Preparatie schedel van snoek

Gestart door Goyatlah, januari 12, 2014, 14:34:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

Ik heb van het voorjaar een grote snoek gevonden (schedel ca 20 cm), en ik zou graag weten hoe ik de schedel het beste kan schoonmaken. Hij is ingedroogd met huidresten. Is uitlogen met bv soda of gootsteenontstopper een optie?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Ted van der Knaap

Citaat van: Goyatlah op januari 12, 2014, 14:34:16 PM
Ik heb van het voorjaar een grote snoek gevonden (schedel ca 20 cm), en ik zou graag weten hoe ik de schedel het beste kan schoonmaken. Hij is ingedroogd met huidresten. Is uitlogen met bv soda of gootsteenontstopper een optie?

Ik heb eenzelfde vraag eens gesteld over een konijnenschedeltje... ...misschien zijn er wat tips toepasbaar op jouw snoek (lauwe Biotex?)

zie: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=92564.msg621682#msg621682
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Goyatlah

Hardstikke bedankt, moet wel lukken denk ik (biotex had ik niet aan gedacht, wel aan chloor, maar dat wil ik niet in huis hebben.)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

arjan.kop

#3
Je houdt dan wel een puzzel over. Watten met kokend water erop leggen, telkens een stukje, en dan pielen is veiliger. Spekkevers zijn nog beter, maar die moet je dan wel ergens lospeuteren.

Chloor is trouwens niet zo'n puik plan. Visbeen lost erin op.