Wespendief of...?

Gestart door Nella, september 16, 2011, 21:17:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

gko

even voor de goede orde: ik sta aan de kant van de 'goeden', zie mijn vorige mail.
met vr gr gkoopman

keesschreven

#31
Ondertekenen met eigen naam is ook nuttig.
Je kunt elkaar tegenkomen op een symposium, bijv.: Ah, o dus jij bent Huug.
Had ik laatst.


Toevoeging: Wespendieven hebben overigens kortere molligere poten dan de slanke kiekendievenpoten die in dit topic zijn afgebeeld.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

gko

Citaat van: Vincent Hart op september 24, 2011, 17:52:16 PM
Ik kan me geen 'statement' voorstellen wat je zou willen maken door moeilijk te doen over berichten met je naam ondertekenen op een plek waar 1) dat verplicht is en 2) ieder ander dat doet, zonder er een probleem van te maken.

ik ook niet, mijn opmerking was ironie, snapt u?
met vr gr gkoopman

hmbes

Ik heb inmiddels de indruk dat dit topic niet meer over een wespendief gaat maar over huisregels. Er zijn blijkbaar heel wat mensen die er op staan dat iedereen zijn naam onder een post zet. Nogmaals, ik begrijp de ophef niet, ik wist niet dat het verplicht was, en ik reageerde vooral op de persoon die met politiepetten erbij (werkt bij mij averechts, bij jou ook?) vond dat hij mij daarop moet wijzen (met de neus op tafel gedrukt, zeg maar). Ik vind dat ook raar. Op andere forums krijg je een waarschuwing als je voor moderator speelt zonder dat te zijn. Als iemand met Jan ondertekent na zo'n oproep terwijl hij hmbes als nickname heeft lijkt het mij duidelijk dat dit niet serieus is. Maar goed, dat is mijn mening. Ik hoop dat ik jullie niet tegenkom op een forum, want als ik dan vergeet mijn naam te zeggen krijgen we vast ruzie, haha. Groeten Huug

gko

bij vogels, maar bij alle diergroepen eigenlijk, is het belangrijk om te weten wie een soort heeft waargenomen,
het gaat dus om de kwaliteit van de data-base. Vooral onbekende, beginnende vogelaars denken nog al eens
dat  zeldzame soorten voor het oprapen liggen, terwijl ze nog niet de know-how hebben om die goed te determineren.
Zodoende kan het belangrijk zijn om te weten wie een bepaalde mail verstuurd heeft. Maar politietje spelen gaat mij ook
veel te ver.
met vr gr gkoopman

BramtK

Het zijn nota bene vriendelijk kijkende politiemannetjes.  :(
Groeten,

Bram ter Keurs

gko

dan moet je helemaal oppassen!
met vr gr gkoopman

BramtK

Haha, inderdaad ja. Huug, sorry dat we zo off-topic gaan.
Groeten,

Bram ter Keurs

HPM

Citaat van: hmbes op september 29, 2011, 15:05:01 PM

... Op andere forums krijg je een waarschuwing als je voor moderator speelt zonder dat te zijn ...


Als iedereen mag helpen met het beantwoorden van vragen waarom zouden ze dan niet mogen vragen wie ze helpen?
Herman van der Meer

Vincent Hart

Citaat van: hmbes op september 29, 2011, 15:05:01 PM
Ik heb inmiddels de indruk dat dit topic niet meer over een wespendief gaat maar over huisregels [...] Groeten Huug
Precies, en daar zit natuurlijk niemand op te wachten. Dus als iedereen zich er aan blijft houden, dan zijn we er bij deze over uitgepraat.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

gko

#40
meneer Vincent, ik vind wel dat u gelijk hebt, maar het gaat wat  ver om volwassen mensen als zijnde
een kinderclubje te bejegenen.
met vr gr gkoopman

Vincent Hart

Gerrit, ik heb het (ook jou) eerst vriendelijk gevraagd maar dat hielp niet. Als dit je niveau blijft, is het forum beter af zonder je. Getuige je bijdragen tot nu toe heb ik niet het idee dat veel mensen je zouden missen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

gko

ik begrijp hier helemaal niets van, omdat ik niet precies zeg wat ik volgens jouw zou moeten zeggen?
ik ben toch netjes met mijn naam gaan ondertekenen, vooral omdat ik de zin er van inzie en niet
omdat het moet. Is het erg om drie uur 's nacht op een verlaten landweggetje door rood te rijden?
Met mijn bijdragen is niets mis. Ik vond het gewoon te ver gaan om het internet te gaan afstruinen
om achter de echte naam van jan te komen. Heiligt het doel hier de middelen, als je eerst eens de
bijdragen gaat lezen, dan zie je dat ik het gewoon met jullie eens ben. Gelukkig zijn de mensen van de andere fora
wat normaler, maar ja die hebben niet zo'n groot lezerspubliek. Het kan natuurlijk ook zijn
dat je niet tegen ironie kunt. Die zgnd grote problemen als een valse naam lossen zichzelf wel op.
In ieder geval staat mijn naam er netjes onder.
met vr gr gkoopman

Vincent Hart

Citeerik ben toch netjes met mijn naam gaan ondertekenen
Citeermet vr gr gkoopman
???
Het is niet zo moeilijk, Gerrit. Huub wordt vriendelijk gevraagd zich aan de regels te houden. Om hem moverende redenen vindt hij dat teveel moeite (net als jij, blijkbaar) en ondertekent ie met 'Jan'. Als reactie op zulke kinderachtigheid help ik hem even zijn echte voornaam te herinneren. Net zoals ik dat bij jou af en toe doe. Omdat je blijft weigeren met je eigen naam te ondertekenen, kan ik niet anders dan concluderen dat het blijkbaar erg belangrijk voor je is. Omdat ik het aanmerkelijk minder interessant vind, hou ik er verder over op.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

petermeer

Wat een ophef allemaal om met je eigen naam te ondertekenen! Onderteken gewoon met je eigen naam en klaar, hoe simpel kan het zijn. Zoals al eerder aangegeven, het is ook volgens de huisregels. Ik hoop dat het nu wel duidelijk is.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

gko

Citaat van: Vincent Hart op september 29, 2011, 22:49:50 PM
Citeerik ben toch netjes met mijn naam gaan ondertekenen
Citeermet vr gr gkoopman
???
Omdat je blijft weigeren met je eigen naam te ondertekenen, kan ik niet anders dan concluderen dat het blijkbaar erg belangrijk voor je is. Omdat ik het aanmerkelijk minder interessant vind, hou ik er verder over op.
met vr gr gkoopman

gko

#46
Citaat van: gko op september 29, 2011, 22:53:37 PM
Citaat van: Vincent Hart op september 29, 2011, 22:49:50 PM
Citeerik ben toch netjes met mijn naam gaan ondertekenen
Citeermet vr gr gkoopman
???
Omdat je blijft weigeren met je eigen naam te ondertekenen, kan ik niet anders dan concluderen dat het blijkbaar erg belangrijk voor je is. Omdat ik het aanmerkelijk minder interessant vind, hou ik er verder over op.

ik onderteken gewoon met mijn eigen naam: g.koopman, dat kun je ook aan mijn emailadres zien, moet ik
misschien een kopie van mijn ID-kaart sturen, Ik snap niet hoe je erbij komt dat dat niet mijn eigen naam is >:(

PS ik ken hem verder niet, maar Huub heet volgens mij Huug en ik ben het verder met Peter eens
met vr gr gkoopman

hmbes

Citaat van: gko op september 29, 2011, 22:56:23 PM
PS ik ken hem verder niet, maar Huub heet volgens mij Huug en ik ben het verder met Peter eens
Haha, kun je zien hoe belangrijk het is om met je naam te ondertekenen. Er wordt straal overheen gekeken.

Als je goed kijkt heb ik al mijn bijdragen met eigen naam ondertekend, behalve die met die politiepet. Maar
Citaat van: HPM op september 29, 2011, 16:03:55 PM
Citaat van: hmbes op september 29, 2011, 15:05:01 PM

... Op andere forums krijg je een waarschuwing als je voor moderator speelt zonder dat te zijn ...

Als iedereen mag helpen met het beantwoorden van vragen waarom zouden ze dan niet mogen vragen wie ze helpen?
Vragen is één, met veel bombarie zeggen dat je de moderators voor bent en 'of hmbes voortaan even' met een politiefiguur erbij is iets heel anders. Dat, plus nog enkele andere reacties, gaat toch echt wel lijken op dat wat Gerrit Koopman aanduidt met 'bejegenen als kleuter'.

Huug. Huug. Huug. Huug

Vincent Hart

Citaat van: hmbes op september 30, 2011, 12:50:41 PM
Huug. Huug. Huug. Huug
Als je je naam vermeldt in je handtekening (in te stellen via je forumprofiel), hoef jij 'm maar één keer te typen en hoeven andere forumgebruikers hem niet te onthouden ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

fkdeboer

Citaat van: hmbes op september 30, 2011, 12:50:41 PM
...met een politiefiguur erbij is iets heel anders.......

en zo blijkt maar weer eens dat smileys vaak meer kapot maken dan je lief is!  8)
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

BramtK

Wat een gezeur. En dan krijg ik hierover ook nog PB-tjes omdat Huug mijn naam zo vaak terug ziet (?), maar op mijn compleet logische uiteenzetting waarom het heel normaal is om jezelf voor te stellen met je eigen naam, gaat hij gemakshalve niet in.
Groeten,

Bram ter Keurs

gko

#51
laten we eerst eens vragen, waarom hij het deed, misschien kende hij de regels niet en
gooide z'n kont tegen de krib toen hij als crimineel behandeld werd, ik weet nog wel dat er
wat jaartjes geleden ten strengste afgeraden werd om je emailadres en naam op fora
af te staan, die tijd is nu voorbij, maar hij lijkt me niet iemand die zich niet wil
conformeren aan logische en begrijpelijke huisregels.

Maar het lijkt me inderdaad tijd om deze discussie te stoppen omdat iedereen het nu wel met elkaar eens is :)
met vr gr gkoopman