Jouw mooiste vlinder of vlinderfoto

Gestart door rrrrr, mei 01, 2010, 10:32:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rob

Citaat van: Weljadet op mei 03, 2010, 19:56:09 PM
1 van mijn favoriete uilen:

Helemaal mee eens: schitterende soort. De foto mag er ook wezen trouwens!

Pietp

Deze twee vind ik wel aardig gelukt.

arnoldwijker

Ik vind de plaat van Willem Kolvoort echt super. Pluim  :duim:

carel

Van gisteren
fotograaf Ikke
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

rrrrr

#34
Ik heb zojuist een kleine hermelijnvlinder op de plaat gezet.
Helaas is dit nu de mooiste.....
Enneh.......W&T is goed, maar de kleuren zijn in het echt veeeeeeeeeeeeel mooier.

Rob

Martin Scheper

Wilgentandvlinder - Notodonta tritophus (29 april 2010):

Martin.

P.S. Op pad gaan is leuker dan achter de P.C.!

Martin Scheper

Vogelwiekje (Dypterygia scabriuscula) en gevlekte pijluil (Pachetra sagittigera) van 1 juni 2010:




Martin.

P.S. Op pad gaan is leuker dan achter de P.C.!

Ben Kruijsen

nog een mooie foto (vind ik zelf) van een gewone vlinder, de Gewone dwergspanner opgedragen aan Willem en Martin voor hun opbeurende woorden in een ander topic (dat ik door de veelheid van topics zo gauw niet terug kon vinden).

rrrrr

Mooi lijnenspel en kleurstelling Ben  :duim:
Inderdaad een mooie foto.

Rob

Rob

Dit had zo'n mooie foto kunnen worden...  :'(

belle

Ik vind deze verse Grote groenuil wel fraai...
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

ratje

Ik vond het vorig jaar een hele ervaring toen ik voor het eerst met de vlinderlamp ging en het groot avondrood zag. Bij de dagvlinders vind ik de bosparelmoervlinder en kleine ijsvogelvlinder erg mooi.

wouterbosgra

vanuit fotografisch oogpunt is deze foto behoorlijk mislukt - er is iets mis met mn camera waardoor ie de kleuren/helderheid altijd verkeerd instelt. Toch is het mn lievelingsfoto omdat het zo'n gave ervaring was!

acherontia

Vandaag dit plaatje kunnen maken (opgekweekte vlinder)

Jeroen

cekay

even dit topic weer naar boven, want het is toch wel genieten van jullie foto's.

pracht foto Jeroen,

en een oudje uit het ärchief"

simpel mooi, en omdat hij zover uit zijn leefgebied zat. thuis in de tuin z.o. brabant
met vriendelijke groet

Carl Nolte

mabeline

deze heeft me heel wat moeite gekost, maar blijf er blij mee

Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Gerard Scholte

Deze vond ik geslaagd (vorige week gemaakt)
Groeten,

Gerard

rrrrr

Zo heeft een vlinder een hoge aaibaarheidsfactor.
Je zou hem zo willen aanraken om te kijken of 'ie echt zo zacht is al 'ie er uit ziet, deze bruine eenstaart.

Rob

Marijn_Verbeek

Van vandaag.
Variabele spikkelspanner.

Groet,
Marijn
Groet,
Marijn Verbeek

Rob

Mooie plaatjes, Rob en Marijn. Die eenstaarten vind ik altijd leuk door de bijzondere vorm. En van de spikkelspanners vind ik Variabele wel een van de mooiere: lekker contrastrijk en mooie gele bestuiving.

Hij is al van een paar weekjes terug, er is een flinke slagschaduw te zien en het is een 'lakenfoto', maar ik vond hem toch wel de moeite waard door de donkere kleuren en het bizarre uiterlijk.

cora

Er zijn er zoveel mooi vind ik :)  maar ik vind de pijlstaarten toch wel een speciale verschijning. Ook deze eikenpijlstaart het is toch net een knuffeldiertje met dat leuke neusje. ;D  Daarnaast zijn micro`s van dichtbij soms ook niet mis wat een kleuren.....
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

Rob

Erg leuk, Cora! Ik had gedacht dat je wel een foto van de Zwartvlekspikkelspanner zou plaatsen...  ::)

cora

NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

Ed Baumann

Een van de mooiste vlinders en eindelijk ook nog een geslaagde foto, deze heb ik vannacht op het laken zitten.

Mvg Edjuh




vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Gerard Troost

leuke foto! (En eigenlijk vind ik het meer een "buffelvlinder" als een "olifantsvlinder" ;))
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

rrrrr

Weer even naar boven gehaald.
Gisteravond 5!!! vuursteenvlinders.
Mooi, mooi, mooi.........

Rob

vuurvlinder

Citaat van: rrrrr op juli 10, 2010, 14:48:42 PM
Weer even naar boven gehaald.
Gisteravond 5!!! vuursteenvlinders.
Mooi, mooi, mooi.........

Rob

Leuk! Ik had er ook 2, helaas zijn de foto's niet echt goed gelukt.  :(
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

rrrrr

Da's jammer zeg.
Het ziet eruit alsof de lens een schaduw maakt m.b.v. de opklapflitser. Te dicht op het te fotograferen object dus.
Daarom heb ik een macroflitser gekocht. Die zit VOOR op de lens. Heb je die schaduw nooit. (had ik wel dus  ;) ).
Kan alleen gebruikt worden als de lens INWENDIGE focus en/of INWENDIGE zoom heeft. Het toegevoegde gewicht van deze flitser kan het mechaniek beschadigen. Ik heb een Nikkor AF-S 105mm micro lens en Nikon macroflitser. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Makkelijk in te stellen, draadloos, variabele richting van de lichtbronnen. Top. Ik ben er heel tevreden mee.

Rob

vuurvlinder

Inderdaad macro opnamen met opklapflitser. Ik zal toch eens gaan kijken voor een losse flitser.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.