Fitis?

Gestart door andrestr, september 28, 2011, 20:07:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

andrestr

Bij deze denk ik vanwege de lichte poten aan een Fitis.
Klopt dit?
Met vriendelijke groet André.

frankmeer

Ja, dat is een Fitis.
Frank van der Meer

andrestr

Bedankt voor de reactie.
Met vriendelijke groet André.

HPM

Ik zie een donkere poot en een poot die licht is doordat de zon erdoorheen schijnt.

Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Vind hem ook erg bruin voor Fitis! Van wanneer is de foto? Fitis is vandaag toch wel vrij bijzonder te noemen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

#5
Citaat van: FN
Jeroen, kijk nou s.v.p. nog 's naar de vele topics waarin we hier opgemerkt hebben dat menige Fitis in NL, zelfs in de broedtijd, helemaal niet groengeel is maar bruin-wit en dan ook 's op deze foto naar die bramen-in-de-knop?

Bramen kunnen bijna jaarrond in knop zijn. Datum is dus vermoedelijk niet van vandaag. Afwijkende datum = datum vermelden!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankneijts

Sorry, per ongeluk mijn bijdrage tussen de 2 van Jeroen in verwijderd......
Ik gaf Jeroen de raad om eens naar de vele topics te kijken waarin we op dit forum het vrij algemene voorkomen van bruin-witte (i.p.v.  groengele) Fitissen in NL (ook in de broedtijd) hebben genoemd. Tevens om op de foto i.v.m. de datum van opname nog 's naar de bramen-in-knop te kijken......

EDIT: Dat laatste heeft Jeroen inmiddels gedaan en zeker heeft-ie gelijk dat bramen in zowat alle maanden van het jaar in knop kunnen staan. Maar natuurlijk niet 'massaal': alle bramen op de foto zijn in voorjaarsuitrusting: vers in bloei, net uitgebloeid en/of nog in knop
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 29, 2011, 16:22:22 PM
Fitis is vandaag toch wel vrij bijzonder te noemen.

Ik had er afgelopen zaterdag nog een... Zingend!!!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jeroen Nagtegaal

Zelf in de hand nog niet zulke bruine Fitissen gehad. Meeste zijn echter wel 1kj vogels in het Najaar. Wellicht is kleur dan ook iets dat op deze foto verkeerd overkomt.

Origineel citaat bijgevoegd in vorige reactie.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

andrestr

In de eerste plaats bedankt voor de reacties.
Sorry voor het niet vermelden van de datum.
De foto is dit jaar op 11 Juni gemaakt.
Ik plaats er nog een paar foto's bij om te laten zien dat de poten echt licht gekleurd zijn.
Zelf hoopte ik stiekum op een Grauwe Fitis maar dat zal wel niet denk ik.
Met vriendelijke groet André.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: andrestr op september 29, 2011, 19:19:12 PM
Sorry voor het niet vermelden van de datum.
De foto is dit jaar op 11 Juni gemaakt.

Maakt niet uit André maar bekijk even dit topic voordat je de volgende mysterybird post.
Om tot volledige input te komen heb je inmiddels 1 Mb geupload, naast de Kb's die je zo meteen ook nog gebruikt om dezelfde waarneming bij "mijn waarneming" onder te brengen. Andersom waren we sneller klaar geweest met minder serverruimte... -> eerst je waarneming zo volledig mogelijk invoeren bij "mijn waarneming", ook als je niet weet wat je gezien hebt (aves indet) en vervolgens hierheen linken met de link in jouw venster onder "opties" -> "determineren op het forum"  :police:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andrestr

Oke bedankt voor de tip.
Ik zal het vervolgens zo proberen.
Maar een zekere Fitis?
Of moet ik nog even wachten?
Met vriendelijke groet André.

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

andrestr

Met vriendelijke groet André.

frankneijts

Zeker een Fitis zoals Vincent ook al aangeeft en ook als de foto gisteren was gemaakt was het dat geweest....... 8) De vogel lijkt alleen (door het tegenlicht) nog wat bruiner en witter dan-ie waarschijnlijk in werkelijkheid was. Het tamelijk contrastrijke koppatroon met duidelijke wenkbrauwstreep en dito oogstreep + de goed zichtbare 'borstband' zijn prima kenmerken. Een Grauwe Fitis is nooit bruin(ig) maar eerder grauwgroen van boven, heeft o.a. altijd een dwarsbandje op de vleugel (lichte toppen van grote dekveren) en niet zo'n borstband (meer egaal grijswitte onderzijde).
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

andrestr

Bedankt voor de duidelijke uitleg Frank.
Ik hoop toch die Grauwe hier nog een keer te plaatsen.
Met vriendelijke groet André.