Bruine Klauwier Azewijn

Gestart door ArjenDrost †, januari 18, 2014, 15:22:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

dupont

Citaat van: Rob Gordijn op januari 23, 2014, 13:00:43 PM
Citaat van: r.schwartz2 op januari 23, 2014, 12:46:16 PM
Dag David,

Wat mij betreft kun je altijd nog doneren, dit heeft Johan van 't Bosch ook gedaan. Waarvoor nog mijn hartelijke dank en ook namens de terreineigenaar. Ook de DBA wil de terreineigenaar nog tegemoet komen in een schappelijke schadevergoeding heb ik begrepen. Dit geld ook voor alle andere twitchers die er zijn geweest en de collectebus op zaterdag nog gemist hebben. Deze is ook pas vanaf zondagmorgen gestationeerd.


Voor de mensen die de collectebus hebben gemist bij de Bruine Klauwier: op de Vogeldag (http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=900) zullen we een collectebus plaatsen voor de mensen die nog willen bijdragen.


Ga ik zeker doen. Mooi man, dit positief bijdragen aan een goed humeur!
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

JohanvantBosch

Voor een grotere bekendheid is het misschien goed om dit initiatief ook op de DB-site te vermelden bij het topic over de Bruine klauwier en de door Rob aangehaalde pagina over de DB-dag.

HPM

Citaat van: JohanvantBosch op januari 23, 2014, 13:45:40 PM
Voor een grotere bekendheid is het misschien goed om dit initiatief ook op de DB-site te vermelden bij het topic over de Bruine klauwier en de door Rob aangehaalde pagina over de DB-dag.

Voor een grotere bekendheid kan beter Waarneming gebruikt worden.
Herman van der Meer

JohanvantBosch

Citaat van: HPM op januari 23, 2014, 13:50:19 PM
Citaat van: JohanvantBosch op januari 23, 2014, 13:45:40 PM
Voor een grotere bekendheid is het misschien goed om dit initiatief ook op de DB-site te vermelden bij het topic over de Bruine klauwier en de door Rob aangehaalde pagina over de DB-dag.

Voor een grotere bekendheid kan beter Waarneming gebruikt worden.
....misschien heb je het woordje 'ook' over het hoofd gezien.... O0

Diederick Meinen

Ik wil morgen (vrijdag) een poging wagen om de bruine klauwier te zien. Ik kom uit de richting Nieuwegein. Als je wilt meerijden, graag mailen op dwmeinen@gmail.com

HPM

Citaat van: JohanvantBosch op januari 23, 2014, 14:48:47 PM
Citaat van: HPM op januari 23, 2014, 13:50:19 PM
Citaat van: JohanvantBosch op januari 23, 2014, 13:45:40 PM
Voor een grotere bekendheid is het misschien goed om dit initiatief ook op de DB-site te vermelden bij het topic over de Bruine klauwier en de door Rob aangehaalde pagina over de DB-dag.

Voor een grotere bekendheid kan beter Waarneming gebruikt worden.
....misschien heb je het woordje 'ook' over het hoofd gezien.... O0

Waarneming vind ik ook een betere plek.
Ik zie niets op Waarneming staan staan dus ik weet ook niet waar dat 'ook' op slaat, maar ik lees niet alle kranten dus een advertentie daar kan me ontgaan zijn.
Herman van der Meer

peterlindenburg

#156
Zou heel mooi zijn als er een mooi bedrag bijeen komt en de boer schadeloos gesteld wordt!
groeten Peter (die de collectebus over het hoofd heeft gezien en niet wist dat er een was)

KorHaan

Citaat van: dupont op januari 23, 2014, 12:04:11 PM
Citaat van: KorHaan op januari 22, 2014, 19:53:53 PM
Citaat van: r.schwartz2 op januari 22, 2014, 19:39:13 PM
Dag allen,

Vandaag om 14:30 nog even wezen kijken. Iedereen stond toen keurig vanaf de wegkant het beest te bewonderen. Aan die mensen zou ik willen zeggen, keurig gedaan :duim: . In al die dagen dat ik het beest nu heb gezien heeft de Bruine Klauwier zelf de waarneemafstand bepaalt. Mijn broer had vandaag nog een vogelaar gesproken uit Finland, die ook stond te kijken. De inzameling van gelden viel mij wel een beetje tegen met zoveel bezoekers, maar ik denk dat er heel veel mensen waren die van het bestaan van de collectebus niets wisten. Er is € 137,50 ingezameld. Van de schade weet ik eigenlijk niets. Ik heb geen contact met de eigenaar gehad. Het geld heeft hij ontvangen. Mijn vriendin kent zijn vrouw en heeft haar ook een bos bloemen t.w.v. € 15 geschonken. Weet iemand of er ook DNA-materiaal te verkrijgen is uit een braakbal?


Als ik die boer was, had ik het omgedraaid en € 20 toegang tot het weiland geëist.
Dan loop je lekker binnen met al die bedevaartgangers.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo


Beste Ronald,
Wat een flauwe en sneue reactie. Het is mij/ons prima bekend dat jij (redelijk) anti-twitchen bent. Van mij hoef je dat niet nogmaals te tonen. Als je daar zo tegen bent, blijf dan weg van forumtopics rondom zeldzame vogels in Nederland. Je verpest het voor een ander.


Beste David,


Het was zomaar een idee, en dat sloeg toch kennelijk wel aan hier. Ik vond die € 137 die al opgehaald was, een beetje mager, dus ik dacht: als je de zaak omdraait, kan iedereen met een schoon geweten het land op, de vogel zien en ook nog een beetje reclame maken voor het twitchen. Ik bedoelde het echt positief. De collectebus vind ik ook een prima idee, zeker als donaties nog kunnen worden gedaan op latere bijeenkomsten.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

hiskodevries

Als je die 137 euro afzet tegen het gedrag wat een boer krijgt als de hele winter ganzen op zijn land bivakkeren heeft die weinig te mopperen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op januari 23, 2014, 18:24:24 PM

Als je die 137 euro afzet tegen het gedrag wat een boer krijgt als de hele winter ganzen op zijn land bivakkeren heeft die weinig te mopperen.

Breng de boeren nou niet op het idee dat het voor hen voordeliger is om twitchers op hun land toe te laten om ganzen te verjagen.
Ik zie al een hele nieuwe industrie ontstaan: Twitchen bij de Boer. En een tv-serie Boer zoekt Twitchers.
Herman van der Meer

Douwe van der Ploeg

Zou het alsnog voordeliger voor de boer zijn als ie dan ook de bijbehorende zeldzaamheid moet aanschaffen? Wat kosten leuke eenden, tegenwoordig?
Douwe van der Ploeg

HPM

Citaat van: Douwe van der Ploeg op januari 23, 2014, 19:45:22 PM

Zou het alsnog voordeliger voor de boer zijn als ie dan ook de bijbehorende zeldzaamheid moet aanschaffen? Wat kosten leuke eenden, tegenwoordig?

Al vanaf 44,95 de acht. http://www.jvs-outdoor.eu/Lokvogels/lokeend_flock_39_cm_per_8_stuks.asp
Flink afstand houden en je ziet het verschil niet.
Met enige handigheid om te bouwen tot elke gewenste zangvogel.
Herman van der Meer

GijsB

Citaat van: HPM op januari 23, 2014, 20:13:07 PM
Citaat van: Douwe van der Ploeg op januari 23, 2014, 19:45:22 PM

Zou het alsnog voordeliger voor de boer zijn als ie dan ook de bijbehorende zeldzaamheid moet aanschaffen? Wat kosten leuke eenden, tegenwoordig?

Al vanaf 44,95 de acht. http://www.jvs-outdoor.eu/Lokvogels/lokeend_flock_39_cm_per_8_stuks.asp
Flink afstand houden en je ziet het verschil niet.
Met enige handigheid om te bouwen tot elke gewenste zangvogel.


Mare, we willen toch het veld op om dichtbij te kunnen komen.
Gijs

peter van santbrink

nog steeds aanwezig  :duim: ga morgen nog een keer proberen met OV locatie te bereiken, afgelopen woensdag bij Ede/Wageningen gestrand vanwege "aanrijding met een persoon"

Roel Schwartz

http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=900
De collectebus voor inzamelen gelden i.v.m. geleden schade. Fijn dat iedereen nu weer op gepaste afstand vanaf de weg de vogel gade slaat. De vogel is ook goed vanaf de straat te bewonderen. Vandaag waren er ook nog mensen uit Zwitserland, Polen en Duitsers geweest. Veldhunten vind het nog steeds erg bijzonder en is er ook trots op dat de Bruine Klauwier op hun grondgebied wordt gespot.
M.v.g.,

Roel Schwartz.

Jan Zwaaneveld

Er verschijnen berichtjes op Twitter dat fotografen de Bruine Klauwier zouden opjagen en verstoren.
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

jeroenroelofsen

Citaat van: Jan Zwaaneveld op januari 28, 2014, 13:01:14 PM
Er verschijnen berichtjes op Twitter dat fotografen de Bruine Klauwier zouden opjagen en verstoren.
Stemmingmakerij op Twitter?
Of daadwerkelijk weer mensen die te dicht bij willen komen.

Misschien moet de boer gewoon maar ingrijpen en ze van zijn land af sturen (als men daar nog steeds op moet). Al worden daar "de goeien" dan ook de dupe van.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Oscar Balm

Oscar Balm

Lijstje van bezochte landen: https://waarneming.nl/users/21807

jeroenroelofsen

Citaat van: Oscar Balm op januari 28, 2014, 14:45:01 PM
Citaat van: jeroenroelofsen op januari 28, 2014, 13:03:50 PM
Of daadwerkelijk weer mensen die te dicht bij willen komen.
oordeel zelf:
http://waarneming.nl/foto/view/6019356
Lastig in te schatten, kan niet goed zien waar de vogel zit. Maar zo te zien zijn ze in elk geval VEEL dichter bij dan de rest....
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Jan Zwaaneveld

Citaat van: jeroenroelofsen op januari 28, 2014, 14:59:34 PM
Citaat van: Oscar Balm op januari 28, 2014, 14:45:01 PM
Citaat van: jeroenroelofsen op januari 28, 2014, 13:03:50 PM
Of daadwerkelijk weer mensen die te dicht bij willen komen.
oordeel zelf:
http://waarneming.nl/foto/view/6019356
Lastig in te schatten, kan niet goed zien waar de vogel zit. Maar zo te zien zijn ze in elk geval VEEL dichter bij dan de rest....


Voorzover ik weet is er al een tijd geleden verzocht om niet het land in te gaan en vanaf de weg te kijken.
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

jeroenroelofsen

Citaat van: Jan Zwaaneveld op januari 28, 2014, 15:05:23 PM
Citaat van: jeroenroelofsen op januari 28, 2014, 14:59:34 PM
Citaat van: Oscar Balm op januari 28, 2014, 14:45:01 PM
Citaat van: jeroenroelofsen op januari 28, 2014, 13:03:50 PM
Of daadwerkelijk weer mensen die te dicht bij willen komen.
oordeel zelf:
http://waarneming.nl/foto/view/6019356
Lastig in te schatten, kan niet goed zien waar de vogel zit. Maar zo te zien zijn ze in elk geval VEEL dichter bij dan de rest....


Voorzover ik weet is er al een tijd geleden verzocht om niet het land in te gaan en vanaf de weg te kijken.
Dus moet de boer ze wegsturen. Desnoods de politie er bij halen wegens ongeoorloofd betreden van zijn grondgebied?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

cursorius

Misschien hebben ze wel toestemming van de eigenaar, niet veroordelen voordat je weet wat er aan de hand is en mensen weer eens aan de hoogste boom hangt!

Oscar Balm

Dat zou kunnen, maar hier is meerdere malen gepost dat de boer het juist niet goed vind.
Dus is het niet zo vreemd dat we er van uit gaan dat je niet op het weiland mag.
Oscar Balm

Lijstje van bezochte landen: https://waarneming.nl/users/21807

Vincent Hart

Wie weet hebben ze dit topic niet gelezen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Normaal gesproken ga je niet andermans terrein op zonder toestemming, en zeker niet het land van een boer. Boeren zijn direct afhankelijk van dat wat door betreding wordt vertrapt.
Herman van der Meer

isi1972

Pardon ik dacht dat het opgeheven was en dat je gewoon weer op die weiland mag lopen en dat die boer dat niet erg vond en wat zou er dan vertrapt worden het gras zeker ik weet haast zeker goed dat er daar goeie vogelaars lopen over die weiland die weten heus wat ze doen hoor.

groeten Isidro

Citaat van: HPM op januari 28, 2014, 17:07:10 PM
Normaal gesproken ga je niet andermans terrein op zonder toestemming, en zeker niet het land van een boer. Boeren zijn direct afhankelijk van dat wat door betreding wordt vertrapt.

Oscar Balm

In bericht #101 had je al anders gehoord.
Oscar Balm

Lijstje van bezochte landen: https://waarneming.nl/users/21807

HPM

Citaat van: HPM op januari 28, 2014, 17:07:10 PM

Normaal gesproken ga je niet andermans terrein op zonder toestemming, en zeker niet het land van een boer. Boeren zijn direct afhankelijk van dat wat door betreding wordt vertrapt.
Citaat van: isi1972 op januari 28, 2014, 17:57:37 PM

...  en wat zou er dan vertrapt worden het gras zeker ik weet haast zeker goed dat er daar goeie vogelaars lopen over die weiland die weten heus wat ze doen hoor.

Goede vogelaars vertrappen het eten voor de beesten even goed als slechte vogelaars en als de boer "nee" zegt dan geldt dat zowel voor goede als voor slechte vogelaars.
Herman van der Meer

Jan Zwaaneveld

Citaat van: Oscar Balm op januari 28, 2014, 18:07:04 PM
In bericht #101 had je al anders gehoord.


Inderdaad. Bovendien is er ook nog zoiets als de gedragsregels. Bijna overal vind je ze: Waarneming.nl, Dutch Birding, Birdpix etc. Een van die regels luidt meestal iets als: 'houd afstand tot de vogel, ga niet dichterbij dan anderen, zet liever een stap achteruit dan vooruit'. Die regels zijn er al een hele tijd. Wie dat nu nog niet weet is ofwel volkomen wereldvreemd of een totale beginneling. Of je hebt schijt aan iedereen en houdt je er bewust niet aan. In alle gevallen kan het m.i. geen kwaad erop te blijven hameren dat het overtreden van die regels niet alleen slecht is voor de vogel, maar uiteindelijk ook voor onze hobby.
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

Vincent Hart

Of er staan een aantal mensen op 2 foto's die volgens de fotografen te dichtbij de vogel kwamen maar om een zinnig oordeel te vormen over de situatie hadden we erbij moeten zijn of moeten we op z'n allerminst twee complete verhalen van beide betrokken partijen kennen. Bevredigt minder de onderbuik maar bevordert wel een discussie op basis van feiten.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers