Zou dit een Fitis kunnen zijn ?

Gestart door daan van seuren, september 29, 2014, 16:29:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

daan van seuren

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/88068268
onzeker Fitis - Phylloscopus trochilus gezien op 2014-09-17 IJmuiden - Strand Zuidpier
Foto's:


Links een Tapuit en rechts een Fitis?
Kon helaas maar 1 foto nemen.

bij voorbaat dank Daan van Seuren

OlivierO

Wel wel, dat zou ik ook graag weten! Een Fitis-achtige op het strand?  :o
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

daan van seuren

Hallo OlivierO,

Het zou kunnen ?. Op 20-09-2014 staan 2 goedgekeurde waarnemingen van een Fitis, op het strand.



Vriendelijke groet,
Daan van Seuren.

OlivierO

Citaat van: daan van seuren op september 29, 2014, 16:55:52 PM
Hallo OlivierO,

Het zou kunnen ?. Op 20-09-2014 staan 2 goedgekeurde waarnemingen van een Fitis, op het strand.



Vriendelijke groet,
Daan van Seuren.

Helaas, ik weet het niet. Maar uitgesloten lijkt het mij ook niet. Allicht kan er hier iemand een deftig antwoord formuleren, maar dat laat ik even aan mij voorbij gaan.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

frankneijts

Trekkertjes die uitgeput zijn van een lange treknacht kun je min of meer overal aantreffen. Voor Nederland bijzondere zangers als Veldrietzanger en Brilgrasmus zijn tussen de stenen van pieren aangetroffen, niet bepaald hun normale biotoop...
Overigens denk ik dat dit een Tjiftjaf is: de koptekening is door de fotobewerking e.d. nogal 'pittoresk' uitgevallen dus daar zou ik minder waarde aan hechten maar de handpenprojectie is te kort voor Fitis.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

daan van seuren

Frank bedankt voor deze info, ik kwam er zelf niet meer uit.
Zal de waarneming aanpassen.


Vriendelijke groet,
Daan van Seuren.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: frankneijts op september 29, 2014, 17:40:55 PM
Trekkertjes die uitgeput zijn van een lange treknacht kun je min of meer overal aantreffen. Voor Nederland bijzondere zangers als Veldrietzanger en Brilgrasmus zijn tussen de stenen van pieren aangetroffen, niet bepaald hun normale biotoop...
Overigens denk ik dat dit een Tjiftjaf is: de koptekening is door de fotobewerking e.d. nogal 'pittoresk' uitgevallen dus daar zou ik minder waarde aan hechten maar de handpenprojectie is te kort voor Fitis.

Mag ik er (voor onze gezamenlijke studie) aan toevoegen dat ik in onze winter in Marokko / West Sahara zeer vaak phyllootjes aantref op het strand? (Alleen kom ik meestal niet verder dan "Phyllo"  :P ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Ton Koek

Een velduil boven het wad vond ik ook niet echt vanzelfsprekend laatst.
Groet, Ton.