ObsMapp 4. Vragen, bugs, opmerkingen

Gestart door Alex Kwak, oktober 05, 2014, 17:42:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op december 19, 2014, 14:00:28 PM
Probleem is zelfde als al eerder beschreven door andere gebruiker.  Download gaat goed. Plaatsen op juiste plek ook. Eenmaal gebruiken in ObsMapp en het bestand is een .back geworden en daardoor onbruikbaar. Het was een mooie feature maar ook zonder top25 blijft ObsMapp een kanjer van een app!!! Thanks voor alle moeite weer. Grtz Jan

Jan, ik heb een nieuwe download voor je, van een bijgewerkte versie. Ik stuur je zo een PM.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op december 24, 2014, 20:24:05 PM
Citaat van: joostdejong op december 24, 2014, 20:16:06 PM
Van een heel andere orde: het ObsMapp-icoon ziet er 'niet' uit op een telefoon met flink scherm/resolutie. Alle buttons in de app zien er strak uit, maar het logo (in-app en daarbuiten) lijkt op knullig ge-MSPaint. Absoluut prio-nietterzakedoende, maar toch even ter info.

Als bijlage een stukje screenshot van de snelkoppeling op m'n Xperia Z3.

Bedankt, stond inderdaad nog op m'n todo-lijstje.
Mooie klus voor Bart van Hoogstraten tijdens de donkere kerstdagen  B)

Je bedoelt het ObsMapp-logo in het splash-screen? -> Geef me de gewenste afmetingen in pixels (b x h) en ik stuur het je meteen toe.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 27, 2014, 17:53:26 PM
Je bedoelt het ObsMapp-logo in het splash-screen? -> Geef me de gewenste afmetingen in pixels (b x h) en ik stuur het je meteen toe.

Ik stuur je zo even een mail
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Bart heeft net nieuwe png's opgeleverd, en die zitten dus in de eerstvolgende versie van ObsMapp!  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op december 27, 2014, 19:05:05 PM
Bart heeft net nieuwe png's opgeleverd, en die zitten dus in de eerstvolgende versie van ObsMapp!  :duim:

:duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op december 27, 2014, 17:13:48 PM
Citaat van: Jan Mudde op december 19, 2014, 14:00:28 PM
Probleem is zelfde als al eerder beschreven door andere gebruiker.  Download gaat goed. Plaatsen op juiste plek ook. Eenmaal gebruiken in ObsMapp en het bestand is een .back geworden en daardoor onbruikbaar. Het was een mooie feature maar ook zonder top25 blijft ObsMapp een kanjer van een app!!! Thanks voor alle moeite weer. Grtz Jan

Jan, ik heb een nieuwe download voor je, van een bijgewerkte versie. Ik stuur je zo een PM.

Hoi Alex,

Met de eerste download in je eerste PM aan mij lukte het niet. Met de download uit je PM bericht vsn vandaag is alles betreffende de top25 kaart geheel opgelost. Klasse!!!! Bedankt weer. Grtz Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

fr0sty

Als ik bij de instellingen onder 'waarnemingen in de omgeving' de zeldzaamheid op 'vrij algemeen' zet. Krijg ik alleen de waarnemingen te zien die onder 'vrij algemeen' vallen.  Het zou mooier zijn als je dan >= vrij algemeen zou zien. Ik draai op 4.3.1.

Alex Kwak

Citaat van: fr0sty op december 29, 2014, 13:45:52 PM
Als ik bij de instellingen onder 'waarnemingen in de omgeving' de zeldzaamheid op 'vrij algemeen' zet. Krijg ik alleen de waarnemingen te zien die onder 'vrij algemeen' vallen.  Het zou mooier zijn als je dan >= vrij algemeen zou zien. Ik draai op 4.3.1.

Nee, je ziet dan vrij algemeen en zeldzamer, dus de algemene soorten niet.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op december 27, 2014, 22:18:26 PM
Met de eerste download in je eerste PM aan mij lukte het niet. Met de download uit je PM bericht vsn vandaag is alles betreffende de top25 kaart geheel opgelost. Klasse!!!! Bedankt weer. Grtz Jan

Graag gedaan! Stiekem ben je nu ook proefkonijn, dus zou je even in de gaten willen houden of het allemaal ook qua locatie etc. klopt?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

fr0sty

Citaat van: Alex Kwak op december 29, 2014, 14:32:42 PM
Citaat van: fr0sty op december 29, 2014, 13:45:52 PM
Als ik bij de instellingen onder 'waarnemingen in de omgeving' de zeldzaamheid op 'vrij algemeen' zet. Krijg ik alleen de waarnemingen te zien die onder 'vrij algemeen' vallen.  Het zou mooier zijn als je dan >= vrij algemeen zou zien. Ik draai op 4.3.1.

Nee, je ziet dan vrij algemeen en zeldzamer, dus de algemene soorten niet.
Sorry voor mijn onduidelijkheid, maar dat is ook wat ik bedoel. De soorten die onder zeldzaam staan, krijg ik niet te zien als ik bij de instellingen vrij algemeen heb staan. Ik moet dan specifiek 'zeldzaam' eerst instellen willen deze zichtbaar worden.

Alex Kwak

Citaat van: fr0sty op december 29, 2014, 15:02:54 PM
Citaat van: Alex Kwak op december 29, 2014, 14:32:42 PM
Citaat van: fr0sty op december 29, 2014, 13:45:52 PM
Als ik bij de instellingen onder 'waarnemingen in de omgeving' de zeldzaamheid op 'vrij algemeen' zet. Krijg ik alleen de waarnemingen te zien die onder 'vrij algemeen' vallen.  Het zou mooier zijn als je dan >= vrij algemeen zou zien. Ik draai op 4.3.1.

Nee, je ziet dan vrij algemeen en zeldzamer, dus de algemene soorten niet.
Sorry voor mijn onduidelijkheid, maar dat is ook wat ik bedoel. De soorten die onder zeldzaam staan, krijg ik niet te zien als ik bij de instellingen vrij algemeen heb staan. Ik moet dan specifiek 'zeldzaam' eerst instellen willen deze zichtbaar worden.

Ok, dan ga ik daar naar kijken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op december 29, 2014, 14:33:42 PM
Citaat van: Jan Mudde op december 27, 2014, 22:18:26 PM
Met de eerste download in je eerste PM aan mij lukte het niet. Met de download uit je PM bericht vsn vandaag is alles betreffende de top25 kaart geheel opgelost. Klasse!!!! Bedankt weer. Grtz Jan

Graag gedaan! Stiekem ben je nu ook proefkonijn, dus zou je even in de gaten willen houden of het allemaal ook qua locatie etc. klopt?

Komt voor de bakker. Zal wel 2015 worden ;-) . Goede jaarwisseling.  Grtz Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Thijs Fijen

Ik krijg de OSM kaart voor Nedersachsen niet geladen in het kaart-scherm. De OSM kaart staat in de juiste map en staat ook in het lijstje van te kiezen kaarten. Echter krijg ik de melding: 'geen passende OSM kaart gevonden'. Ik heb de kaart al opnieuw gedownload (dus ik heb de nieuwste versie). Nederlandse kaart krijg ik wel te zien en ook in Oman werkte het nog (zelfde Obsmapp versie). Wat te doen?

Dan nog iets kleins: als ik op google straat-kaarten kijk, vervolgens een OSM probleer te selecteren die niet gevonden kan worden (zie hierboven), dan springt hij terug naar google sateliet-kaart.. Vast niet van belang als de kaarten wel gewoon werken ;)
Thijs Fijen

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op januari 02, 2015, 14:55:09 PM
Ik krijg de OSM kaart voor Nedersachsen niet geladen in het kaart-scherm. De OSM kaart staat in de juiste map en staat ook in het lijstje van te kiezen kaarten. Echter krijg ik de melding: 'geen passende OSM kaart gevonden'. Ik heb de kaart al opnieuw gedownload (dus ik heb de nieuwste versie). Nederlandse kaart krijg ik wel te zien en ook in Oman werkte het nog (zelfde Obsmapp versie). Wat te doen?

