Zoek dekking: nieuwe natuurwet komt eraan!

Gestart door Catwzl, oktober 07, 2011, 10:56:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

Margreet Kwh

Het gaat niet om wat Henk Bleker ervan vind (= de man) maar om waar het beleid voor staat (= de bal).
Henk Bleker is maar een poppetje; het gaat erom waar het beleid om draait.
Het kan zelfs beleid zijn om iemand de kastanjes uit het vuur te laten halen en voor "Kop van Jut" te laten spelen, terwijl de ambtelijke molen, lees de ambtenaren van het desbetreffende ministerie (ik ben de recente naam kwijt) rustig doormalen.
We moeten ons als Don Quichote richten tot de molens!
Of zie ik het verkeerd?
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

Citaat van: MarKoHu op november 27, 2011, 14:36:28 PM
Het gaat niet om wat Henk Bleker ervan vind (= de man) maar om waar het beleid voor staat (= de bal).
Henk Bleker is maar een poppetje; het gaat erom waar het beleid om draait.
Het kan zelfs beleid zijn om iemand de kastanjes uit het vuur te laten halen en voor "Kop van Jut" te laten spelen, terwijl de ambtelijke molen, lees de ambtenaren van het desbetreffende ministerie (ik ben de recente naam kwijt) rustig doormalen.
We moeten ons als Don Quichote richten tot de molens!
Of zie ik het verkeerd?

Volgens mij zie je dat wel goed maar gaat het "hun" daarbij niet om de betrekkelijk kleine groep tegenstanders (jouw "don quichotes") maar om de grote groep die (nog) geen opinie heeft -> die wordt op bedrieglijke wijze ingepakt door de aandacht op het feitelijke probleem te verleggen naar iets wat er niet toe doet. De potentiële toekomstige tegenstanders worden voorstander gemaakt met valse voorwendselen. Of ben ik paranoia aan het worden?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Catwzl

Volgens mij hebben Bleker en zijn kornuiten toch echt de voorgestelde nieuw natuurwet gemaakt....die mogelijk vanaf 2012 het beleid gaat bepalen. Bleker is echt niet zo maar een poppetje, maar een drijvende kracht achter deze zogenaamde nieuwenatuurwet.
Groetjes;
Roel van den Heuvel

http://strabrechtseheide.nl


Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Margreet Kwh

Huug, het gaat mij niet om het laten ontslaan van de ambtenaren, maar om aan te geven dat de macht van de politici een betrekkelijke is.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

KorHaan

#126


Het gaat hier om de legale schurken, die gewoon vrij rond lopen en ons heten te vertegenwoordigen. Daar moeten wij ons zorgen om maken. Ik speel het gewoon op de man, als de schurken dat ook doen.
Zoals Bart al zei: we worden genaaid waar we bijstaan. daar moeten we ons zorgen om maken. Daar moet vooral ook het stemvee zich zorgen om maken.

Vriendelijke groet,

Ronald

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

jvogels

#128
het ligt er aan. Er zijn tekenen dat de PVV bezig is om de verhoudingen op scherp te zetten. Bovendien wordt er nu al weer een nieuwe mauro in stelling gezet. One can only hope...


hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0


Margreet Kwh

Een lege zaal met het commentaar: er kwam geen hond, prent van Gerrit de Jager.

Dat zou kunnen, maar het is in elk geval meer volgens de regelen van de democratie.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

hmbes

#132
Citaat van: hiskodevries op november 28, 2011, 14:43:26 PM
:police: hardleerse teksten verwijderd
Hardleers? Wat had ik moeten leren? Dat er hier censuur is? Dat er in Nederland mensen zijn waar niet over mag worden gesproken? Graag een onderbouwd argument om mijn tekst te veranderen.

Huug


fkdeboer

grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

jvogels

Een soortgelijke opinie stond vandaag door een lezer ingezonden in de volkskrant.

Bart van Hoogstraten

Ik begrijp uit dit artikel dat de nieuwe natuurwet in strijd is met het verdrag van Bern. Dat zou dus kunnen inhouden dat ze die wet er volgens het Europese recht helemaal niet doorheen kunnen douwen in Nederland. Weet iemand misschien of er momenteel instanties zijn die dit op Europees niveau aanvechten en, zo ja, hoe we ervoor staan?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jan Zwaaneveld

Lekker vogelen (mijn vogelblog)

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Yeronimo

Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Johan Helmus

Voor wie nog even wil lachen na al het trieste nieuws dat dit kabinet ons brengt op het natuurfront:

De PVV visie op natuurbeheer: http://www.joop.nl/groen/detail/artikel/pvv_meer_terrasjes_nodig_in_de_natuur/
Groeten, Johan Helmus

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Yeronimo op november 29, 2011, 22:56:11 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 29, 2011, 15:36:50 PM
Citaat van: Jan Zwaaneveld op november 29, 2011, 15:28:50 PM
Das & Boom is daarmee bezig, toch?

Ik ga op zoek!

Goed bezig! Hou ons op de hoogte  :duim:

Nederland heeft, net als de andere lidstaten van de EU, het verdrag van Bern ondertekend. Als iemand vindt dat dit verdrag geschonden wordt kan hij een klacht indienen bij de Europese Commissie. Als de Europese Commissie het hiermee eens is kan ze maatregelen nemen met als uiterste maatregel een toevlucht tot het Europese Hof van Justitie. Het Hof kan dan met een arrest komen. Een arrest van het Hof is bindend voor zowel de lidstaten als de Europese instellingen. Ik heb er inmiddels alle vertrouwen in dat de nieuwe natuurwet op deze manier tegengehouden kan worden (hij is immers aantoonbaar in strijd met het verdrag) en, hoewel ik nog geen concrete tekens hierover op internet gevonden heb, kan ik me niet voorstellen dat alleen ik (niet-jurist), met louter wat simpele internetstudie, deze mogelijkheid gevonden heb... "Juristen aller natuurfora, verenigt u!"
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

fkdeboer

Citaat van: Johan Helmus op november 30, 2011, 10:12:55 AM
Voor wie nog even wil lachen na al het trieste nieuws dat dit kabinet ons brengt op het natuurfront:

De PVV visie op natuurbeheer: http://www.joop.nl/groen/detail/artikel/pvv_meer_terrasjes_nodig_in_de_natuur/

dit is werkelijk ongelofelijk! is het klucht, cabaret, Politiek of een combinatie?

bewonderenswaardig dat er eindelijk iemand na van Kooten en de Bie, is opgestaan die zulke teksten met droge ogen kan vertellen:
"Recreatieondernemers weten toch als geen ander hoe je met natuur om moet gaan. Als ik zelf in de natuur loop, dan loop ik zeg een half uur en dan heb ik echt behoefte aan een terrasje, of aan iets moois wat daar is. En ik vind altijd dat de recreatieondernemers dat eigenlijk het beste kunnen maken. Die hebben een idee van hoe ze met natuur moeten omgaan."
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Bart van Hoogstraten

En, helaas bovendien, zijn er ook tegenstanders van de nieuwe natuurwet (met een grote lobby) om andere redenen.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Marcel van kammen

Is die Rugstreeppad zo algemeen dan? Ik kan me niet herinneren er ooit 1 gezien te hebben in mn leven.

