Roestvlekkenzwam

Gestart door Gert Kremer, juni 09, 2007, 15:03:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Hallo,
Zit ik met de benaming goed?
Hoed roestvlekken, gekarteld.
Lamellen uitgebocht.
Steel witachtig, onder wat bruin.
groeiplaats loofbomen eik en berk. lichtezandgrond.
Maar......
Smaak geen, plaatjes iets lila/paars gekleurd. en dat kan ik niet goed rijmen.

foto 895a bovenkant.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

foto 897a plaatjes (kleur)
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

foto 898ab: steel, lamellem uitgebocht
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

foto 898a lameelen vergroot
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Ismael

volgens mij geen roestvlekken, plaatjes zijn vrij. Als ik die van oa Arno bekijk dan zijn ze aangehecht

http://waarneming.nl/foto_details.php?id=23413

Misschien een bleke franjehoed?
Groeten Ismaël Wind

kvb

Volgens mij typische bleke franjehoed.

Kik

Arno van Stipdonk

CiteerVolgens mij typische bleke franjehoed.

Kik
Volgens mij ook. :duim:  

Gert Kremer

Hallo allen,
Ik was ook heel onzeker over de uitslag van het basisboek en smaak, kleur steel.
Zit nog steeds niet goed met het boek. :angry:

Bleke franjehoed, Bedankt.

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

grietaf

Hallo Gert,
Heb je achteraf nog gekeken waar je fout gegaan bent in het Basisboek? Het is ook wel eens handig om "andersom" te gaan als je de goede naam weet.
Grieta.

Gert Kremer

CiteerHallo Gert,
Heb je achteraf nog gekeken waar je fout gegaan bent in het Basisboek? Het is ook wel eens handig om "andersom" te gaan als je de goede naam weet.
Grieta.
Hallo Grieta,
Dat zal ik eens doen, niet aan gedacht, stom he :blink:
als ik er achter kom hoor je het nog.
Bedankt

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Hallo Grieta,
Nog een keer doorgelopen, ik ga fout bij nummer 37 van het basisboek daar ga ik naar nummer 38 (Smaak geen, plaatjes iets lila/paars gekleurd).

Dat moet zijn: Sporee groen, grauw-roze, zalm enz. tot zwart = 16, dat zie ik niet in de lamellen zitten op de foto.

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

grietaf

Hallo Gert,
Zo zie je maar weer hoe moeilijk het is om vanaf een foto te determineren. Waarschijnlijk waren de bewuste paddenstoelen nog vrij jong, dan zijn de plaatjes nog niet zo donker. Maar al doende leert men!
Grieta.