Hoofdmenu

Voorjaarsvogels

Gestart door Vincent Hart, maart 18, 2010, 09:17:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

Lonnie Bregman

Vandaag m'n eerste 9 Grutto's en ook nog een Toendrarietgans.
Groeten, Lonnie Bregman

Jan vH

Vandaag op veel plekken weer Kieviten, Scholeksters en ook Grutto's weer in de weilanden.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Maurice Elf

Citaat van: Jan vH op maart 05, 2011, 15:39:21 PM
Vandaag op veel plekken weer Kieviten, Scholeksters en ook Grutto's weer in de weilanden.

Precies wat mij ook opviel! De lente komt eraan!!!  ;D   ;D
Mvg Maurice

Timo Roeke

Even wachten tot de eerste zwaluwen heren :) Dan ga ik met jullie mee.

Jan vH

Vandaag trouwens ook m'n eerste Lepelaar van dit jaar, in mooi zomerkleed.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Margreet Kwh

Vandaag twee spechten horen roffelen in de Haarlemmerhout, een met een zwaar geluid, en een met een veel lichter geluid, alsof ze elkaar antwoordden.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

HPM

Citaat van: MarKoHu op maart 05, 2011, 20:23:51 PM
Vandaag twee spechten horen roffelen in de Haarlemmerhout, een met een zwaar geluid, en een met een veel lichter geluid, alsof ze elkaar antwoordden.

Dat heeft waarschijnlijk meer te maken met waarop ze roffelen want elkaar antwoorden doen ze ook even zwaar en hetzelfde exemplaar produceert op verschillende plaatsen ook verschillende roffels.
http://waarneming.nl/soort/sounds/109 (Kijk vooral onder 'zang')

Herman van der Meer

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Vincent Hart

Gister balsvlucht van graspieper, territoriale tureluurs, buitelde kieviten en een zingende patrijs. Het begint weer  :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Wouter van der Ham

Ik zie nu steeds meer kokmeeuwen met ( gedeeltelijk ) zomerkleed, er zitten nu 2 ooievaars op het nest (was er eerst maar 1 ), De scholeksters hebben onze school weer ontdekt, waarschijnlijk gaat er weer een paar broeden, net zo als de afgelopen jaren.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

HPM

Citaat van: HPM op maart 01, 2011, 19:24:26 PM
Ik kijk (en luister) er naar uit maar ik heb dit voorjaar in Den Haag nog geen Kleine Mantel gezien. Het kan nu toch niet lang meer duren.
[...]

Vandaag was het zo ver: de eerste Kleine Mantelmeeuw van dit voorjaar.
Herman van der Meer

Jarinka

Citaat van: HPM op maart 06, 2011, 11:55:21 AM
Citaat van: HPM op maart 01, 2011, 19:24:26 PM
Ik kijk (en luister) er naar uit maar ik heb dit voorjaar in Den Haag nog geen Kleine Mantel gezien. Het kan nu toch niet lang meer duren.
[...]

Vandaag was het zo ver: de eerste Kleine Mantelmeeuw van dit voorjaar.
Leuk! Broeden ze bij je in de buurt?
Toch heb ik ze eigenlijk niet gemist deze winter. Er zat er elke week wel een naast een vijver waar ik op weg naar school langs fiets. En op de Huizerpier zat in februari een 2kj Kleine Mantelmeeuw.
Groeten, Jarinka Heijink

HPM

Citaat van: Jarinka op maart 06, 2011, 11:56:47 AM
Citaat van: HPM op maart 06, 2011, 11:55:21 AM
Citaat van: HPM op maart 01, 2011, 19:24:26 PM
Ik kijk (en luister) er naar uit maar ik heb dit voorjaar in Den Haag nog geen Kleine Mantel gezien. Het kan nu toch niet lang meer duren.
[...]

Vandaag was het zo ver: de eerste Kleine Mantelmeeuw van dit voorjaar.
Leuk! Broeden ze bij je in de buurt?
Toch heb ik ze eigenlijk niet gemist deze winter. Er zat er elke week wel een naast een vijver waar ik op weg naar school langs fiets. En op de Huizerpier zat in februari een 2kj Kleine Mantelmeeuw.

Voor zover ik weet broeden ze niet in de buurt. Maasvlakte is denk ik het dichtste bij. Vroeger waren er grote kolonies in het duingebied Meijendel. Die zijn met de komst van de vos verdwenen.
Landelijk worden ze het hele jaar wel gemeld, maar hier in de stad (Den Haag) zitten ze echt alleen in de 'zomer'.
Vorige week is er al wel een op de Hofvijver gemeld.
Herman van der Meer

Timo Roeke

Met al die roepende wulpen en zingende boomleeuweriken begint het nu toch ergens op te lijken :)

JohanvantBosch

Citaat van: HPM op maart 06, 2011, 12:05:55 PM
Citaat van: Jarinka op maart 06, 2011, 11:56:47 AM
Citaat van: HPM op maart 06, 2011, 11:55:21 AM
Citaat van: HPM op maart 01, 2011, 19:24:26 PM
Ik kijk (en luister) er naar uit maar ik heb dit voorjaar in Den Haag nog geen Kleine Mantel gezien. Het kan nu toch niet lang meer duren.
[...]

Vandaag was het zo ver: de eerste Kleine Mantelmeeuw van dit voorjaar.
Leuk! Broeden ze bij je in de buurt?
Toch heb ik ze eigenlijk niet gemist deze winter. Er zat er elke week wel een naast een vijver waar ik op weg naar school langs fiets. En op de Huizerpier zat in februari een 2kj Kleine Mantelmeeuw.

Voor zover ik weet broeden ze niet in de buurt. Maasvlakte is denk ik het dichtste bij. Vroeger waren er grote kolonies in het duingebied Meijendel. Die zijn met de komst van de vos verdwenen.
Landelijk worden ze het hele jaar wel gemeld, maar hier in de stad (Den Haag) zitten ze echt alleen in de 'zomer'.
Vorige week is er al wel een op de Hofvijver gemeld.
Voor mij (ook in Den Haag) is de komst van Kleine mantelmeeuwen ook altijd een van de eerste tekenen van het voorjaar... twee weken geleden nog niets, een week geleden enkelingen en nu zijn er al weer genoeg...  O0

firecrest

Vandaag weinig wind en een lekker warm zonnetje. Echt voorjaar!
Overal zongen Boomkruipers, Grote Lijsters, Sijsjes en Groenlingen.
De Spechten waren ook flink aan het roffelen en een Blauwe Reiger was met een tak aan het slepen.
Nu nog wachten op de eerste Tjiftjaf...

Maarten Sluijter

Citaat van: firecrest op maart 06, 2011, 19:57:19 PM
Nu nog wachten op de eerste Tjiftjaf...

Dinsdag Z3, zal het eerste golfje wel weer komen.  :blink:
.

HPM

Citaat van: JohanvantBosch op maart 06, 2011, 16:07:06 PM
Citaat van: HPM op maart 06, 2011, 12:05:55 PM
Citaat van: Jarinka op maart 06, 2011, 11:56:47 AM
Citaat van: HPM op maart 06, 2011, 11:55:21 AM
Citaat van: HPM op maart 01, 2011, 19:24:26 PM
Ik kijk (en luister) er naar uit maar ik heb dit voorjaar in Den Haag nog geen Kleine Mantel gezien. Het kan nu toch niet lang meer duren.
[...]

Vandaag was het zo ver: de eerste Kleine Mantelmeeuw van dit voorjaar.
Leuk! Broeden ze bij je in de buurt?
Toch heb ik ze eigenlijk niet gemist deze winter. Er zat er elke week wel een naast een vijver waar ik op weg naar school langs fiets. En op de Huizerpier zat in februari een 2kj Kleine Mantelmeeuw.

Voor zover ik weet broeden ze niet in de buurt. Maasvlakte is denk ik het dichtste bij. Vroeger waren er grote kolonies in het duingebied Meijendel. Die zijn met de komst van de vos verdwenen.
Landelijk worden ze het hele jaar wel gemeld, maar hier in de stad (Den Haag) zitten ze echt alleen in de 'zomer'.
Vorige week is er al wel een op de Hofvijver gemeld.
Voor mij (ook in Den Haag) is de komst van Kleine mantelmeeuwen ook altijd een van de eerste tekenen van het voorjaar... twee weken geleden nog niets, een week geleden enkelingen en nu zijn er al weer genoeg...  O0

Gisteren eentje, vanochtend alweer drie. Het wordt nog een plaag.  :)

Herman van der Meer

Stijn E.

Vamorgen m'n eerste baltsende Kievit van dit jaar :) Heerlijk!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Wouter van der Ham

Vandaag, Misschien wat laat, ook mijn eerste Grutto's gezien, Heerlijk!
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Robert V.T

Gisteren weer volop grutto's gezien in zeeland, ook nog 10 zingende veldleeuweriken, zingende graspiepers en wat baltsende kieviten.  :blink:
Groeten,

Robert van Tiel

GijsB

Eerste kivieten dit jaar weer op weg naar school
Nu nog op de grutto's en de visdieven wachten
Gijs

HPM

Citaat van: dralion13 op maart 09, 2011, 12:17:25 PM
Eerste kivieten dit jaar weer op weg naar school

Gaan Kieviten dan ook naar school?  ;)

Herman van der Meer

GijsB

Ja  ;D
Vlogen de hele tijd achter me aan  ::)
Gijs


Rikstar

Ik had vorige week 2 grote bonte spechten die aan het roffelen waren tegen een  ijzeren Lantaarnpaal die de tennisvelden horen te verlichten. Ik stond wel even raar te kijken en te luisteren want dat klonk heel apart.
Ik wist van het bestaan van dit gedrag maar ik had het nog nooit gezien.

Citaat van: HPM op maart 05, 2011, 20:34:23 PM
Citaat van: MarKoHu op maart 05, 2011, 20:23:51 PM
Vandaag twee spechten horen roffelen in de Haarlemmerhout, een met een zwaar geluid, en een met een veel lichter geluid, alsof ze elkaar antwoordden.

Dat heeft waarschijnlijk meer te maken met waarop ze roffelen want elkaar antwoorden doen ze ook even zwaar en hetzelfde exemplaar produceert op verschillende plaatsen ook verschillende roffels.
http://waarneming.nl/soort/sounds/109 (Kijk vooral onder 'zang')
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Maarten Sluijter

Vandaag de eerste Zwartkopmeeuwen, Roodborsttapuiten en een zingende Tjiftjaf!
.

Michiel en Milka

Vandaag de eerste grutto´s van dit jaar. Tevens graspieper en tureluur. In een concert met wulp en kievit. Geweldig!
Groet, Michiel

HPM

Citaat van: HPM op maart 07, 2011, 16:43:35 PM
Citaat van: JohanvantBosch op maart 06, 2011, 16:07:06 PM
Citaat van: HPM op maart 06, 2011, 12:05:55 PM
Citaat van: Jarinka op maart 06, 2011, 11:56:47 AM
Citaat van: HPM op maart 06, 2011, 11:55:21 AM
Citaat van: HPM op maart 01, 2011, 19:24:26 PM
Ik kijk (en luister) er naar uit maar ik heb dit voorjaar in Den Haag nog geen Kleine Mantel gezien. Het kan nu toch niet lang meer duren.
[...]

Vandaag was het zo ver: de eerste Kleine Mantelmeeuw van dit voorjaar.
Leuk! Broeden ze bij je in de buurt?
Toch heb ik ze eigenlijk niet gemist deze winter. Er zat er elke week wel een naast een vijver waar ik op weg naar school langs fiets. En op de Huizerpier zat in februari een 2kj Kleine Mantelmeeuw.

Voor zover ik weet broeden ze niet in de buurt. Maasvlakte is denk ik het dichtste bij. Vroeger waren er grote kolonies in het duingebied Meijendel. Die zijn met de komst van de vos verdwenen.
Landelijk worden ze het hele jaar wel gemeld, maar hier in de stad (Den Haag) zitten ze echt alleen in de 'zomer'.
Vorige week is er al wel een op de Hofvijver gemeld.
Voor mij (ook in Den Haag) is de komst van Kleine mantelmeeuwen ook altijd een van de eerste tekenen van het voorjaar... twee weken geleden nog niets, een week geleden enkelingen en nu zijn er al weer genoeg...  O0

Gisteren eentje, vanochtend alweer drie. Het wordt nog een plaag.  :)

Het zit bij mij in de buurt nu 'vol' met Kleine mantels. Ook in het geluidsbeeld zijn ze nu duidelijk aanwezig.

Herman van der Meer

Vincent Hart

Vanochtend m'n eerste zingende tjif, in het plantsoen vlakbij m'n huis  :)

In één van de laatste huismussenvestigingen langs de rand van Asd-Centrum ten minste 5 zingende mannen; aantal zingende groenlingen. Fijn begin van de week  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers