determinatie loepjes

Gestart door Tim Asbreuk, juni 27, 2007, 21:12:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tim Asbreuk

Waar koop ik zo'n klein determinatie loepje?
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

margriet

ik heb er eens eentje aangeschaft op de sovon beurs (??) :lol:
en ik weet dat op de meeste natuurbeurzen wel die kraam staat>> voordeel; daar zijn ze relatief goedkoop

anders zou je bijv bij vermandel op het internet kunnen bestellen,

trouwens, tim, volgens mij werden ze ook op school verkocht, misschien larenstein?
groetjes,

Margriet

han.endt

Opticien. Indien niet voorradig kunnen ze ze gewoonlijk wel bestellen.

margriet

mijn ervaring is dat het bij een opticien relatief duur is, maar idd bestellen ze ze wel voor je, en je kunt eens kijken van te voren.....
groetjes,

Margriet

Datura

Opticiens zijn inderdaad duur. Je kunt ook goede loupjes bestellen bij Vermandel.
http://www.vermandel.com/index.php?cat=1&s...rgrootmateriaal
De biologenlouype 10x en 20x zijn volgens mij prima geschikt bij plantendeterminatie.
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Corryabbink

#5
Het IVN heeft ze soms ook wel te koop.

10x is meestal voldoende en werkt het gemakkelijkst.
Indien er nog meer vergroot bekeken moet worden dan is men al snel op een binoculaire aangewezen.
Dat komt bijna niet voor.  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

willemserle

Kijk eens op http://www.vanpuffelen.nl/afy_prodgroup_id_LOEPOCC.htm

Ik heb heel wat loepen maar mijn lievelings is de Biolam 7X.  Hij kost bijna niks, weegt bijna niks en geeft een mooi groot beeld. Voor een betere loep moet je waarschijnlijk diep in je buidel tasten.

Wil je (thuis) meer zien koop dan een stereomicroscoop. Bijvoorbeeld een Novex 10X-30X. Geeft - voor die prijs - een geweldig beeld !  

Cees Veenema

#7
Winkeltje voor postzegels- en muntenverzamelaars.
Groet,

Cees

Esther

Hoe zien die loepjes van jullie er uit? Ik heb er een te leen van de low vision, hij is rond maar ik kan er echt niet mee. Ik heb een paar keer wel een uur gezeten om beeld te krijgen en dacht ik steek die plant nog eens in de fik met die loep. Heel soms heb ik de loep goed en dan zie er wel wat door.
Ze hadden ook vierkante loepjes, die minder rond waren, ook het glas zeg maar. Ik weet nu even gewoon niet hoe een goede loep er uit ziet en of het echt zo vreselijk moeilijk is om hem te gebruiken. Ik wordt in ieder geval knettergek van deze loep en ga de volgende keer wel een andere uitprobeer vragen.

Groet Esther

han.endt

CiteerHoe zien die loepjes van jullie er uit? Ik heb er een te leen van de low vision, hij is rond maar ik kan er echt niet mee. Ik heb een paar keer wel een uur gezeten om beeld te krijgen en dacht ik steek die plant nog eens in de fik met die loep. Heel soms heb ik de loep goed en dan zie er wel wat door.
Ze hadden ook vierkante loepjes, die minder rond waren, ook het glas zeg maar. Ik weet nu even gewoon niet hoe een goede loep er uit ziet en of het echt zo vreselijk moeilijk is om hem te gebruiken. Ik wordt in ieder geval knettergek van deze loep en ga de volgende keer wel een andere uitprobeer vragen.

Groet Esther
Je moet met deze loepjes het te bekijken object en de loep vlak bij je oog houden. Het is even wennen (voor (bijna) iedereen).

margriet

wel geen mooie plantenfoto, maar hier dan mijn loepje, (wel een beetje versleten natuurlijk...)
groetjes,

Margriet

Esther

Ok, ik zie het al, die van mij is veel boller. Echt een brandglas dus. Ik ga nog maar eens flink verder oefenen met dat ding, anders kan ik hem wel omruilen naar een wat plattere.

Groet Esther

Cees Veenema

mijn loepie ( vergroting 10 x ) met  rechts het knopje voor het lampje.
Erg handig bij wat donkere omstandigheden.
Groet,

Cees

Esther

Die van mij is 12.5 x 40 ik denk dat het daar mis gaat. Is er bij jullie ook een factor x dus zeg maar bijv 10 x 10? Het glas is zeg maar ook veel boller, maar wel een lampje erin. Ik zal er meer uit moeten proberen denk ik. Ik oefen me suf met dat ding en misschien is het ook geen haalbare kaart voor me.

Groet Esther

Tim Asbreuk

Ik heb er één besteld. Allemaal bedankt voor de tips

Citeertrouwens, tim, volgens mij werden ze ook op school verkocht, misschien larenstein?

Ben op het moment op stage. Maar bedankt voor de tip

Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk