds weinig aanknopingspunten.

ik vind ook dat mensen als Kim en Marc hier gewoon vuile handen aan moeten durven maken
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

Erik Simons

maar ook anderen zouden niet vies moeten zijn van deze bloempjes
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

Erik Simons

het is inderdaad wel een smerige instinker, dat moet worden gezegd
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

Rob Koelman

#93
Alles of niets: 11 = vuilboom / sporkehout...

(Met dank aan de hints van Erik; ik zat daarvoor al bij houtige gewassen te zoeken, maar dat zijn er best nog wel veel als je geeneens de familie kent)
Met vriendelijke groet, Rob

Erik Simons

CiteerAlles of niets: 11 = vuilboom / sporkehout...
:right:!!

mooie ontknoping en een sterke eindsprint van Rob
maar Kim is de verdiende winnaar (er zat ditmaal geen Hulst tussen), gefeliciteerd!

kim            92
MVS            60
rob koelman     55
ramon     38
michel geven   26
adria             25
Grada             -2
mpierik    -5
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

Willemien Troelstra

Hé dat is grappig, 11 vind ik juist een van de zeer herkenbare wat betreft familie. Maar, dat komt vooral door ervaring in het buitenland.
groet, Willemien Troelstra

Willemien Troelstra

oooh neee, ik had het dus helemaal fout.
groet, Willemien Troelstra

Erik Simons

Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

mgeven

jammer ik was net te laat met het Sporkehout en dat zonder de tip...

Rob Koelman

Ik vind dat Grada de troostprijs heeft verdient omdat ze zonder bang te zijn om het fout te hebben - en daarmee veel punten te verliezen - heel wat keertjes een gokje heeft gewaagd...
Met vriendelijke groet, Rob

Datura

Dank voor de felicitaties en het maken van de leuke kwis Erik!  :) . Ik ging al met een gerust hart eten, de kinderen naar bed brengen, journaal kijken en afwassen om dan eens te zien of ik nog steeds bovenaan stond :). Die Cambomba had ik trouwens nooit geraden, leuk leermoment!
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Willemien Troelstra

Mooie kwis inderdaad en de regels werken vrij goed.
groet, Willemien Troelstra

Erik Simons

goed dat het concept bevalt!

er is natuurlijk nog zat ruimte voor gele, rode, blauwe en groene kwizzen
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

M.V.S

Bedankt voor de leuke quiz!

Die waterwaaier leert me dat ik toch beter moet opletten. Ik heb hem ook eens mooi bloeiend gezien .... maar blijkbaar toch niet goed genoeg gekeken om het echt op te slaan.

Groetjes, Marc

ejslootweg

Prachtige kwis. Vooral die waterwaaier :).

groeten, Erik
groeten, Erik

klump.105

Met vriendelijke groet, Adria Klumpers

Rien Ondersteijn

Chips-ik heb een leuke kwis gemist.Was figuurlijk even in de tropen...Leuke reacties allemaal-zie'k graag!
En behalve weer 'micro-plantenkennis' ook een nieuwe uitdrukking geleerd!Had nog nooit van 'slinkse machinaties' [Erik] gehoord en dacht eigengereid dat hij 'malversaties' bedoelde...Maar verhip: het bestaat écht!
Zo blijf je ontdekken en je verbazen!
Leuke kwis Erik!
Groene groe[n]tjes.Rien.