Raaf of zwarte kraai in Frankrijk

Gestart door jewigboldus, november 17, 2013, 20:28:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

jewigboldus

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://observado.org/waarneming/view/80300084
Raaf - Corvus corax gezien op 2013-07-19 France - Lacaune
Foto's:


Toelichting:
Bij Montalet, betere foto's lukte niet. Dacht vanwege het formaat aan een Raaf. Valt dat hiermee te bepalen?
bij voorbaat dank Jan Ekke Wigboldus

thijsdekort

Pffff... Ik vind het lastig hoor. Ik zou in eerste instantie uitgaan van zwarte kraai, maar dat komt omdat ik weinig referentie voor de grootte heb en de snavel wat kalig vind lijken (al is dat bij deze beperkte kwaliteit van de foto ook een beetje een gok). Heb je 'm nog weg zien vliegen? Als je dan een mooie wigvormige staart hebt gezien, dan weet je dat ik ernaast zit....

jewigboldus

Ik heb ze wel in de lucht gezien, maar meestal tegen de achtergrond van een bos of op grote afstand, zodat ik de staartvorm niet kon beoordelen. Misschien dat het met deze foto gewoon niet te bepalen valt.
Eens kijken of er nog meer deskundige reacties komen.

Jan Ekke

frankneijts

In elk geval geen Raaf: snavel niet zwaar genoeg en de bevedering op de bovensnavel is weliswaar niet zo héél goed te zien maar bedkt zeker niet méér dan 50% v.d. snavel zoals 'vereist' is voor een ordentelijke Raaf.. Of het geen onvolwassen Roek (hebben bevederde snavel) is durf ik echter niet zeker te zeggen hoewel de wat puntige snavelvorm daaraan doet denken.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

jewigboldus

Bedankt voor de bijles kraai-achtigen, Frank.

Jan Ekke