telescoop (oculair) bestellen in amerika

Gestart door fkdeboer, april 01, 2010, 11:02:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

fkdeboer

Hallo,
heeft iemand toevallig ervaring met het bestellen van optics vanuit amerika? Dit kan namelijk niet direct, maar scheelt vaak wel behoorlijk in prijs.
Nu heb ik ooit gehoord/gelezen dat er bedrijfjes zijn die tegen een kleine vergoeding als derde fungeren en het voor je bestellen en naar europa sturen.. weet iemand hier meer van?
voor mij gaat het om een Nikon 27x/40/50x MC wide oculair. in nederland tussen de 250 en 350euro, terwijl ik hem in amerika voor (omgerekend) 160euro zag....
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Sander Haak

Ik heb mijn verrekijker in Amerika zonder tussenkomst van derden besteld met VISA-card via opticsplanet.com. Dat ging opzich wel goed maar houd rekening met een lange levertijd. Soms heb je mazzel maar mijn pakketje lag 2 a 3 weken bij de Nederlandse duane en dat is geen uitzondering. Ik moest ook achteraf nog inklaringskosten betalen waardoor de winst terugliep tot een paar tientjes (heb even geen link voor handen maar dit kan je wel ergens uitzoeken op internet). Dan moet je verder nog hopen dat je pakketje zonder schade aankomt want anders ben je nog meer tijd en geld kwijt.

Kortom: Mijn volgende kijker koop ik toch gewoon in Nederland. De service van bijv. House of Outdoor in Maarssen is mij die extra euro's wel waard.
Groet, Sander Haak (Woerden)

Norman

Citaat van: Sander Haak op mei 03, 2010, 11:43:53 AM
De service van bijv. House of Outdoor in Maarssen is mij die extra euro's wel waard.

Ik sluit mij hier 200% bij aan.
Er is eerder een topic geweest over het kopen van kijkers in amerika.
Je zal even moeten zoeken.