vogels rond alanya

Gestart door bertus2, maart 02, 2010, 13:25:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

bertus2

beste mensen,

in augustus 2010 ga ik een week naar turkije (alanya)
op observado heb ik al een idee gekregen welke soorten ik zou kunnen verwchten. daarnaast wat verslagen van travellingbirder gelezen. ik ben van plan om in een straal van max 100/150 km rond alanya te gaan kijken, de weg naar het noorden bij akseki schijnt goed te zijn, en de heuvels ten noorden van alanya ook. is er iemand met tips over plekken die nog meer de moeite waard zijn in de omgeving?

ik hoor het graag.

Groeten Bert
vriendelijke groet

Bert Haamberg

bertus2

niemand goede ideeen?

Groetjes
vriendelijke groet

Bert Haamberg

maartenwielstra

Ik ben er een keer geweest de eerste week van mei, zal wel 2005 zijn geweest ofzo. Ik weet niet meer hoe het gebied heet, maar ons zoveel sterrenhotel (geen idee meer welke) met loopafstand naar zee was midden in een natuurreservaat (naam?) bij Belek (vlakbij alanya). Leuk vogelen hier! Veel variatie in gebied. Het gebied is een soort moerasgebied, met bijbehorende soorten (Woudaap, Gestreepte Prinia), riviertje (Bonte Ijsvogel), maar natuurlijk ook kust- en duinvogels (Audouins Meeuw) en in de dorpjes ook gave dingen (rosse waaierstaart), en de omliggende akkers (kalanderleeuwerik)...zomaar een kleine greep van de vele leuke soorten. Het Taurosgebergte (jeepsafari) leverde ook nog enkele leuke dingetjes op (Maskerklauwier, Balkanbergfluiter)....zo nu weer snel doen alsof ik aan't werk ben.