Grote Geelpootruiter Zeeland

Gestart door ArjanH, oktober 18, 2010, 18:29:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

Max Berlijn

Vanavond niet meer terug gevonden?? Ik begreep om 09.00 de dijk overgevlogen.

Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.


veedee

#32
Ja, die schandalige twitchers en fotografen ook altijd.... :angel:
@ Max; kun je paar extra daagjes op Ameland blijven en toch nog eens over zee kijken. Ik kan me zo voorstellen dat jij als Limburger dat niet al te vaak doet, of wel?

gr. Vincent..
gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

Max Berlijn

Nou zie dat topic over Grote Barmsijzen. Dat over zee kijken is niet mijn beste kwaliteit....(maar was hier ook niet op de beste plek (Nes) geweest. Ik haat het ook! Nu ik alles mooi heb behalve de twee Grotere Pijlen (die ga ik toch nooit zien) probeer ik zo weinig mogelijk te kijken..

Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

veedee

In dat geval hoop ik voor je dat die grote gele poot nog terug gevonden wordt! Lekker ritje; Holwerd - Colijnsplaat (al moet het makkelijker zijn dan afgelopen dinsdag toen ik het ritje Leeuwarden - Colijnsplaat heen en weer heb gedaan... :P )

succes in ieder geval!

gr. Vincent..
gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

HJDT

Het valt me op dat er vandaag niet veel waarnemingen van het ruiterbeest zijn ingevoerd en wat er is ingevoerd is allemaal rond half tien vanochtend geweest. Heeft er daarna nog iemand gezocht en niets gevonden?? Als ik de moed op kan brengen wil ik er morgen nog eens langsrijden.

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Thijs Fijen

Ik weet dat er tot +/- 12.30 is gezocht door Teun, Toy en Jan...
Thijs Fijen

teunvankessel

Vandaag zijn er heel de dag mensen aanwezig geweest, de vogel is na de ochtend waarneming nog 1x vliegend gezien over een slootje rond 11.00 en de rest van de dag spoorloos!
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

frankcoenjaerts

Enige "zekerheidje" lijkt de afgelopen dagen een display ergens tussen eerste licht en half 10 - en dan erg vaak in het gedeelte van de sloot waar ik hem donderdag ook had (wo - do - zo); di - vr - za was ie veel vaker in beeld, maar OOK 's ochtends vroeg in het slootje.  Voor wat het waard is ...

Laatste tip Michel: als je hem ziet van een afstandje, rij er rustig met de auto heen tot een meter of 25-30. De vogel vliegt niet op - en komt vervolgens zelfs dichterbij.
Met vriendelijke groeten,

Frank

Mark Zevenbergen

Heb vandaag (na de k*t waarneming van gisteren) een 2e poging gewaagd. Behoorlijk wat vogelaars, maar geen GGPR. Ik hoop dat iemand wat videobeeldjes heeft, want ik zag dat Marc P. er ook was om beelden te scoren. En ik vrees dat hij niet gescored heeft vandaag....

( :-\  PSV wel helaas  :'( )

grts Mark

frankcoenjaerts

Met vriendelijke groeten,

Frank

stefanhageman

Zit er nu al bijna 3 maanden zal hij/zij blijven zitten of toch later dit jaar/volgend jaar de wieken pakken en verdwijnen. Oftewel hoe groot is de kans dat hij hier blijft hangen?


PS: moet vandaag wel gezellig zijn geweest in het slootje met 4 verschillende soorten. (Grote Geelpootruiter, Tureluur, Zwarte Ruiter en Sjaak Schilperoort)  :P 8)

Details
[/color]Mooi dichtbij in slootkant fouragerend, met Tureluur en Sjaak Schilperoort. Ook langs Keihoogteweg (richting en langs Vlietweg) in ondiepe smalle sloot met Zwarte Ruiters en Tureluurs. Vaak diep fouragerend met buik in water. [/font][/color]
Stefan Hageman


Rob Halff

#43
Citaat van: stefanhageman op december 15, 2010, 16:55:34 PM
Zit er nu al bijna 3 maanden zal hij/zij blijven zitten of toch later dit jaar/volgend jaar de wieken pakken en verdwijnen. Oftewel hoe groot is de kans dat hij hier blijft hangen?


PS: moet vandaag wel gezellig zijn geweest in het slootje met 4 verschillende soorten. (Grote Geelpootruiter, Tureluur, Zwarte Ruiter en Sjaak Schilperoort)  :P 8)

Details
[/color]Mooi dichtbij in slootkant fouragerend, met Tureluur en Sjaak Schilperoort. Ook langs Keihoogteweg (richting en langs Vlietweg) in ondiepe smalle sloot met Zwarte Ruiters en Tureluurs. Vaak diep fouragerend met buik in water. [/font][/color]

Als het een hele zachte winter wordt is de kans natuurlijk groter dat hij blijft hangen en niet wegtrekt dan dat het bijvoorbeeld streng gaat vriezen. Dan zijn namelijk al de slootjes bevroren waar de vogel foerageerd en lijkt mij het meest logische dat hij dan met andere steltjes wegtrekt.

Garantie's heb je natuurlijk nooit, en zal bij dit geval echt weers en voedsel afhankelijk zijn.

Vincent Hart

En het zal wel de vraag blijven waar het beest die anderhalve maand dat 'ie foetsie was verbleven heeft ...

ps
CiteerMooi dichtbij in slootkant fouragerend, met Tureluur en Sjaak Schilperoort.
Foto's!!  ;D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Sjaak Schilperoort

Citaat van: stefanhageman op december 15, 2010, 16:55:34 PM
PS: moet vandaag wel gezellig zijn geweest in het slootje met 4 verschillende soorten. (Grote Geelpootruiter, Tureluur, Zwarte Ruiter en Sjaak Schilperoort)  :P 8)
Het was zeker gezellig, Bas zat er ook nog bij  :)

Folkert Jan

Citaat van: frankcoenjaerts op oktober 24, 2010, 22:10:36 PM
Enige "zekerheidje" lijkt de afgelopen dagen een display ergens tussen eerste licht en half 10 - en dan erg vaak in het gedeelte van de sloot waar ik hem donderdag ook had (wo - do - zo); di - vr - za was ie veel vaker in beeld, maar OOK 's ochtends vroeg in het slootje.  Voor wat het waard is ...

Laatste tip Michel: als je hem ziet van een afstandje, rij er rustig met de auto heen tot een meter of 25-30. De vogel vliegt niet op - en komt vervolgens zelfs dichterbij.


Dit was ook de eerste tijd dat hij er zat zo toen ik hem gezien heb.
's morgens in het slootje en toen plots weg om 's avonds pas weer teruggevonden te worden.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Frank van de Putte

Vanmiddag nog even langsgereden, en tesamen met een Belg alle sloten en de "inlagen" doorzocht.
Maar geen Geelpootruiter  :'(  . Vond het wel jammer voor die man, die kwam uit Brussel, ik uit Middelburg.

groeten
Groetjes,

Frank van de Putte


Reest

Citaat van: Vincent Hart op december 15, 2010, 18:09:55 PM
En het zal wel de vraag blijven waar het beest die anderhalve maand dat 'ie foetsie was verbleven heeft ...

In het wonderschone Zeeland natuurlijk :-)
(als kwart-zeeuw kun je dat weten hahahahaha)
Rinus
Beter gewist dan gemist.

frankw

 Aangezien we waarschijnlijk toch met zn allen in Zeeland zitten morgen.. 8)

Is er de laatste dagen nog gezocht naar deze vogel en zijn die slootjes al weer open?

beetlestitch

om in de sloot succes te hebben is het ook wel van belang om rekening met hoog/laag water te houden want dan is er een groot fourage gebied achter de dijk met laag water. bij hoog water grotere kans binnen dijks. groeten toon.
Toon Keukelaar

stefanhageman

Nu hij er toch al 'ruim' 8 maanden zit kwam bij mij de vraag op hoe zo'n geval geaccepteerd word door het CDNA. Dit ook omdat het er niet naar uitziet dat hij de wieken zal nemen en dus nog wel een tijdje rond zal blijven hangen.
Stefan Hageman


MarcelHaas

Citaat van: stefanhageman op juni 06, 2011, 18:12:05 PM
Nu hij er toch al 'ruim' 8 maanden zit kwam bij mij de vraag op hoe zo'n geval geaccepteerd word door het CDNA. Dit ook omdat het er niet naar uitziet dat hij de wieken zal nemen en dus nog wel een tijdje rond zal blijven hangen.

Heel simpel: de determinatie is natuurlijk niet moeilijk en de vogel gaat gewoon aanvaard worden. Er wordt elk jaar een jaarverslag gepubliceerd in Dutch Birding (in nummer 6, het laatste nummer het jaar) en dat zal over 2010 gaan. Aangezien de vogel er nu nog zit, zal in het jaarverslag van 2011 opnieuw dit geval worden opgenomen met een laatste datum (of de vogel moet er dan nog zitten, waardoor het geval automatisch ook nog in het jaarverslag van 2012 gemeld wordt, etc, etc).

stefanhageman

Stefan Hageman


willemxd

hoi,

ik wil zondag met mijn ouders naar zeeland gaan en dan natuurlijk naar de grote geelpoot maar als die er nog zit (vandaag nog geen waarnemingen ervan ik kom uit hapert en wie weet een plekje waar we ongeveer langskomen waar leuke soorten zitten en t hoeven niet eens zeldzame vogels te zijn maar wel t liefst soorten die ik nog niet heb gezien ik dacht al aan boxtel de oeteldonken voor die oprheusspotvogel


willemxd


Leo Heemskerk

 :police: Is dit dezelfde vogel die al vanaf 17 Oktober 2010 gemeld wordt?
Groet,

Leo Heemskerk

willemxd

Citaat van: Leo Heemskerk op juni 07, 2011, 19:28:59 PM
:police: Is dit dezelfde vogel die al vanaf 17 Oktober 2010 gemeld wordt?

waarom politiepoppetje,maar ik weet niet of t de zelfde is maar op 17 oktober 2010 wist ik t verschil nog niet tussen een merel en een meeuw  ;D :rolleye: :rolleyes: