Invoering van datum en naam.

Gestart door Black Grouse, oktober 08, 2011, 14:20:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Black Grouse

Ik plaats regelmatig een foto voor herkenning.
Maar meestal zijn dat foto's die ik al een tijdje terug heb gemaakt.
Nu wil ik ze graag als ik weer foto's plaats die al een beetje oud zijn graag vermelden op waarnemingen.nl.
Nu is dus mijn vraag of je het dan ook kan invoeren als ze bijvoorbeeld een week geleden zijn gemaakt of een jaar terug.
Ik zou het fijn vinden als ik ze dan alsnog kan doorgeven als ik eenmaal weet hoe ze heten die insecten of bloemen.
Ik probeer altijd zoveel mogelijk eerst zelf te vinden, maar dat lukt niet altijd, waardoor soms mijn foto's een tijdje blijven liggen.

Groetjes, Patricia Doornkamp.
1

jvogels

Waarnemingen invoeren is niet gebonden aan een datum. Veel mensen zijn of waren bezig met hun notitieboekjes in te voeren, en voeren dan ook waarnemingen in uit de tijd dat internet nog niet eens bestond. De enige vereiste is dat je weet van welke dag (met digitale foto's bekend), en waar precies je de waarneming hebt gedaan.

Op het moment dat je een waarneming met foto invoert, komt deze ook in het dag-overzicht van de admins terecht. Dit dagoverzicht is namelijk het overzicht van die dag ingevoerde/gewijzigde waarnemingen, en niet van de waarnemingen die op die dag gemaakt zijn. Een wezenlijk verschil dus.  Dus ook als je niet helemaal zeker bent, kun je die invoeren, vaak kijkt een soortgroep-admin er dan toch wel naar.

Hopelijk is dit een bevredigend antwoord

Anne Hueber †

Je kunt altijd je waarnemingen en foto's invoeren, al is het meer dan 1 jaar geleden. Je hoeft alleen maar de juiste datum in het invoerscherm in te vullen.
Als je niet weet welke soort het is, kun je 'm als spec of de soort met vraagteken invoeren.
Je kunt ook je waarneming invoeren en een link vasn de waarneming op het forum plaatsen voor determinatie.

Black Grouse

Heel erg bedankt voor jullie reactie.
Ik zal proberen zover ik kan en nog dingen weet over mijn foto's ze vermelden op waarnemingen.nl.

Groetjes, Patricia Doornkamp

Maarten Sluijter

Citaat van: Black Grouse op oktober 08, 2011, 15:07:42 PM
Heel erg bedankt voor jullie reactie.
Ik zal proberen zover ik kan en nog dingen weet over mijn foto's ze vermelden op waarnemingen.nl.

Groetjes, Patricia Doornkamp

waarneming.nl
.