Welke vogel is dit?

Gestart door watze47, juli 20, 2011, 17:53:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

watze47

Kan iemand mij s.v.p. vertellen welke vogel dit is?
Zat op een boomstronk naast de vogelkijkhut vlakbij een inham aan de Eem bij het sluisje tegenover Baarn.

Mvg, Watze




gert95

kleine karekiet/bosrietzanger
groeten Gert,

frankmeer

Aangezien het zoals Gert duidelijk maakt beide soorten kan zijn, moet je je waarneming nog ff op onzeker zetten.
Frank van der Meer

jonas D

Heb je hem misschien horen zingen? B)
Groeten,
Jonas

watze47

nee, helaas niet.

gr,  Watze

jonas D

Citaat van: watze47 op juli 22, 2011, 17:43:41 PM
nee, helaas niet.

gr,  Watze

Dan zullen we niet verder komen helaas :P
Groeten,
Jonas

watze47

maakt de directe omgeving nog wat uit? Er is daar veel water, veel riet, niet zoveel wilgenbomen, geen bos, wel wat bomen aan de kant van het water. Ik heb wel regelmatig 2 vogeltjes laag vlakbij het water tussen het riet zien springen. Een daarvan was ik even kwijt en kort daarop zat deze vogel op een tak. Het leek wel of hij/zij een bad had genomen.

gr,  Watze

frankmeer

Het zou daar om beide soorten kunnen gaan. De vogel lijkt inderdaad nat te zijn. Aangezien niet duidelijk is om welke van de 2 soorten het gaat, kun je je waarneming het best op 'onzeker' zetten/laten staan.
Frank van der Meer

HPM

Citaat van: watze47 op juli 23, 2011, 15:02:38 PM
maakt de directe omgeving nog wat uit? Er is daar veel water, veel riet, niet zoveel wilgenbomen, geen bos, wel wat bomen aan de kant van het water. Ik heb wel regelmatig 2 vogeltjes laag vlakbij het water tussen het riet zien springen. Een daarvan was ik even kwijt en kort daarop zat deze vogel op een tak. Het leek wel of hij/zij een bad had genomen.

gr,  Watze

In dat biotoop kun je vele soorten vinden, inclusief Kleine karekiet en Bosrietzanger..
Herman van der Meer