roodbruine libel en groene juffer ??

Gestart door Cees Veenema, augustus 11, 2006, 21:24:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cees Veenema

Groet,

Cees

Cees Veenema

Groet,

Cees

Goyatlah

Mannetje Geelvlekheidelibel en vrouwtje Pantserjuffer (Gewone of Tang)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Cees Veenema

Snel gezien Dolf, helaas kon ik van de juffer geen tweede foto maken.
bedankt in ieder geval.
Groet,

Cees

Tim Faasen

de pantser is een vrouwtje tengere...
grtz,
Tim
entomo-ecoloog (als dat bestaat)

AvanderHeijden

Idd, kijk maar naar het gele achterhoofd.

Goyatlah

Ja, zie het nu ook, en dat terwijl ik deze een paar dagen terug nog voor de lens had. Niet goed gekeken dus  <_<  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Cees Veenema

Tim, Antoine en Dolf,
Petje af, en altijd mooi als er een  benoeming komt die op zeker gesteld kan worden
Persoonlijk vind ik libellen de moeilijkste  groep maar stukje bij beetje komt er steeds meer inzicht waar je op moet letten.
Dit helpt ook geweldig bij het fotograferen al kunnen wij de beestjes niet dwingen om er eens goed voor te gaan zitten.
Groet,

Cees

AvanderHeijden

CiteerPersoonlijk vind ik libellen de moeilijkste  groep
Er zijn wel moeilijker groepen hoor  :unsure: begin maar eens aan micro's voor de lol.

(Disclaimer: ik doe NIET aan micro's, juist omdat er genoeg andere groepen zijn waar je wel met weinig moeite soorten in het veld kan herkennen)

Tim Faasen

Of wilde bijen... mijn ervaring is dat die vaak een nog grotere uitdaging zijn dan  micro's... (uitdaging klinkt leuker dan moeilijk  ^_^ )

Micro's zijn er vooral veel, zodat je soms door de bomen het bos niet meer ziet en moeilijk kan bepalen waar je moet beginnen, maar op zich is een aanzienlijk deel van de soorten wel op habitus determineerbaar.
Wilde bijen hebben daarentegen in veel gevallen echt lastig zichtbare kenmerken die niet te vinden zijn zonder een goede binoculair en een nog betere referentiecollectie!

grtz,
Tim
entomo-ecoloog (als dat bestaat)