en een cicade met dikke antennen op licht...

Gestart door Gert Veurink, juli 10, 2010, 11:06:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Veurink

helaas geen betere foto
groet!
Gert Veurink



harry60

#1
Lastig geval, ik denk een van de Delphacidae familie, maar dat is een grote gok.
Zitten weinig tot geen experts op waarneming, dus zal erg lastig worden om de naam te krijgen, zoals eerder vermeld britishbugs zit wel een expert.

Gr harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Gert Veurink

thnx, ik was - na jouw tip de vorige keer - bij dezelfde familie uitgekomen, maar lastig. ik heb de uk-experts een mailtje gestuurd.
groet!
Gert Veurink



wilde

Citeerik heb de uk-experts een mailtje gestuurd. 
Dat deed ik een aantal weken geleden ook met rode cicade-nimfen in iets verhard schuim, waarvan ik foto's meezond. Ik heb geen enkele reactie gehad. Ik hoop dat je meer resultaat zult hebben.
Groet, Albert de Wilde
https://www.ahw.me

harry60

Ik heb een aantal maanden geleden een foto gestuurt waar ik binnen 2 dagen bericht van terug kreeg.
Het ging wel om een soort die in NL nog niet was waargenomen, en duidelijk (makkelijk) was te detemineren.
Nimfen van cicades zijn erg lastig te detemineren, denk dat dat de rede is dat je niets hebt gehoord.
Bij de foto hierboven zal het ook niet makkelijk zijn ???
Laten we even afwachten.

Harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

jan cuppen

Nogal wat cicaden zijn alleen op genitaal tot op soort te determineren.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Gert Veurink

ik had reactie en wel de volgende:

I think it is Delphax (=Araeopus) pulchellus, but I'm not 100% sure - although it is certainly a delphacid. It's not a species I have much experience of personally, but it does seme to match the illustrations in the UK keys reasonably well, even though it differs significantly

onzekere pulchellus dus maar...
groet!
Gert Veurink