Drie micro's

Gestart door gardensafari, juli 24, 2005, 14:31:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

gardensafari

Drie micro's vandaag gefotografeerd. De eertse is denk ik Agriphila straminella, maar ik krijg daarvan graag een bevestiging. De middelste is ook aan Crambinae (Grasmotje). Misschien een donkere Chrysoteuchia culmella? Nummer drie is een zakjesdrager misschien? Doet iets denken aan Narycia duplicella, maar is het denk ik niet. Iemand voor deze rakkers?









Met veel dank,

Hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

han.endt

Beste Hans,

De eerste twee zijn van hetzelfde merk: Chrysoteuchia culmella. De derde is helaas een genitaaldingetje: Oegoconia spec. Oegoconia deauratella is al ingevoerd (met ?), misschien alles maar samenvoegen onder Oegoconia spec.?

Han.

gardensafari

Beste Han,

Bedankt maar weer. Die Chrysoteuchia is in mijn grasveld geëxplodeerd. Er zitten er zeker 30, al zou je ze natuurlijk eigenlijk stuk voor stuk moeten vangen om zeker te weten dat er geen andere grasmotsoort tussen zit. Maar die gok neem ik dan maar....
Ik zal die Oegoconia opvoeren als Oegoconia we sp. en dan dat vraagteken eraan toevoegen. Gelukkig kan dan het vraagteken weg, da's ook nooit weg. Of juist wel, natuurlijk.

Groetjes,

Hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.