Wilsons of Dark-bellied Storm-Petrel

Gestart door ArjenDrost †, maart 26, 2010, 21:17:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

ArjenDrost †

Ha allen


Ik was voor Wouter even door m'n stormvogeltjes aan het gaan, kom ik deze foto tegen. Ik dacht eerst aan Wilsons, maar Wouter wil er graag een Dark-bellied van maken... Nu twijfel ik ook, maar kan net te weinig van de buik zien om de een of de ander uit te sluiten. Helaas geen andere foto's beschikbaar.

Iemand een idee?

Groeten, Arjen

Bas vd Burg

Tsja en waarom dan persé een Dark-bellied en geen White-bellied??? Puur op locatie?
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

ArjenDrost †

Volgens mij heeft White-bellied ook een lichter "zadel", in plaats van alleen maar een lichte veeg, zoals zowel Wilsons als Dark-bellied hebben...


Locatie zou net kunnen.... Daar zou ik die niet op uit durven sluiten.


Groeten, Arjen

Bas vd Burg

Nu heb ik totaal geen verstand van Fregetta-stormvogeltjes maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat het onderscheid Dark-bellied/White-bellied toch erg lastig is.

In British Birds heeft eens een aardig artikel gestaan over determinatie van "black-and-white-storm petrels" (British Birds 100, juli 2007, pagina 407-442)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

laatvlieger

Nu is het niet zo dat ik er een Balck-bellied van wil maken, maar als we ze in de soortoverzichten gebruiken, dan moeten we die andere soorten even uitsluiten (ofwel door beschrijving van de waarnemer, ofwel op basis van de foto's). Ik heb zelf geen ervaring met de soorten (Wilson's/ Black-bellied/ white-bellied) en op basis van de foto durf ik het niet te zeggen. Vond de kop wel redelijk plomp overkomen, daarom toch maar even kijken of het andere soorten zouden kunnen zijn.

Het zou leuk zijn als een expert misschien wel meer uitsluitsel zou durft te geven. Ik liep net als Arjen tegen dezelfde determinatieproblemen op.

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/