Hoofdmenu

Voorjaarsvogels

Gestart door Vincent Hart, maart 18, 2010, 09:17:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

Maico Weites

Zaterdag en zondag de hele tijd buiten geweest, maar geen tjiftjafs gehoord.
Vandaag maar liefs 5.
Sowieso veel zang op de op de weg naar school vandaag: 2 geelgorzen, 10 heggenmussen, 1 boomkruiper, 1 boomklever,
15 winterkoningen, 7 vinken, 1 merel, 5 roodborsten, 2 pimpels, 5 koolmezen, 7 zanglijsters, 1 turkse tortel, 1 houtduif en vast nog wel meer.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

Robert V.T

Gister ook mijn eerste tjiftjaf van dit jaar. Verder al veel vechtende merel en roodborstmannetjes.
Groeten,

Robert van Tiel

Sjoerd

Vandaag mijn eerste boomleeuweriken en roodborsttapuit!  :)  En ook nog een zwarte specht (voor het eerst gezien, daarvoor alleen gehoord...)

jonas D

Ik vandaag ook 1 tjiftjaf gehoor en dan later op de dag nog eens 4
ook nog 3robotaps en 3grote gele kwikken
Groeten,
Jonas

Michiel en Milka

Vandaag ook in Wageningen de eerste tjiftjaf. De hele weg naar kantoor met de oren wijd open, maar niets gehoord. Op het moment dat ik van mijn fiets stapte hoorde ik hem! @Jarinka: nu niet zeggen dat ik eerder van mijn fiets moet stappen. :)
Waarneming eerste tjif is trouwens vier dagen eerder dan vorig jaar.
Groet, Michiel

Jarinka

Michiel, je zegt het zelf al; dan hoef ik het niet meer te doen :angel:
Hier nog geen Tjiftjaf te bekennen. Het dichtdoen van de deur zal niet helpen, want hier in de buurt zitten geen Tjiftjafs. Dan maar over op de tweede techniek ;D
Groeten, Jarinka Heijink

Sjoerd

Vandaag ook mijn eerste tjiftjaf :)

Lonnie Bregman

Ik vandaag ook m'n eerste twee Tjiftjaffen. :)
Groeten, Lonnie Bregman

Theovanv

Ik had gister mijn eerste Tjif! ;)

Ik vind het altijd leuk om te kijken wanneer ik mijn eerste Tjiftjaf heb in een jaar, in 2008 begon ik met vogels kijken en had ik hem later, omdat ik hem nog niet goed kon herkennen.

2008: 08-04 Klarenbeek
2009: 23-03 Apeldoorn
2010: 20-03 Apeldoorn
2011: 14-03 Diemen
Theo van Veenendaal

Jan vH

Vandaag mijn eerste Boerenzwaluw van dit jaar! En ook de aantallen Kleine Vossen waren vandaag erg hoog voor de eerste helft voor maart. Langs de Hoevelakenseweg telde ik er bijvoorbeeld alleen al tien. Tjiftjaf heb ik vandaag niet gehoord, maar zaterdag, zondag en maandag wel.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jarinka

Waar blijven al die lentebeesten? Ik heb nog steeds geen Tjiftjaf of Boerenzwaluw. Er zat vanmiddag wel een Muskuseend te broeden, maar dat doen die beesten ook in het najaar.
Groeten, Jarinka Heijink

Sjoerd

Misschien een idee om naar langeveen te gaan (in den treek)? Daar onder andere een tjiftjaf gehoord, maar ook boomleeuweriken (niet te missen) en een roodborsttapuit :)

Lonnie Bregman

Vandaag trouwens ook alweer de eerste vlinder zien vliegen. :)
Groeten, Lonnie Bregman

Maarten Sluijter

Citaat van: lonnie20 op maart 15, 2011, 17:49:21 PM
Vandaag trouwens ook alweer de eerste vlinder zien vliegen. :)

Ik had mijn eerste dagvlinder al meer dan een maand geleden, op 8 februari een Kleine Vos!
.

Michiel en Milka

Hé, gaan we over op vlinders? Hier vloog zaterdag de eerste. Maar tekort gezien om er verder iets van te zeggen. Behalve dan dat veel soorten uit te sluiten zijn, maar daar kom je niet ver mee. :)
Groet, Michiel

stefanhageman

(Eer)Gisteren mijn eerste Rouwkwikstaarten, Bruine Kiekendieven en Witte Kwikstaarten.
Stefan Hageman


Jarinka

Vanmiddag mijn eerste Boerenzwaluw van het jaar :)
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Citaat van: Jarinka op maart 21, 2011, 17:20:55 PM
Vanmiddag mijn eerste Boerenzwaluw van het jaar :)
Grrrrrrefeliciteerd!  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Citaat van: Vincent Hart op maart 21, 2011, 17:30:10 PM
Citaat van: Jarinka op maart 21, 2011, 17:20:55 PM
Vanmiddag mijn eerste Boerenzwaluw van het jaar :)
Grrrrrrefeliciteerd!  ;)
Nu nog mijn eerste mooie waarneming van Boerenzwaluw. Deze zag ik op flinke afstand gedurende een paar seconden boven de bomen vliegen. Hé, diepe gevorkte staart en lange vleugels. Leuk, Boertje :D
Daarna liet hij zich niet meer zien.
Groeten, Jarinka Heijink

Bart van Hoogstraten

#289
Ik ben blijkbaar sneller tevreden -> vandaag mijn eerste zingende zanglijster van het jaar en ik werd er helemaal vrolijk van!
http://waarneming.nl/waarneming/view/52902139
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jarinka

Citaat van: Bart van Hoogstraten op maart 21, 2011, 17:41:10 PM
Ik ben blijkbaar sneller tevreden -> vandaag mijn eerste zingende zanglijster van het jaar en ik werd er helemaal vrolijk van!
Goed zo, Bart! Van Zanglijsters moet je gewoon vrolijk worden :) Toen ik zaterdag naar m'n werk fietste zat er eentje heel hard te zingen, en een stuk verderop zaten er twee bij elkaar in een struik.
Groeten, Jarinka Heijink

Bart van Hoogstraten

Ik had mijn eerste Fitis van dit jaar trouwens op 17 februari! (maar ik speel een beetje vals  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

GijsB

vandaag is er een zingende fitis gemeld een paar honderd meter van mn huis
ben morgen vrij dus ga er denk ik maar even langs om van het voorjaar te genieten (om vervolgens door te fietsen naar een pestvogel, hoe dubbel kan een dag zijn  :rolleye: )
Gijs

Maarten Sluijter

Ze stromen binnen; gisteren 12 Tjiffen, maar nog steeds wachtend op m'n eerste zwaluw..
.

Jarinka

Het gaat nu inderdaad hard met de Tjiftjafs. In het kwartiertje dat ik naar school fietste heb ik er twee gehoord.
Groeten, Jarinka Heijink

GijsB

#295
Ik luister NU naar mn eerste tjiftjaf


Oke ik loog, ook zonder boerenzwaluw en fitis kan ik het ultieme voorjaarsgevoel krijgen
Gijs

Jan vH

Vandaag ongeveer twintig Tjiftjaffen.  ;D
Jan van Harten
Validator Plantengallen

GijsB

Vandaag weer een leuk dagje, met eindelijk boerenzwaluw :D
Gijs

stefanhageman

Ondertussen barst het alweer van de Tjiftjaffen, werkelijk in elke straat tjiftjaft er wel één. Vandaag overigens mijn eerste jonge Soepeenden van het jaar.
Stefan Hageman


Vincent Hart

Citaat van: dralion13 op maart 23, 2011, 17:47:33 PM
Vandaag weer een leuk dagje, met eindelijk boerenzwaluw :D
Waarom ben ik ook in de stad blijven wonen  :'(
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers