WAT STAAT ER OP MIJN FOTO?

Gestart door BWoets, april 07, 2010, 10:01:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jarinka

Citaat van: rnbflavour op april 12, 2010, 22:18:57 PMIk wil je niet aanvallen, maar vraag me af: je hebt deze vogel goed gehoord, en de foto's zijn heel duidelijk en je bent bekend met de soort. waar ging het hier dan mis?
De zang heb ik vergeleken met de zang op Waarneming, en die kwam voor mijn gevoel niet goed overeen. Verder leek de vogel vrij licht aan de onderkant, vooral bij de eerste foto.
En ik ben niet extreem goed bekend met de soort. Heb hem eind maart weliswaar gezien, maar toen zong hij niet en viel hij me vooral op door het afwijkende gedrag t.o.v. de andere kleine vogels daar. Een aantal jaar geleden heb ik er ook een gezien bij de Oostvaardersplassen, maar dat is zo lang geleden dat ik me alleen nog het zwarte petje herinner.
Groeten, Jarinka Heijink

Anomar

Weet iemand welke pieper er op deze foto staat?
Alvast bedankt voor het antwoord.

Met vriendelijke groet van Ramona.


Guus Peterse

Zo even uit mijn hoofd denk ik wel boompieper.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Certhia

Ja hoor. Prima boompieper!
Korte, aan de basis hoge snavel, sterk gebogen doch niet erg lange achterteennagel, fijne flankstreping en het altijd fijne oorvlekje!

Marc

Anomar

Bedankt voor het antwoord en de uitleg  :duim:
Met vriendelijke groet van Ramona.

spectator

Geacht forum
Wat staat er op deze foto? Wij vermoeden een tafeleend vrouw. Maar zij ziet er anders uit dan die wij tot nu toe zagen, wat contrastrijkere vlekken. Valt dit binnen de natuurlijke variatie voor de soort?
vr. groet
Arend Breukel

jjjanssen

Rouwkwik v of gewoon witte kwik ?
Zwarte stuit en geen directe overgang van kop naar nek donkere zijkanten en gevlekte rug.
Maar kan iemand uitsluitsel geven?  :)

frankmeer

Citaat van: spectator op april 15, 2010, 13:11:10 PM
Geacht forum
Wat staat er op deze foto? Wij vermoeden een tafeleend vrouw. Maar zij ziet er anders uit dan die wij tot nu toe zagen, wat contrastrijkere vlekken. Valt dit binnen de natuurlijke variatie voor de soort?

Inderdaad een vrouwtje Tafel.
Frank van der Meer

Jarinka

#38
Twee vragen.
Foto 1:
Is dit een Visarend? Hij vloog tussen een groep Smienten, daarna werd hij aangevallen door twee Kieviten. Was heel erg schrikken, ik keek door m'n verrekijker en zag opeens een witte kop met donkere oogstreep. Het patroon klopt met hoe het in de ANWB, daarom dacht ik aan Visarend. Een ervaren vogelaar van het SOVON bevestigde dat.

Foto 2:
Hebben jullie enig idee wat erop kan staan? De vogel is wit, lijkt een kuif te hebben, en de lichaamslengte is ongeveer even groot als Nijlgans. Ik dacht eerst aan Lepelaar, maar daarna ging er een Nijlgans bij zitten en bleek het niet te kloppen. Misschien een grote meeuw die door de wind een kuif kreeg?
Groeten, Jarinka Heijink

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

wijnands

Groeten,
Jeroen Wijnands

Jeroen Nagtegaal

#41
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HPM

Jeroen, kan jij die foto niet uit je quote halen? Dat ding is al veel te groot, en om hem dan nog eens te herhalen.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: HPM op april 15, 2010, 17:43:33 PM
Jeroen, kan jij die foto niet uit je quote halen? Dat ding is al veel te groot, en om hem dan nog eens te herhalen.

--
Groeten, Herman van der Meer

Ja, is eruit.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

spectator

Geacht forum
In de achterste menen wij een zomertaling man te herkennen, is de voorste een zomertaling vrouw? Of toch een andere?
vr. groet
Arend Breukel

Vincent Hart

Zeker weten! Zie o.a. de twee donkere kopstrepen (1 door het oog, 1 er onderlangs). Ook vallen de flanken op, die wat lichter (grijzer) zijn dan de meer bruine borst.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

spectator

vr. groet
Arend Breukel

harryholsappel

vanmiddag in het stadspark in Groningen deze vogel gezien. Ik kom er niet uit. Het heeft niet de tekening van een buizerd, ik denk meer richting een kiekendief. Iemand die mij kan helpen?



klik hier voor groot formaat
http://www.harryholsappel.nl/waarneming/roofvogel-1.jpg
Groet, Harry Holsappel

     

Jeroen Nagtegaal

Toch buizerd, deze zijn zeer variabel in kleed!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

wijnands

Citaat van: HPM op april 15, 2010, 17:43:33 PM
Jeroen, kan jij die foto niet uit je quote halen? Dat ding is al veel te groot, en om hem dan nog eens te herhalen.

--
Groeten, Herman van der Meer

Wat is dan wel een acceptabele maat hier?
Groeten,
Jeroen Wijnands

HPM

Citaat van: wijnands op april 15, 2010, 21:53:48 PM
Citaat van: HPM op april 15, 2010, 17:43:33 PM
Jeroen, kan jij die foto niet uit je quote halen? Dat ding is al veel te groot, en om hem dan nog eens te herhalen.

--
Groeten, Herman van der Meer

Wat is dan wel een acceptabele maat hier?

800x600. Over het algemeen is dat meer dan voldoende. En het is ook beter om ze als bijlage
bij je bericht te zetten in plaats van in het bericht. Dan kan door beneden je bericht naar
'Extra 0pties' te gaan. Via 'Browse' kan je dan een foto vanaf je computer uploaden. Als je er
meer wilt toevoegen klik je op '(meer bijlagen)'.
De lezers klikken dan op de bijlage en dan krijgen ze hem op het ingevoerde formaat te zien.

Bij zo'n foto als die van jou kan je hem al een heel stuk kleiner maken door de vogel uit te snijden.
De rest is voor de identificatie toch niet van belang. Een stuk achtergrond kan wel handig zijn om
een beter idee van de grootte van de vogel te krijgen.

--
Groeten, Herman van der Meer


Herman van der Meer

wijnands

Ok..

ik ga niet hier foto's achterlaten, die hou ik op 1 punt op het internet. Wel zal ik de volgende keer een kleinere posten met link naar de grote versie.
Groeten,
Jeroen Wijnands

HPM

Ook als je ze linkt laat je ze achter. Ik zie het probleem niet.

--
Groeten, Herman van der Meer.

Herman van der Meer

Marcel van kammen

Ik vermoed zelf van Kanoet,maar aangezien het in Florida was zou het ook nog 1 of ander vaag ander strandlopertje kunnen zijn? Formaat kan ik me niet meer herinneren namelijk.


Timo Roeke

Strandlopers zijn mijn zwaktepunt maar wil wel even melden dat het een prachtige foto is.

Goed dat dit topic begint te lopen.

Jos Welbedacht

Florida of niet, Kanoet blijft goed!  8) 
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

jjjanssen

Even over dit topic:
Een apart "gedeelte" voor de vraag WAT STAAT ER OP MIJN FOTO is natuurlijk helemaal goed. :right:
Maar.. is het niet beter om er een sub-board van te maken.

Want als het echt begint te lopen krijg je hier straks een aantal "wat staat hier" achter elkaar en raakt bijvoorbeeld nummer 2 weer vergeten en die persoon moet dan weer vragen "wat staat er nu bij mij".  Krijg je dus niet echt 1 mooi overzicht met duidelijke topics, maar 1 topic met allemaal losse posts.

Folkert Jan

Ik vind het eigenlijk prima werken. misschien moeten we het even afwachtten.
Mocht je geen antwoord krijgen kun je altijd nog een apart topic openen.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

fkdeboer

Citaat van: jjjanssen op april 16, 2010, 10:27:06 AM
Even over dit topic:
Een apart "gedeelte" voor de vraag WAT STAAT ER OP MIJN FOTO is natuurlijk helemaal goed. :right:
Maar.. is het niet beter om er een sub-board van te maken.

Want als het echt begint te lopen krijg je hier straks een aantal "wat staat hier" achter elkaar en raakt bijvoorbeeld nummer 2 weer vergeten en die persoon moet dan weer vragen "wat staat er nu bij mij".  Krijg je dus niet echt 1 mooi overzicht met duidelijke topics, maar 1 topic met allemaal losse posts.
ben ik het geheel mee eens. dan kan je ook makkelijker zien of er al reacties op een foto zijn en eventueel reageren. op een of andere manier lijkt de drempel nu wat hoger te liggen (maar dat is misschien persoonlijk..).
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Ted van der Knaap

Citaat van: rnbflavour op april 16, 2010, 10:48:59 AM
Ik vind het eigenlijk prima werken. misschien moeten we het even afwachtten.
Mocht je geen antwoord krijgen kun je altijd nog een apart topic openen.

Heb ook het idee dat dit wel gaat lopen en zelfs "populair" gaat worden. Kan me (nog) niet voorstellen dat er foto's blijven liggen... (nog) niets aan veranderen wmb.

(weet niet of er gedacht word aan af en toe opschonen... ...ook hier wmb niet veranderen, erg leerzaam om regelmatig nog eens terug te kijken!)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)