Gebroken snavel......

Gestart door DuDe, september 15, 2010, 23:19:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

DuDe

Het is geen fraai gezicht - sterker nog, ik kan er maar slecht naar kijken - maar ik vraag me wel af hoe bijzonder dit nu is en hoe gebeurt zoiets? Ik neem aan dat de grutto ten dode opgeschreven is?
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Vincent Hart

Het is een rosse grutto en inderdaad is zo'n verwonding einde verhaal ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Ik heb eens een Veldleeuwerik gevangen met een heel kort bovensnaveltje, wellicht een gevolg van een niet recente breuk. Ik vroeg me toen ook af hoe die met zo'n snavel kon eten, maar hij was wel in prima conditie.  Als dat stuk snavel van die Rosse loslaat zou hij het dus misschien best kunnen redden.
Ik moet nog een dia van die leeuwerik hebben.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

Inge van der Wulp

Dit is Bekkie de Wilde eend. Begin augustus heeft zij het grootste gedeelte van haar snavel verloren. Ondanks dat ik haar had kunnen vangen (ze woont in onze straat vijver en kon toen nog niet vliegen) heb ik besloten haar te laten. Mocht ze ermee leren eten dan kon ze het redden en anders niet.

Ze is er nog en naast de broodjes uit de buurt krijgt ze geen extra bijvoeding. Of ze de winter gaat redden weet ik niet maar in ieder geval heeft ze zich erg goed aangepast. Dat zal voor de Rosse Grutto niet zo zijn denk ik. Alleen al de 5000 km trek zal niet meevallen met zo'n windvanger.

Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

Suzie

Citaat van: Inge van der Wulp op september 17, 2010, 07:39:07 AM
Alleen al de 5000 km trek zal niet meevallen met zo'n windvanger.
Het is dan maar te hopen voor het beestje dat dat losse stuk eraf valt!
Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL