vogelnameninitialen spelletje

Gestart door servetej, mei 24, 2014, 21:11:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

servetej

Wie doet er mee? Zoek op welke vogel dezelfde initialen heeft als jij. Makkelijker is dan om te zoeken op de wetenschappelijke namen, omdat die toch altijd bestaan uit twee namen, de Nederlandse niet altijd. Bas Bergsma wordt bijvoorbeeld Buteo buteo. Mijn initialen zijn L. t. maar er ik kan er geen wetenschappelijke naam bij vinden :'(.
Groetjes, Lisette

ik ben een amateur ornitoloog, maar alle andere kruipende/zwemmende/vliegende/oid beestjes zijn ook machtig interesant en het determineren waard :3 dat is mijn levensmotto ><
en als er niks valt te determineren, dan moet er getekend worden: www.servetej.deviantart.com

augustvansteensel

A.S = Acrocephalus schoenobaenus + Rietzanger  :blink:
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

KorHaan

R.S. = Rhodopechys sanguinea ( Rode Woestijnvink).

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

KorHaan

Citaat van: servetej op mei 24, 2014, 21:11:46 PM
Wie doet er mee? Zoek op welke vogel dezelfde initialen heeft als jij. Makkelijker is dan om te zoeken op de wetenschappelijke namen, omdat die toch altijd bestaan uit twee namen, de Nederlandse niet altijd. Bas Bergsma wordt bijvoorbeeld Buteo buteo. Mijn initialen zijn L. t. maar er ik kan er geen wetenschappelijke naam bij vinden :'( .


Ik heb Thayers Meeuw ( Larus thayeri) voor je in de aanbieding. Hoewel je dan volgens sommigen een ondersoort van Kleine Burgemeester bent.  ;D Maar voor anderen tel je gewoon mee, hoor!

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

augustvansteensel

Citaat van: KorHaan op mei 25, 2014, 00:01:39 AM
Citaat van: servetej op mei 24, 2014, 21:11:46 PM
Wie doet er mee? Zoek op welke vogel dezelfde initialen heeft als jij. Makkelijker is dan om te zoeken op de wetenschappelijke namen, omdat die toch altijd bestaan uit twee namen, de Nederlandse niet altijd. Bas Bergsma wordt bijvoorbeeld Buteo buteo. Mijn initialen zijn L. t. maar er ik kan er geen wetenschappelijke naam bij vinden :'( .


Ik heb Thayers Meeuw ( Larus thayeri) voor je in de aanbieding. Hoewel je dan volgens sommigen een ondersoort van Kleine Burgemeester bent.  ;D Maar voor anderen tel je gewoon mee, hoor!

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Of het korhoen ( Lyrurus tetrix ) !
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

FrankK

Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze

joostheeremans

#6
Citaat van: FrankK op mei 25, 2014, 00:36:24 AM
Ik vind niks met fk.

Is ook lastig, de K is een zeldzame letter in het Latijn, al komt ie in wetenschappelijke namen toch nog wel voor.
Er zijn wel wat planten met die initialen (ficus katendei oa)

Ik ben een Grijze Junco (Junco hyemalis)
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Lanjouwrob

Wat klinkt het leukst???

Indische Bospatrijs(Rhizothera longirostris) of Kuifgalito(Rhinocrypta lanceolata)

Groetjes Rutger Lanjouw(11 jaar)

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Gerard Troost

Grote Trap (of Grote Tafeleend maar ben niet zo van de zwemvliezen)
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: gtroost op mei 26, 2014, 22:48:22 PM
Grote Trap (of Grote Tafeleend maar ben niet zo van de zwemvliezen)

(Ik vind jou meer een Groene Turaco  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ArjenDrost †

Ik ga maar voor Drost, Arjen...


Diomedea amsterdamensis :)

Mark van Leeuwen

Met MvL is het lastig, dan maar M en L: Melanocorypha leucoptera: Witvleugelleeuwerik
Mark van Leeuwen

DuDe

#15
Citaat van: ArjenDrost op mei 26, 2014, 23:16:22 PM
Ik ga maar voor Drost, Arjen...


Diomedea amsterdamensis :)
Ik ga wel voor AD:

Acrocephalus dumetorum (Struikrietzanger)

P.S. in het geval van DA is Dromas ardeola (Krabplevier) natuurlijk ook heel mooi:
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Alex Bos

Groeten Alex Bos

RasManen

Ik vind geen enkele met mijn initialen, WN. De W is een zeldzame letter blijkbaar
Wim Nap

Jacob Molenaar

JM is ook erg lastig. Wie helpt...??
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

JohanvantBosch

Citaat van: Jacob Molenaar op mei 27, 2014, 16:05:36 PM
JM is ook erg lastig. Wie helpt...??

De J is sowieso lastig.... ik heb gisteren ook al naar JB gezocht, in de wetenschappelijke vogelnamen bestaat die niet. JV (als ik er Van 't bosch van maak ipv van 't Bosch) lukt nog net  O0

DuDe

Citaat van: RasManen op mei 27, 2014, 15:57:09 PM
Ik vind geen enkele met mijn initialen, WN. De W is een zeldzame letter blijkbaar
Misschien geen vogel dan? Wettsteinina niesslii (Rietslijmspoorzwam)


Meer tot mijn verbeelding spreekt: Wesmaelius nervosus (onthoudingsverschijnselen van Westmalle?...). Behoort overigens tot de familie van de bruine gaasvliegen.
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

frankcoenjaerts

Fratercula cirrhata, niet slecht getroffen... (naast enkele tientallen andere opties)
Met vriendelijke groeten,

Frank

Jacob Molenaar

Citaat van: JohanvantBosch op mei 27, 2014, 16:10:22 PM
Citaat van: Jacob Molenaar op mei 27, 2014, 16:05:36 PM
JM is ook erg lastig. Wie helpt...??

De J is sowieso lastig.... ik heb gisteren ook al naar JB gezocht, in de wetenschappelijke vogelnamen bestaat die niet. JV (als ik er Van 't bosch van maak ipv van 't Bosch) lukt nog net  O0
jammer
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

RasManen

Citaat van: DuDe op mei 27, 2014, 16:14:56 PM
Citaat van: RasManen op mei 27, 2014, 15:57:09 PM
Ik vind geen enkele met mijn initialen, WN. De W is een zeldzame letter blijkbaar
Misschien geen vogel dan? Wettsteinina niesslii (Rietslijmspoorzwam)


Meer tot mijn verbeelding spreekt: Wesmaelius nervosus (onthoudingsverschijnselen van Westmalle?...). Behoort overigens tot de familie van de bruine gaasvliegen.

Die laatste is wel leuk. En Westmalle is overal goed voor (beetje afhankelijk van aan welke kant je staat in de meest belangrijke discussie die ooit op Internet gevoerd is). Zie
http://user.online.be/icone/scn/wttkuur/wtt.htm
Wim Nap

Bart van Hoogstraten

Citaat van: RasManen op mei 27, 2014, 15:57:09 PM
Ik vind geen enkele met mijn initialen, WN. De W is een zeldzame letter blijkbaar

White-tailed Nightjar
White-breasted Negrofinch
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

ArjenDrost †

Citaat van: DuDe op mei 27, 2014, 11:28:10 AM
Citaat van: ArjenDrost op mei 26, 2014, 23:16:22 PM
Ik ga maar voor Drost, Arjen...


Diomedea amsterdamensis :)
Ik ga wel voor AD:

Acrocephalus dumetorum (Struikrietzanger)

P.S. in het geval van DA is Dromas ardeola (Krabplevier) natuurlijk ook heel mooi:

Mmm, ben nou niet echt onder de indruk van een Struikrietzanger... Blijft toch voor m'n albatros gaan :)

RasManen

Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 27, 2014, 16:50:39 PM
Citaat van: RasManen op mei 27, 2014, 15:57:09 PM
Ik vind geen enkele met mijn initialen, WN. De W is een zeldzame letter blijkbaar

White-tailed Nightjar
White-breasted Negrofinch

Dank Bart, ik had alleen wetenschappelijke namen gezocht
Wim Nap

DKoppenol

Geen wetenschappelijke namen van vogels die beginnen met D en tweede naam met K of andersom...  :'(
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

ArjenDrost †

@Dietert: kijk eens bij de kolibries, daar kan ik de nodige Nederlandse namen vinden in ieder geval.