Onbekende vlinder

Gestart door thijs, juli 15, 2005, 17:46:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijs

In de OVP streek tijdens het bekijken van de Grauwe Klauwieren een leuk vlindertje neer:
Vrij klein, blauw lichaam, witte rand om bruine vleugels, iets naar binnen vanaf die rand gezien, oranje (volgens mij ronde) vlekjes.
Andere kant (weet nooit welke dat is), was bruin, met wat rondjes erop iig, maar die heb ik erg weinig kunnen zien.
Iemand een idee?

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Julian

CiteerVrij klein, blauw lichaam, witte rand om bruine vleugels, iets naar binnen vanaf die rand gezien, oranje (volgens mij ronde) vlekjes.
Andere kant (weet nooit welke dat is), was bruin, met wat rondjes erop iig, maar die heb ik erg weinig kunnen zien.
koevinkje Aphantopus hyperantus past voor een gedeelte wel bij jouw omschrijving. Alleen heeft deze volgens mij geen blauw lichaam. Een koevink heeft aan de bovenkant bruine vleugels met een witte rand, en aan de onderkant ook bruin, met wat rondjes erop. Maar het kan ook een soort blauwtje zijn, en dezen zijn lastig uit elkaar te houden zonder foto.

Groetjes,
Julian Overweg

Vincent

Icarusblauwtje, Bruin Blauwtje?

Vlindernet
Vincent

thijs

Koevinkje niet.
Kan niet kiezen tussen Bruin- en Icarusblauwtje, dus doe (voorlopig) maar de algemeenste, Icarusblauwtje.
Bedankt

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar