Welke paddenstoel is dit?

Gestart door dutchway, september 02, 2006, 20:12:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

dutchway

Is dit een panteramaniet?
Ik heb (nog) niet veel verstand van paddenstoelen.
Maar met een paddenstoelen gids op schoot kwam ik bij deze naam.
Of zit ik nu helemaal fout?
Help....
Dank jullie wel!
Groeten van Lia

Arno van Stipdonk

Klopt helemaal, de Panteramaniet. :duim:  

a.houter

Helaas moet ik hier mijn veto over uitspreken: dit is geen Pantermaniet. O.a., de steel zou helemaal wit moeten zijn en dat is niet het geval. Er zitten rode tinten in en dat wijst op Amanita rubescens. Ook aan de 'stippen op de hoed' kun je het zien: van Panteramaniet zouden het scherpe witte pukkels moeten zijn, in dit geval zijn het grauwe plakjes.
Hier is Amanita rubescens, Parelamaniet meer op zijn plaats.
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Arno van Stipdonk

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk André, nu zit ik zelf de namen door elkaar te halen. Excusee moi.

a.houter

Je accepter...uitglijders zijn niet jouw alleenrecht -_-  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci