gal op els

Gestart door Michiel en Milka, september 17, 2014, 21:23:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Michiel en Milka

Ik kan deze niet vinden. Ook niet bij Els spec als gal.En is de vorm bij m/v van dezelfde mug- of galwesp?
Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/88065200
onzeker Mug onbekend - Nematocera indet gezien op 2014-09-14 Ede - Rioolwaterzuivering
Foto's:


Groet, Michiel

Michiel en Milka

Ik heb behoorlijk gezocht naar deze, want meen me foto's te herinneren, maar kan niets vinden. Of is het weer gelukt om een vergroeiing te fotograferen die geen gal is?  :-\
Groet, Michiel

rkoops

Dag,

Ziet er niet uit als een gal en herken de bekende gallen van els hier niet in. Ik denk dat hier sprake is geweest van een fysieke aantasting door vraat o.i.d., waarop de katjes hebben gereageerd door wondweefsel aan te maken of anders te verkrommen. Dus in mijn optiek een mooie foto van 'geen gal' ;)
Hartelijke groet,

Roelof Jan

Michiel en Milka

Dank, toch weer een raadsel opgelost. Het wordt toch tijd om jouw boekje eens aan te schaffen. Zijn er nog exemplaren beschikbaar? Dan ben ik geïnteresseerd.
Groet, Michiel

rkoops

Oei! Ik had er 500 laten drukken, maar ze zijn helaal allemaal uitverkocht. Ik overweeg nog een herdruk, maar de opstartkosten voor het drukken zijn vrij hoog, dus ik moet er nog even over nadenken. Als ik een beslissing genomen heb, zal ik dat zeker delen hier op dit forum.

Hartelijke groet,

Roelof Jan