Sluip -of bladwesp

Gestart door ticor, juli 28, 2007, 21:16:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

ticor

Ik ben het spoor bijster.  Kan iemand me helpen aub?




Met vriendelijk groeten,
Tim
Insectenalbum

Menko Vlaardingerbroek

Sprieten met meer dan 13 leden (en dit zijn er zeker dertig, als ik goed tel) en een wespetaille betekent dat het een sluipwesp is, maar daar houdt mijn kennis ook op.

Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek
Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

gardensafari

Ik ben het met Menko eens: sluipwesp. Nooit een poging doen om die vanaf dit soort foto's te determineren, want dat lukt niet.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

ticor

Dat het niet te determineren was, had ik wel gedacht.
Maar ik ben in elk geval blij dat jullie me kunnen vertellen dat het een sluipwesp is.
Ik heb weer iets bijgeleerd.
Met vriendelijk groeten,
Tim
Insectenalbum

wilde

Op de 1e foto is de vleugel redelijk goed te zien. Daar is te zien dat er een kleine ingesloten cel is. Dat hebben lang niet alle sluipwespen, of beter gezegd: dat heeft maar een beperkt aantal wespen zo. Zo zou je nog wel een stapje verder kunnen komen, maar de soortnaam zal waarschijnlijk niet lukken. Vragen aan Prof. Kees van Achterberg is ook nog een optie. Soms hebben foto's net voldoende unieke kenmerken om toch op een naam te komen. Dat had ik enkele weken geleden via hem.
Groet, Albert de Wilde
https://www.ahw.me

gardensafari

CiteerOp de 1e foto is de vleugel redelijk goed te zien. Daar is te zien dat er een kleine ingesloten cel is. Dat hebben lang niet alle sluipwespen, of beter gezegd: dat heeft maar een beperkt aantal wespen zo. Zo zou je nog wel een stapje verder kunnen komen, maar de soortnaam zal waarschijnlijk niet lukken. Vragen aan Prof. Kees van Achterberg is ook nog een optie. Soms hebben foto's net voldoende unieke kenmerken om toch op een naam te komen. Dat had ik enkele weken geleden via hem.
Maar jouw foto's waren van uitzonderlijke kwaliteit. Dit zijn minder gedetailleerde foto's. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad het eens te proberen. Misschien kunnen we ooit Kees overhalen zo nu en dan eens te kijken op dit forum.....
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.