Beste vogelgebied van Nederland

Gestart door henkjanvdkolk, november 11, 2006, 12:50:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankmeer

Daar zitten genoeg leuke soorten tussen!
Frank van der Meer

redmar_woudstra

Citeer
Citeer
Citeerja idd :D
Eigenlijk alle algemene steltlopers :rolleyes:
Ik ben wel erg benieuwd welke dan! Niks is leuker dan veel nieuwe soorten op één dag (vind ik zelf). De eerste dag in Kenia vergeet ik nooit meer: 48 nieuwe soorten.
Zuid-Limburg moet ik ook nog eens (goed) doen. Zitten nog wel wat wenssoorten!
Hier alle op een rijtje :D :
Kluut, pijlstaart, kemphaan, tureluur, middelste zaagbek, grutto, rotgans, zwarte rotgans, eider, bonte strandloper, wulp, goudplevier, velduil, bokje, frater, strandleeuwerik, bruine kiekendief, waterral, strandplevier, kanoet, rouwkwikstaart, oeverpieper, bontbekplevier, steenloper, zilverplevier, smelleken, tapuit, rosse grutto, houtsnip, kleine zilverreiger, zwarte ruiter, roodhalsgans, zomertaling, deze de eerste dag maar wel nog in Limburg: Blauwborst, beflijster, waterpieper.
Daar zit nog wel wat tussen dat ik ook nog moet zien! Inderdaad enkele fraaie soorten! (ik ben wel jaloers op die zwarte rotgans eerlijk gezegd)
groet,
Redmar

Arnoud Wilbrink

Ik ga voor Lauwersmeer. Vandaag weer geweest.
Het is gewoon prachtig!
Groet,
Arnoud Wilbrink

Robert

ik ga morgen weer als het weer een beetje mee zit
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

AmyB

CiteerSchiermonnikoog is wat fietsen betreft veel beter te doen, maar de vogelrijkdom varieert volgens mij nogal met het seizoen. Ben er zelf 2 weken geleden 1 week geweest, kwam toen op ong. 63 vogelsoorten, inc 2 esc/exc. Vind ik zelf aan de mager kant. In de herfst, wanneer de trek op gang komt, lijkt het me een topgebied, omdat dit het eerste Nederlandse eiland is wat kan worden aangedaan door noordse trekvogels.

Elk gebied heeft wel zijn voor- en nadelen. Voor de één wegen de nadelen minder zwaar dan de andere. (Alblasserdam-Schiermonnikoog is 6-7 uur reizen met OV :P

;) Adri
Natuurlijk verschilt het met de seizoenen maar Schier is altijd leuk! Ik was er in het Hemelvaartweekend van do middag t/m zo middag met een aantal mensen en wij zaten bij elkaar gerekend op dik 120 soorten.
Laat je dus vooral niet tegenhouden door een zogenaamd "minder seizoen", volgende keer heb je al weer meer ervaring en daarmee zul je gegarandeerd meer soorten zien  ;)

Amy Bergman

j.steenbergen

Als het om mooie gebieden gaat, zijn er twee dingen die spelen: 1. veel vogels en 2. ook nog een mooi gebied. Lauwersmeer scoort wat betreft 1. heel hoog maar landschappelijk ben ik er niet erg kapot van moet ik eerlijk zeggen. Dan toch liever Zuid-Limburg, maar daar kom je weer aan minder (maar wel hele leuke) soorten.  
Jeroen Steenbergen