Donaties als inkomsten voor Waarneming.nl

Gestart door Dylan, september 30, 2011, 07:45:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

jvogels

Citaat van: Datura op oktober 08, 2011, 12:58:29 PM
Citaat van: jvogels op oktober 08, 2011, 12:34:19 PM
Citaat van: Datura op oktober 08, 2011, 10:00:35 AM

En nog een idee vooor wat extra inkomsten (om het maar eens met een slechte woordgrap te benoemen: ik doe ook een duit in het zakje).

Zoals in een ander topic gezegd: De voorwaarden voor gebruik van wrn.nl zijn aangepast zodat Groene bureaus er niet zomaar gebruik van kunnen maken (ze kunnen de waarnemingen kopen via de ndff). Het raadplegen van de wrn-database zal echter elk zichzelf en de natuur respecterend bureau blijven doen (meest als voorbereiding voor veldwerk), en terecht, je doet jezelf en de natuur tekort als je het niet doet. Waarneming.nl is dus een belangrijke tool voor groene adviesbureaus, het is ook in hun belang dat het voortbestaan van waarneming gewaarborgd blijft. Ergo het lijkt mij niet meer dan logisch dat de groene bureaus hier ook financieel wat voor over hebben. OOverleg met het Netwerk Groene Bureaus hierover lijkt me een goede potentie voor extra inkomsten hebben.

volgens diezelfde logica zou wikipedia ongeveer de rijkste organisatie ter wereld moeten zijn, als alle belanghebbende organisaties waarbij de werknemers wel eens op wikipedia zitten een bijdrage leveren. Toch is dit niet zo, voor zover ik weet. De reden: wikipedia wil onafhankelijk blijven. Dit is volgens mij hetzelfde voor wrn.nl; al zit wrn al in een grijs gebied: ze krijgt geld van de GaN, en die krijgt op haar beurt geld van de staat...

Yep, het is idd simpel: Als het netwerk groene bureaus voorwaarden gaat stellen waardoor wrn (meer) afhankelijk zou worden -> niet doen. Maar zoals je zelf ook zegt, het gebied is al grijs, en ik denk dat (het netwerk) groene bureaus wrn.nl best onvoorwaardelijk mag/mogen sponsoren, ze gebruiken het ook onvoorwaardelijk, en ik denk dat het best een substantieel, structureel (!) bedrag kan zijn.

Ook schroomt Wikipedia niet om flink om geld te bedelen, wat hun goed recht is, maar Hisko en Dylan hebben al aangegeven dat dat niet is wat ze willen (en ook terecht denk ik).

Je maakt daar wel een goed punt. Als waarneming.nl ergens met recht zou kunnen bedelen is het bij deze groene buro's.

petermeer

Citaat van: jwj1976 op oktober 08, 2011, 12:57:37 PM
Ik zag ergens een oproep van Hisko voor ansichtkaarten die meegenomen kunnen worden van de stand. Om hoeveel kaarten zou het gaan? Bijv 10 ontwerpen x 100 kaarten?

En is onderstaand een idee van wat er bedoeld wordt?
Beste jwj1976,

Het is gebruikelijk om je berichten met je eigen naam te ondertekenen, zie de huisregels, zie punt 10. Je kunt je handtekening instellen bij je profiel -> Forumprofiel onder het kopje Handtekening.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

jvogels

Citaat van: petermeer op oktober 08, 2011, 21:22:28 PM
Citaat van: jwj1976 op oktober 08, 2011, 12:57:37 PM
Ik zag ergens een oproep van Hisko voor ansichtkaarten die meegenomen kunnen worden van de stand. Om hoeveel kaarten zou het gaan? Bijv 10 ontwerpen x 100 kaarten?

En is onderstaand een idee van wat er bedoeld wordt?
Beste jwj1976,

Het is gebruikelijk om je berichten met je eigen naam te ondertekenen, zie de huisregels, zie punt 10. Je kunt je handtekening instellen bij je profiel -> Forumprofiel onder het kopje Handtekening.

Dat terecht genoemde punt terzijde: wel een mooie compositie.

petermeer

Het gaat voorlopig om 1 compositie met een oplage van 1000 stuks.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

jwj1976

Citaat van: petermeer op oktober 08, 2011, 21:22:28 PM
Het is gebruikelijk om je berichten met je eigen naam te ondertekenen, zie de huisregels, zie punt 10. Je kunt je handtekening instellen bij je profiel -> Forumprofiel onder het kopje Handtekening.

Sorry, het is aangepast.

Als we nou 4 verschillende foto`s gebruiken met de eenvoudige lay-out zoals ik voorstelde (met ook het Sovon logo erbij). Bijvoorbeeld twee met vogels en twee met insecten om wat variatie te hebben. Mensen willen nou eenmaal graag iets te kiezen hebben.

Omdat het ansichtkaarten zijn die hopelijk ook nog verstuurd gaan worden, lijkt het me verstandig om het bij een eenvoudig ontwerp te houden.

Ik zoek dan mooie foto`s uit op waarneming.nl en vraag toestemming om ze te mogen gebruiken, met goedkeuring van Hisko/Dylan.
Ik kan de kosten voor het drukken hiervan wel op me nemen, mits niet al te gek.

mvg Wim
Groeten Wim

jvogels

Wim,

Er zijn al mensen met het ontwerpen van postcards bezig. Onder meer Peter van de meer.

jwj1976

Dank je, Joost. Dan zal ik me er niet mee bemoeien.
Groeten Wim

petermeer

Citaat van: jwj1976 op oktober 09, 2011, 12:18:32 PMAls we nou 4 verschillende foto`s gebruiken met de eenvoudige lay-out zoals ik voorstelde (met ook het Sovon logo erbij). Bijvoorbeeld twee met vogels en twee met insecten om wat variatie te hebben. Mensen willen nou eenmaal graag iets te kiezen hebben.

Omdat het ansichtkaarten zijn die hopelijk ook nog verstuurd gaan worden, lijkt het me verstandig om het bij een eenvoudig ontwerp te houden.

Ik zoek dan mooie foto`s uit op waarneming.nl en vraag toestemming om ze te mogen gebruiken, met goedkeuring van Hisko/Dylan.
Ik kan de kosten voor het drukken hiervan wel op me nemen, mits niet al te gek.

mvg Wim
Bedankt voor het aanpassen van je handtekening.

Het ontwerp van de ansichtkaart wordt inderdaad eenvoudig. Een mooie foto en een URL op de voorkant en uiteraard wat reclame op de achterkant. Het ontwerp laat het toe om de kaart ook daadwerkelijk te versturen.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

hiskodevries

We zijn nu ( na correctie) net over de helft van het streefbedrag ->1260 euro
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Het doneren ligt nu stil, het bedrag is gehaald.
Wanneer kan er weer geld gegeven worden en komt de nieuwe geldmeter?

Bericht op de voorpagina klopt niet en daar stoor ik me aan.
Bovendien vind ik het nutteloos het daar te laten staan als er toch niets mee gebeurt.

Iedereen was in de flow om aan alle kanten te helpen en nou ligt alles (lijkt het) ineens stil. Zonde!

Groetjes, Marleen