Handleiding inventarisatieprojecten FLORON

Gestart door Hinko, augustus 27, 2006, 16:46:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hinko

Op de Floron web-site kwam ik een handige nieuwe handleiding "inventariseren" tegen.
mvgr, Hinko

Niko Buiten

Ik kwam hem ook tegen. De handleiding ligt nu bij de drukker. Heb hem maar alvast besteld. Lekker handig om mij te oriënteren op de vele projecten waaraan ik mee kan doen.
Groet,

Niko Buiten.


marcel123

#2
Hinko,
dan moet dit je ook wel opgevallen zijn:

4
Citeer.3 Invoeren waarnemingen
Streeplijsten en formulieren worden (voorzover op de juiste wijze ingevuld en ontvangen)
via het LB gedigitaliseerd.In sommige FLORON-districten gebeurt dit al in het district of
door de waarnemers zelf.
FLORON verstrekt voor het zelf invoeren van de eigen streeplijsten en formulieren het
invoerprogramma 'Plantago ',ontwikkeld en beschikbaar gesteld door Aart Swolfs.
Belangstellenden kunnen zich melden bij het Landelijk Bureau van FLORON.Gegevens
met afwijkende formaten kunnen we doorgaans niet verwerken,omdat omzetting niet
mogelijk is of teveel tijd vraagt.Overleg dus vooraf met DC of LB als u gegevens digitaal
wilt aanleveren.
In de nabije toekomst zal het ook mogelijk zijn online gegevens in te voeren.Nieuws
hiervoor is te vinden op de FLORON-website.

Je zocht nog een alternatief voor je Access applicatie.


CiteerFLORON werkt samen met andere PGO 's en de Universiteit van Amsterdam aan een
landelijke databank met Flora-en Faunagegevens op onternet.Daarmee wordt het in de
nabije toekomst mogelijk online gegevens in te voeren en (je eigen)gegevens in te zien.
Meer informatie over de actuele mogelijkheden die deze Nationale Database Flora en
Fauna biedt is te vinden op de FLORON-website.

Hinko

#3
ik had 'em nog niet helemaal gelezen. Bedankt voor de tip.

Het klinkt trouwens wel een beetje alsof ze Waarneming2.nl aan 't ontwikkelen zijn.
mvgr, Hinko