Voor de rest kun je die mensen op zich geen ongelijk geven,want die denken alleen maar aan geld en zijn te dom om verder te kijken, dus snap best dat zij het nog strenger willen. Echter,dr is genoeg gebouwd in de afgelopen jaren dus wat mij betreft mogen ze een eind gaan lopen met hun nieuwbouwprojecten.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Marcel van kammen op november 30, 2011, 13:16:39 PM
Voor de rest kun je die mensen op zich geen ongelijk geven,want die denken alleen maar aan geld en zijn te dom om verder te kijken

Dat levert dus wel soms letterlijk schurkachtige daden op -> aantal jaar geleden werd bij de aanleg van de betuwelijn de bouw van de brug over de A325 tussen Nijmegen en Arnhem stilgelegd vanwege de aanwezigheid van broedende Oeverzwaluwen in het talud. Prompt rijdt er "per ongeluk" een zware vrachtwagen over de berm boven het talud en drukte alle pijpen in mekaar. "Sorry, ik kon er niets aan doen" maar tot grote vreugde van de verantwoordelijke aannemer waren de Zwaluwbroedsels opeens niet meer aanwezig en kon de bouw hervat worden... GRRRR!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Johan Helmus

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 30, 2011, 12:23:08 PM
En, helaas bovendien, zijn er ook tegenstanders van de nieuwe natuurwet (met een grote lobby) om andere redenen.
Voorstanders bedoel je, neem ik aan?  :blink:

Als Bleker's naïeve natte droom van marktwerking bij natuurbeheer uitkomt, en dergelijke kortzichtige, op geld beluste, en egoïstisch ingestelde bedrijven de verantwoordelijkheid voor het natuurbeheer krijgen, dan komt het allemaal goed. Luister maar naar het kabinet Rutte.

Stel je voor: Je rijdt vanuit je woonplaats richting de Veluwe, over een 8-baans weg waar je 130km/uur mag rijden. Links en rechts flitsen de megastallen voorbij. Je passeert kilometers achtereenvolgend hoogstaand natuurgebied in de vorm van akkers en strak gemaaide, in kunstmest verzopen grasvelden, waar schadesoorten netjes worden opgeruimd. Dan kom je aan op je bestemming, midden op de veluwe. De snelweg reikt inmiddels namelijk tot in het hart van de veluwe, want zo komt het kabinet tegemoet aan de luie natuurliefhebber. Het park is uiteraard voorzien van 100% wifi dekking, en om de 100 meter is er een horeca gelegenheid met terras en discotheek te vinden. Alle paden zijn omgevormd naar 2-baans asfaltweg. Uiteraard is het bos met napalm gebombardeerd, want je moet natuurlijk geen last hebben van vervelende wespen en steekmuggen tijdens je terrasbezoekje. Ook zijn de mieren uitgeroeid, en zijn alle niet kleurrijke vogels afgeschoten. Het oog wil tenslotte ook wat. Door de veranderde leefomgeving gaat het slecht met de hazelworm, dat is natuurlijk een goed argument om vossen te gaan bejagen. Je laat je kinderen spelen in een van de vele pretparken die op de veluwe zijn gebouwd, en je gaat zelf lekker zitten zuipen op een terrasje, terwijl het geknal van jachtgeweren als achtergrondmuziek in je oren klinkt. Daarna haal je je kinderen op, graaf je met het hele gezin een dassenburcht uit, want dat verbindt de familie op zo'n gezellige wijze. Op de terugweg vang je nog even snel een paar adders voor thuis, in het terrarium.

Ik zeg doen!!  B)
Groeten, Johan Helmus

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Johan Helmus op november 30, 2011, 16:00:48 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 30, 2011, 12:23:08 PM
En, helaas bovendien, zijn er ook tegenstanders van de nieuwe natuurwet (met een grote lobby) om andere redenen.
Voorstanders bedoel je, neem ik aan?  :blink:

Nee tegenstanders, ze zijn het niet eens met de nieuwe natuurwet, ze vinden namelijk dat die te streng is voor ondernemers en te soepel voor de natuur.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

fkdeboer

Citaat van: Johan Helmus op november 30, 2011, 16:00:48 PM
Ik zeg doen!!  8)
;D ;D
(helaas) prachtig omschreven!
deed mij meteen denken aan het "Pluk van de petteflet"-scenario van annie mg Schmidt, waar ze het bos willen platgooien en asfalteren om er lekker te kunnen rollerskaten! ;)
Doen! :duim:

grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra