welke ruiter?

Gestart door Roely, augustus 07, 2011, 22:56:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Roely

Hallo allemaal,
kunnen dit poelruiters zijn? Erg ril. Ik denk een witte wenkbrauw te zien.
Kan foto's nu niet verbeteren.
Dank voor het bekijken,
Roely

Oenanthe

Poelruiter heeft een rechte snavel. Op jouw foto's is een iets opgewipte snavel te zien. Vergelijk nog eens in je gids en let daarbij ook op de kleur van de poten die op de foto te zien is. Succes!
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Roely

Ik had ze al ingevoerd als groenpootruiters, maar begon toch te twijfelen of ik wel een opgewipte snavel zag ...
(en omdat ik een paar dagen uit ben heb ik alleen mijn kleine gids mee, maar goed, internet is er ook nog)

Oenanthe

Je had het bij het rechte eind hoor. Het zijn groenpootruiters. Poelruiters zijn in Nederland (daar heb je de foto gemaakt neem ik aan?) reuze zeldzaam en twee tegelijk zou al helemaal sensatie zijn.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Roely

Ik ga morgen toch nog even kijken of ik de poelruiter kan vinden, hij en ik zitten op Texel :)

groeten
Roely

willemxd

ik ook, heb hem gevonden :lol: dag kan niet meer stuk! , die poelruiter zal wel voor me verjaardag zijn  ;D in welk hotel zit je, ik in greenside

willemxd

het ging zo, ik zat in auto.... ik zag vogel, ik pakte mijn scoop, ik keek ernaar naar de vogel, ik dacht,'' is dat een poelruiter?! dat kan toch niet... maar oja die is wel op texel gezien bij natte blok, dat zal wel erges anders zijn, mischien is ie doorgevlogen naar dit poeltje'' maar bij het hotel aangekomen zat ik bij natte blok te kijken, en dat bleek het poeltje te zijn,  ;D

Guus Peterse

Heb je de vogel herkend aan het poeltje waar hij zat? Of heb je ook nog andere kenmerken gezien?
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

willemxd

Ik had hem al ''in het veld'' gedetermiteerd als poelruiter, helaas geen foto :-\ want toen ik in volle galop nar de auto rende en weer terug kwam was er geen poelruiter meer te vinden :-\

hij had best wel dunne snavel niet zo dun en 'spits' als al die groenpootruiters en hij was vrij klein voor groenpoot, rond de 25 cm , hij was wel grote dan de bonte strandlopers die daar ook veel zaten, (5cm groter ongeveer) , groenere poten als bosruiter erlangs en ook nog langere poten


frankw

Dus de Groenpootruiters hadden een dunnere snavel?

willemxd

Nee, die hadden een dikkere snavel dan de poelruiter

frankw

Sorry Willem maar dat is niet wat je schreef.
Citeerhij had best wel dunne snavel niet zo dun en 'spits' als al die groenpootruiters

willemxd

Wat ik bedoel is, dat de poelruiter een dunnere snavel had dan de groenpoot :rolleyes:

frankw

Ok. Maar ik zou 'uitkijken' met zulke vergissingen. Zeker als je in de toekomst zelf een keer iets leuks ontdekt dan is het niet handig om 100% het tegenovergestelde op te schrijven dan wat je bedoelt. :angel:

willemxd