Gr.zilverreiger met metalen ring

Gestart door Marcel van kammen, mei 15, 2013, 22:22:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marcel van kammen

Op 25-01-2013 had ik deze Gr. Zilverreiger met inscriptieloze metalen ring om rechterpoot. Iemand bekend met ringprojecten van Gr.Zilverreigers?

Jeroen Nagtegaal

Ik heb nog ergens in mijn mailbox foto's van een vogel in de omgeving Rotterdam meen ik..
Daarop is weinig te zien. Waar was dit? En heb je wellicht meer foto's of uitsnedes?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Marcel van kammen

Deze was in de buurt van Leeuwarden Jeroen, bij de Groene Ster. Ik heb meerdere foto's,allemaal niet echt scherp vanwege de mist en weinig licht....maar toch lijkt de ring mij helemaal kaal,waarschijnlijk slijtage?
Ik baal ook dat ik er niks duidelijkers op had,maar zelfs contouren zijn niet zichtbaar dus ik denk dat het zowiezo een lastige was geworden.

Jeroen Nagtegaal

Tja, er zijn ringen die maar aan één kant tekst hebben, zodoende kunnen ze geheel kaal lijken. De eerste indruk is staal, al vind ik de ring relatief hoog.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Oenanthe

Citaat van: Marcel van kammen op mei 15, 2013, 22:22:58 PM
Op 25-01-2013 had ik deze Gr. Zilverreiger met inscriptieloze metalen ring om rechterpoot. Iemand bekend met ringprojecten van Gr.Zilverreigers?

Al ken je alle ringprojecten van grote zilverreiger, dan nog is uit deze foto geen informatie te halen omdat de inscriptie op de ring onleesbaar is.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips