Gedragregels DBA / Waarneming.nl

Gestart door veedee, juli 12, 2011, 17:41:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015


BramtK

Na een prettig mailcontact met Rutger, heeft hij mij gevraagd onderstaand bericht in dit topic te plaatsen. Rutger zit zelf niet (actief) op het forum en wil dat zo houden. ;)

CiteerDag Bram,

Mijn verhaal:
De vogel vloog mijn kant op en kwam vlak naast me neer in het plasje achter me. Zat eerst in het weiland en de vogel kwam dus uit eigen beweging dicht naar mij toe. Ik heb me toen voorzichtig proberen te verplaatsen voor beter licht. Niet dichter naar de vogel toe, maar naar een andere kant. Vervolgens ging de vogel even verder neer, en was toen niet meer te zien. Was blijkbaar weggevlogen, maar dat heb ik niet meer gezien. Ik dacht dat ik voorzichtig was, en dat ik te maken had met een niet schuwe vogel, wat wel vaker het geval is met jagers. Ik had niet de indruk dat de vogel voor mij wegvloog, maar ik maakte me daar wel een beetje zorgen om.
Mogelijk was er iets aan de hand waardoor hij wegvloog (roofpiet?) want ook de grote groep meeuwen in het gemaaide weiland was plots verdwenen.
Ik begreep dat deze vogel wel vaker een ommetje maakte, en dan weer in de buurt neerstreek. Ik vond het vervelend voor mensen die na mij kwamen dat de vogel blijkbaar definitief was weggevlogen.

Het spijt me verschrikkelijk als deze vogel door mijn toedoen is weggevlogen, alhoewel ik niet die indruk had. Ik weet niet wie mij beschuldigd, maar ik wil diegene best te woord staan. Ik probeer altijd zo voorzichtig mogelijk te zijn, voor een vogel zelf, maar ik wil ook altijd dat medewaarnemers "hun" vogel kunnen zien. 

Met vriendelijke groet, Rutger Rotscheid

Ik zou Rutger willen bedanken voor zijn reactie. Volgens mij is hij van goede wil en de kwestie lijkt mij hiermee afgedaan.
Groeten,

Bram ter Keurs

peterlindenburg


Het had toch netter geweest om eerst aan wederhoor te doen in plaats van meteen al allerlei matig gefundeerde suggesties te doen en zelfs namen inclusief e-mailadres te noemen hier. ik zeg bah

Citaat van: BramtK op september 22, 2011, 09:03:25 AM
Na een prettig mailcontact met Rutger, heeft hij mij gevraagd onderstaand bericht in dit topic te plaatsen. Rutger zit zelf niet (actief) op het forum en wil dat zo houden. ;)

CiteerDag Bram,

Mijn verhaal:
De vogel vloog mijn kant op en kwam vlak naast me neer in het plasje achter me. Zat eerst in het weiland en de vogel kwam dus uit eigen beweging dicht naar mij toe. Ik heb me toen voorzichtig proberen te verplaatsen voor beter licht. Niet dichter naar de vogel toe, maar naar een andere kant. Vervolgens ging de vogel even verder neer, en was toen niet meer te zien. Was blijkbaar weggevlogen, maar dat heb ik niet meer gezien. Ik dacht dat ik voorzichtig was, en dat ik te maken had met een niet schuwe vogel, wat wel vaker het geval is met jagers. Ik had niet de indruk dat de vogel voor mij wegvloog, maar ik maakte me daar wel een beetje zorgen om.
Mogelijk was er iets aan de hand waardoor hij wegvloog (roofpiet?) want ook de grote groep meeuwen in het gemaaide weiland was plots verdwenen.
Ik begreep dat deze vogel wel vaker een ommetje maakte, en dan weer in de buurt neerstreek. Ik vond het vervelend voor mensen die na mij kwamen dat de vogel blijkbaar definitief was weggevlogen.

Het spijt me verschrikkelijk als deze vogel door mijn toedoen is weggevlogen, alhoewel ik niet die indruk had. Ik weet niet wie mij beschuldigd, maar ik wil diegene best te woord staan. Ik probeer altijd zo voorzichtig mogelijk te zijn, voor een vogel zelf, maar ik wil ook altijd dat medewaarnemers "hun" vogel kunnen zien. 

Met vriendelijke groet, Rutger Rotscheid

Ik zou Rutger willen bedanken voor zijn reactie. Volgens mij is hij van goede wil en de kwestie lijkt mij hiermee afgedaan.

BramtK

#244
Mee eens. Edit: Ik verwacht eigenlijk ook nog een reactie hier van de verdachtmakers en ik denk dat het goed is als de admins in het vervolg iets pro-actiever zijn.
Groeten,

Bram ter Keurs

HPM

Citaat van: BramtK op september 22, 2011, 13:13:10 PM
Mee eens. Edit: Ik verwacht eigenlijk ook nog een reactie hier van de verdachtmakers en ik denk dat het goed is als de admins in het vervolg iets pro-actiever zijn.

Ik begrijp er niets meer van want ik moet me toch al heel sterk vergissen als jij niet degene was die hier een 'verdachte' met naam en toenaam noemde. Een excuus daarvoor heb ik hier niet van je gezien, maar wellicht heb je dat via de mail gedaan.
Herman van der Meer

BramtK

Tsja Harman... Voor de tweede maal de chronologie:
- eerst kwam de verdachtmaking+oproep om foto's van de waarnemer te weren;
- toen verschillende posts waarin werd gesuggereerd dat via de waarnemingen was te achterhalen wie het was;
- toen mijn bijdrage waarin ik de naam noemde die uit die suggesties volgde met een oproep tot een reactie;
- toen het emailadres omdat ik geen contact kon krijgen met de waarnemer en de admins dat contact niet wilde leggen.

Het staat een ieder vrij om te vallen over mijn bijdrage en de ogen te sluiten voor wat daaraan vooraf ging, al vind ik dat eerlijk gezegd een beetje raar, maar zoals ik eerder schreef:

Citaat van: BramtK op september 19, 2011, 10:32:25 AM
Ik vind het "belachelijk" dat er openlijk wordt gesproken over een verdacht persoon en de wijze waarop je zijn identiteit kan achterhalen, maar dat niemand de moeite neemt om zijn kant van het verhaal te horen. Zeg dan liever niets.
Groeten,

Bram ter Keurs

HPM

Citaat van: BramtK op september 22, 2011, 15:06:24 PM
Tsja Harman... Voor de tweede maal de chronologie:
- eerst kwam de verdachtmaking+oproep om foto's van de waarnemer te weren;
- toen verschillende posts waarin werd gesuggereerd dat via de waarnemingen was te achterhalen wie het was;
- toen mijn bijdrage waarin ik de naam noemde die uit die suggesties volgde met een oproep tot een reactie;
- toen het emailadres omdat ik geen contact kon krijgen met de waarnemer en de admins dat contact niet wilde leggen.

Het staat een ieder vrij om te vallen over mijn bijdrage en de ogen te sluiten voor wat daaraan vooraf ging, al vind ik dat eerlijk gezegd een beetje raar, maar zoals ik eerder schreef:

Citaat van: BramtK op september 19, 2011, 10:32:25 AM
Ik vind het "belachelijk" dat er openlijk wordt gesproken over een verdacht persoon en de wijze waarop je zijn identiteit kan achterhalen, maar dat niemand de moeite neemt om zijn kant van het verhaal te horen. Zeg dan liever niets.

De chronologie heeft er niets mee te maken Bram. Het gaat mij er om dat jij het nodig vond om hier iemand met naam en toenaam tegen het prikbord te plakken maar nu wel anderen oproept om hun excuses te maken zonder dat zelf te doen, terwijl jij wat mij betreft daar toch wel als eerste voor in aanmerking komt.
Herman van der Meer

BramtK

Het gaat natuurlijk wel om de chronologie: iemand wordt aangewezen, verdacht gemaakt, iedereen kan zijn naam vinden en vele zullen dat hebben gedaan, maar hij/zij krijgt niet de kans om te reageren. Ik maakte expliciet wat door anderen werd gesuggereerd, en vroeg van meet af aan om een reactie, die wederhoor. Zie het resultaat hierboven.
Ik vind de eerste handelswijze (aanwijzen, verdacht maken) buitengewoon laf. Net als de reflex van velen (jou incluis) om dit betrekkelijke probleem niet onder ogen te willen zien. Wat dat betreft hulde voor de reactie van Rutger. Die reactie relativeert de zaak, meer dan wanneer hier geen reactie van hem was gevolgd. Dan had hij onbewust rondgelopen met een stigma, met dank aan de heren en dames hier, die wel graag klagen, maar het probleem geen naam willen geven. Dat vind ik dus bah.

Ik verwacht een reactie, niet perse een excuus, van de verdachtmakers. Goed lezen, Herman. Ik zal trouwens nog overwegen om dat zelf wel te doen, maar dat doe ik dan per pb.
Groeten,

Bram ter Keurs

Bram Rijksen

Oeioeioei.. wat heb ik nu weer gedaan.. Ik ga zelf even contact opnemen met Rutger om e.e.a. recht te breien, en wil vanaf hier alvast mijn excuus aanbieden. Door een aantal feiten te koppelen (moment van laatst gemaakte foto i.r.t. moment van wegvliegen vogel) wekte ik de suggestie dat degene die als laatste de vogel fotografeerde automatisch degene was die de vogel ook heeft verjaagd.
Nu ik de reactie van Rutger lees sluit ik dat overigens nog steeds niet uit, en mijn opmerkingen waren het gevolg van opgestapelde irritaties omtrent vogelaars die ik steeds vaker te dicht op vogels zie kruipen om ze te platen. Dat ik dat op deze manier 'aan het licht' heb gebracht is echter niet erg sjiek.
Wat dat betreft kan je je afvragen welke ontwikkeling erger is: het groeiend aantal vogelaars dat naast de verrekijker ook een camera om de nek hangt, of het groeiend aantal fotografen dat zonder verrekijker in het weekend een nieuwe hobby ('vogels spotten') uitoefent..



M. Hoogteijling

Beste allemaal,

Dit verhaal kent gelukkig vele winnaars: Bram t K die een reactie van een "verdachte" heeft gekregen waardoor alle openheid en bewustzijn is ontstaan. De volgende is Bram R die heel volwassen excuses aanbiedt en daarna de waarnemer die kritisch naar eigen handelen durf te kijken. Er is dus veel mogelijk als je mede-hobbyisten gewoon aanspreekt (feedback, hoor en wederhoor)!!

Verder keer ik terug naar eerder: spreek elkaar aan in het veld (met des te meer vogelaars en fotografen zou dat alleen maar makkelijker moeten worden) en.... regel 1: doe eerder een stapje terug dan vooruit....

Tot op Vlieland (kijken of we ook sterk blijven als we iets moois vinden :-))

groet
Marijn
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

Harm058

#251
http://waarneming.nl/waarneming/view/61414702

Ging vandaag ook weer lekker daar.......( zo te lezen)
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Marcel van kammen

Nou, ik weet niet hoe het weer in Zeeland was vandaag, maar als het even beroerd was als in Noord holland dan hadden die fotografen zich zowiezo de moeite wel kunnen besparen. Je gaat toch niet met dit lelijke licht proberen een mooie foto te maken en dan ook nog eens op een verkeerde manier dat beest benaderen.? Dat is namelijk verspilde moeite,want dat gaat niks moois opleveren. Oftewel: het waren geen fotografen, maar mensen met een camera die wel eens foto's maken(daar zit nogal verschil tussen).


M. Hoogteijling

#254
Beste allen,

helaas weer misselijkmakend dat het blijft gebeuren. Wel apart dat dit niet op dag 1 en 2 gebeurde maar wel nu de meute geweest is maar dit zegt natuurlijk niets over wat voor soort "liefhebbers" aan het werk zijn geweest (fotografen of vogelaars of beiden).

Bij het andere topic werd gesuggereerd om ook een bericht op Birdpix.nl te plaatsen. Heb daar even gekeken maar de geposte foto's van Kleine Klap zijn hoogstens van gisteren. Toch zal ik ook daar een topic starten hoewel ik dat liever aan de hand van een foto doe van diezelfde dag (ook al is hij niet van dichtbij). EDIT:Heb wel contact met birdpix en digiscooppix gezocht om aandacht voor dit onderwerp te vragen, via een mail en nog zonder topic om ervoor te zorgen dat we er samen op gaan letten en betrokkenen aanspreken. De reactie zal ik hier delen.

Super dat Rob aanwezigen wel heeft aangesproken!

Wie weet weten Toy Jansen, Frank Oling en Jan. Adriaanse ook meer over wat er gebeurde en of zij actie hebben ondernomen? (dit zijn de fotografen volgens wrn.nl die rond de genoemde tijden de vogel hebben gezien). Wat mij betreft: fotografeer de situatie met duidelijk de koppen er op en die foto's hier plaatsen. Maar altijd: ook aanspreken in het veld!

gr
Marijn
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

carel

Wanneer ik dit weer lees zakt mijn broek nog verder naar mijn enkels.
altijd krijgen de mensen met foto toestel de schuld van dit soort trafrelen.


Ik zie regelmatig vogelaars die hele bosjes uitkammen om maar zeker dat vogeltje niet te missen die ergens verscholen zit in een bosje en zich niet graag laat zien.
en die hebben geen toestel bij zich.


Ik weet wel dat wanneer ik een zeldzaamheid zou ontdekken , het beestje de eerste week niet meer op waarneming.nl of waar dan ook zal plaatsen.
ik ga eerst lekker voor mijzelf foto`s maken en daarna bekijk ik wel of ik het zal melden.
dit is hoe ik erover denk.
ik kijk heel graag naar vogels en geniet van fotograferen van die beestjes.


laat iedereen in zijn of haar waarde en sta niet meteen met een beschuldigend vingertje klaar.





Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

Bram Rijksen

Citaat van: carel op oktober 25, 2011, 19:26:45 PM
Wanneer ik dit weer lees zakt mijn broek nog verder naar mijn enkels.
altijd krijgen de mensen met foto toestel de schuld van dit soort trafrelen.


Ik zie regelmatig vogelaars die hele bosjes uitkammen om maar zeker dat vogeltje niet te missen die ergens verscholen zit in een bosje en zich niet graag laat zien.
en die hebben geen toestel bij zich.


Ik weet wel dat wanneer ik een zeldzaamheid zou ontdekken , het beestje de eerste week niet meer op waarneming.nl of waar dan ook zal plaatsen.
ik ga eerst lekker voor mijzelf foto`s maken en daarna bekijk ik wel of ik het zal melden.
dit is hoe ik erover denk.
ik kijk heel graag naar vogels en geniet van fotograferen van die beestjes.


laat iedereen in zijn of haar waarde en sta niet meteen met een beschuldigend vingertje klaar.

Dat laatste zinnetje is wel wat vreemd. Ten eerste strookt het niet met wat je er valk boven hebt geschreven, en ten tweede is de beschreven situatie bij de Kleine klap zodanig dat er weldegelijk met een beschuldigend klaar gestaan mag worden! Iemand terecht wijzen op ontoelaatbaar gedrag heeft niets te maken met iemand niet in z'n waarde laten.

Tim de Boer

Citaat van: carel op oktober 25, 2011, 19:26:45 PM
Wanneer ik dit weer lees zakt mijn broek nog verder naar mijn enkels.
altijd krijgen de mensen met foto toestel de schuld van dit soort trafrelen.


Ik zie regelmatig vogelaars die hele bosjes uitkammen om maar zeker dat vogeltje niet te missen die ergens verscholen zit in een bosje en zich niet graag laat zien.
en die hebben geen toestel bij zich.


Ik weet wel dat wanneer ik een zeldzaamheid zou ontdekken , het beestje de eerste week niet meer op waarneming.nl of waar dan ook zal plaatsen.
ik ga eerst lekker voor mijzelf foto`s maken en daarna bekijk ik wel of ik het zal melden.
dit is hoe ik erover denk.
ik kijk heel graag naar vogels en geniet van fotograferen van die beestjes.


laat iedereen in zijn of haar waarde en sta niet meteen met een beschuldigend vingertje klaar.

Neem aan dat je zelf ook niet op waarnemingen van anderen afgaat dan?
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

jaapbird

en ja als het nu eenmaal duidelijk iemand is met een fototoestel en lens hoe moet je die dan noemen ?
En ik geloof je direct dat ook mensen zonder bovengenoemd gerei zich hier schuldig aan maken maar ook die moet je dan aanspreken......

Gelijke monniken gelijke kappen.




frankw

Citaat van: Tim de Boer op oktober 25, 2011, 19:52:26 PM
Citaat van: carel op oktober 25, 2011, 19:26:45 PM
Wanneer ik dit weer lees zakt mijn broek nog verder naar mijn enkels.
altijd krijgen de mensen met foto toestel de schuld van dit soort trafrelen.


Ik zie regelmatig vogelaars die hele bosjes uitkammen om maar zeker dat vogeltje niet te missen die ergens verscholen zit in een bosje en zich niet graag laat zien.
en die hebben geen toestel bij zich.


Ik weet wel dat wanneer ik een zeldzaamheid zou ontdekken , het beestje de eerste week niet meer op waarneming.nl of waar dan ook zal plaatsen.
ik ga eerst lekker voor mijzelf foto`s maken en daarna bekijk ik wel of ik het zal melden.
dit is hoe ik erover denk.
ik kijk heel graag naar vogels en geniet van fotograferen van die beestjes.


laat iedereen in zijn of haar waarde en sta niet meteen met een beschuldigend vingertje klaar.

Neem aan dat je zelf ook niet op waarnemingen van anderen afgaat dan?
Dat dan weer wel..

Thijs Fijen

Citaat van: frankw op oktober 25, 2011, 20:05:40 PM
Citaat van: Tim de Boer op oktober 25, 2011, 19:52:26 PM
Citaat van: carel op oktober 25, 2011, 19:26:45 PM
Wanneer ik dit weer lees zakt mijn broek nog verder naar mijn enkels.
altijd krijgen de mensen met foto toestel de schuld van dit soort trafrelen.


Ik zie regelmatig vogelaars die hele bosjes uitkammen om maar zeker dat vogeltje niet te missen die ergens verscholen zit in een bosje en zich niet graag laat zien.
en die hebben geen toestel bij zich.


Ik weet wel dat wanneer ik een zeldzaamheid zou ontdekken , het beestje de eerste week niet meer op waarneming.nl of waar dan ook zal plaatsen.
ik ga eerst lekker voor mijzelf foto`s maken en daarna bekijk ik wel of ik het zal melden.
dit is hoe ik erover denk.
ik kijk heel graag naar vogels en geniet van fotograferen van die beestjes.


laat iedereen in zijn of haar waarde en sta niet meteen met een beschuldigend vingertje klaar.

Neem aan dat je zelf ook niet op waarnemingen van anderen afgaat dan?
Dat dan weer wel..
He jongens, niet meteen oordelen (zeker niet als je personen niet kent). Staat buiten deze discussie, maar als iemand weet hoe je moet fotograferen zonder verstoren dan is het Carel wel!

Wat Carel probeert te zeggen is dat je niet alle fotografen over een kam moet scheren (wat nu wel gedaan wordt: 'de fotografen moeten het weer verzieken!') en dat bosjes kloppen soms net zo verstorend kan werken (al dan niet met een camera op je schouder!).
Thijs Fijen

carel

CiteerNeem aan dat je zelf ook niet op waarnemingen van anderen afgaat dan?


Dat dan weer wel..


je zult mij niet veel zien bij een zeldzaamheid , maar zo af en toe maak ik er inderdaad gebruik van.


maar vind het steeds minder intresant om een langer lijstje te krijgen.


maak liever een leuke foto van een vogeltje waar het niet druk is
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

Marcel van kammen

Ik ben het wel lichtelijk eens met Carel. Ik ben ooit eens een keer op de Maasvlake geweest. Toevallig vertelde iemand: dr zit een Draaihals ergens tussen deze struiken en ook nog een gek vogeltje die ik niet op naam kon brengen. Ik dacht: leukeen draaihals...nog nooit gezien,misschien kan ik zelfs wel een fotootje maken.
Toen kwam de aap uit de mouw: een gek vogeltje diep in de struiken betekent dat ze met een rij van 15 mensen door de bosjes gaan denderen in de hoop dat het beestje opvliegt en met een beetje geluk ergens verderop weer gaat landen. Dat scheelt wat speurwerk.... begrijpelijkerwijs kon ik naar die Draaihals wel fluiten, hoewel ik hem volgens mij nog wel gezien heb: vliegend vanaf de achterkant.

Waarmee ik even wil aangeven dat het niet altijd fotografen zijn. En zoals ik boven wou aangeven: niet iedereen met een camera is een fotograaf, in 90 % van de gevallen zijn het vogelaars die ook een leuk plaatje willen maken.

M. Hoogteijling

#263
Beste allen,

Ik mag toch aannemen dat we hier allemaal snappen dat we met "die fotografen" inmiddels alleen diegenen bedoelen die de grenzen van de gedragsregels overschrijden? Dus vogelaar, fotograaf of wie dan ook, maar nu vielen fotografen op.Voel je dus vooral niet aangesproken als je je aan de regels houdt maar werk vooral mee om de mindere goden aan te spreken. Sterker, daar zou je je juist voor moeten inzetten om de mentaliteit van "het voor jezelf houden" te voorkomen want dan lijden de goeden onder de enkele kwaden. Nogmaals: dit betreft zowel het fotograferen als het vogelen zelf.

Stapje terug en aanspreken, hoe moeilijk kan het zijn?

Gr
marijn

Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

Marcel van kammen

@Marijn: dat zit wel goed hoor, ik heb mn mond vaak wel op de goeie plek dus als iemand me iriteert met zn gedrag dan hoort ie het wel van me hoor.  :angel:

theomuusse

Citaat van: Marcel van kammen op oktober 25, 2011, 21:30:15 PM

Waarmee ik even wil aangeven dat het niet altijd fotografen zijn. En zoals ik boven wou aangeven: niet iedereen met een camera is een fotograaf, in 90 % van de gevallen zijn het vogelaars die ook een leuk plaatje willen maken.

Wat een slappe tekst is dit nou weer.
Iedereen met een camera is een fotograaf. Klaar.
En nu ophouden en lekker door platen allemaal.
Maar goed dat de meeste van jullie nog niet zo lang meedraaien.

Theo, de voormalige duindoornkoning

Marcel van kammen

haha...theo...fotograaf is een beroep, dus dat zou dan betekenen dat er vrijwel geen werklozen meer in Nederland zijn(of het zijn allemaal fotografen die zonder opdrachten zitten).  >:D

lesley van loo

CiteerIk ben het wel lichtelijk eens met Carel. Ik ben ooit eens een keer op de Maasvlake geweest. Toevallig vertelde iemand: dr zit een Draaihals ergens tussen deze struiken en ook nog een gek vogeltje die ik niet op naam kon brengen. Ik dacht: leukeen draaihals...nog nooit gezien,misschien kan ik zelfs wel een fotootje maken.
Toen kwam de aap uit de mouw: een gek vogeltje diep in de struiken betekent dat ze met een rij van 15 mensen door de bosjes gaan denderen in de hoop dat het beestje opvliegt en met een beetje geluk ergens verderop weer gaat landen. Dat scheelt wat speurwerk.... begrijpelijkerwijs kon ik naar die Draaihals wel fluiten, hoewel ik hem volgens mij nog wel gezien heb: vliegend vanaf de achterkant

ik heb precies ditzelfde op precies dezelfde plek meegemaakt maar misschien was ik toen wel samen met Marcel op pad   ;)  .
Lesley van Loo

http://www.ltdphoto.com/

ArjanH

#268
Citaat van: Marcel van kammen op oktober 25, 2011, 22:31:22 PM
haha...theo...fotograaf is een beroep, dus dat zou dan betekenen dat er vrijwel geen werklozen meer in Nederland zijn(of het zijn allemaal fotografen die zonder opdrachten zitten).  >:D


Onzinnige opmerking mijns inziens. Is het geen moment in je opgekomen dat er ook mensen zijn die fotograferen omdat ze het gewoon leuk vinden ? Dat zijn ook fotografen, alleen geen beroeps. Is een voetballer ook pas een voetballer wanneer ie er voor betaald wordt ? Met betrekking tot verstoring van vogels: natuurlijk zijn er mensen met een camera die zo nu en dan een vogel verstoren maar dat geldt ook voor mensen zonder camera. Roep Merel en niemand die er acht op slaat, roep echter een of andere zeldzaamheid en een hele meute gaat er direct naar toe.

Marcel van kammen

@Arhan: ik heb thuis ook een voetbal, ik neem hem ook wel eens mee naar het strand. Ben ik dan een voetballer?
En het is heus wel in em opgekomen dat mensen het doen omdat ze het leuk vinden,het ging mij er meer om dat iemand, die op een regenachtige dag als een dolle met een camera achter een vogel aanhuppelt, geen fotograaf genoemd hoeft te worden,want dat heeft niks met fotografie te maken.

Voor de rest zijn we het wel eens hoor :-)