Dan nog iets kleins: als ik op google straat-kaarten kijk, vervolgens een OSM probleer te selecteren die niet gevonden kan worden (zie hierboven), dan springt hij terug naar google sateliet-kaart.. Vast niet van belang als de kaarten wel gewoon werken ;)

Hoi Thijs,

Probeer je in Nederland de kaart van Duitsland te openen? ObsMapp ziet dan dat die kaart niet gebruikt kan worden omdat de huidige locatie niet op de kaart staat, en gaat naar een kaart die wel het gebied waar je bent wél dekt.
"It's not a bug, it's a feature"  ;D
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Nee, in Niedersaksen. Ik heb de Nederlandse kaart ook vanaf daar kunnen openen door met Google straat-kaarten naar Nederland te gaan, pijl te zetten en de OSM kaart te openen. Zo zou je het zelf eventueel kunnen reproduceren met niedersaksen?
Thijs Fijen

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op januari 03, 2015, 11:52:52 AM
Nee, in Niedersaksen. Ik heb de Nederlandse kaart ook vanaf daar kunnen openen door met Google straat-kaarten naar Nederland te gaan, pijl te zetten en de OSM kaart te openen. Zo zou je het zelf eventueel kunnen reproduceren met niedersaksen?

Ok, ik ben thuis bezig met een kleine verbouwing, maar ik ga proberen dit vandaag te reproduceren. Kan je nog even aangeven welke kaart je exact waar vandaan hebt gedownload?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!


Alex Kwak

Inderdaad een fout in ObsMapp  :'(

Voor het geval je in Duisland een goede internetverbinding hebt, heb ik tijdelijk een nieuwe map voor je klaargezet:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17972559/niedersachsen2.map

Ik ga ook zsm een bugfix uitbrengen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Zojuist versie 4.4.2 op Google Play gezet met een bugfix.
Zal rond 23:00 beschikbaar moeten zijn.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Top! Ben er inmiddels niet meer, maar goed dat de bug gefixt is. Ik kan de kaart zoals ie was laten staan?
Thijs Fijen

Alex Kwak

Jij bedankt voor het melden!
Je kan nu gewoon de oude kaart(en) blijven gebruiken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Daniel B.

Hoi,

Ik heb een SONY experia Z1. Bij de laatste twee updates van ObsMapp(nu 4.4.2) werkt de knop opslaan bij een waarneming niet meer. Deze blijft grijs.
Is dit een bekent probleem of heb ik ergens een instelling niet goed staan?

Groeten Daniel Beuker
Groet Daniel

Alex Kwak

Citaat van: Daniel B. op januari 06, 2015, 12:16:51 PM
Ik heb een SONY experia Z1. Bij de laatste twee updates van ObsMapp(nu 4.4.2) werkt de knop opslaan bij een waarneming niet meer. Deze blijft grijs.
Is dit een bekent probleem of heb ik ergens een instelling niet goed staan?

Als de opslaan-knop grijs blijft is een van de volgende zaken aan de hand:
- geen soort gekozen
- geen activiteit/kleed gekozen
- geen voldoende accurate fix

Voeg even een schermprintje toe, dan moet het meteen te zien zijn.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Daniel B.

Doe ik vanavond even. Mijn screenshot is groter dan 400.

Daniël
Groet Daniel

Daniel B.

Alex,

Als het goed is komt de afbeelding nu mee.

Daniel
Groet Daniel

Alex Kwak

Ik kan me maar 3 dingen voorstellen: de telmethode is niet geselecteerd (staat net niet op het plaatje), of de datum van de mobiel staat verkeerd, of (meest waarschijnlijk) de maximale afwijking staat per ongeluk te laag. Zet deze op bijvoorbeeld 50 bij de locatie-instellingen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op januari 06, 2015, 21:39:33 PM
Ik kan me maar 3 dingen voorstellen: de telmethode is niet geselecteerd (staat net niet op het plaatje), of de datum van de mobiel staat verkeerd, of (meest waarschijnlijk) de maximale afwijking staat per ongeluk te laag. Zet deze op bijvoorbeeld 50 bij de locatie-instellingen.

Vreemde GPS-coördinaten trouwens.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Daniel B.

De maximale afwijking staat op 100.
De telmethode kan ik niet aanvinken.  Dat blijft zo'n plat horizontaal streepje in plaats van een lijst met opties.
Denk je dat het zou helpen als ik m er af gooi en opnieuw installeer?
Groet Daniel

Alex Kwak

Citaat van: Daniel B. op januari 06, 2015, 22:18:30 PM
De telmethode kan ik niet aanvinken.  Dat blijft zo'n plat horizontaal streepje in plaats van een lijst met opties.

Aha, dan moet je even de Stamgegevens opnieuw downloaden (Instellingen -> Download)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!