plantje

Gestart door Hendrikje, december 04, 2009, 22:07:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hendrikje

Dit groene plantje zag ik in noord Vietnam. Het was een bijzonder plantje. Wanneer je er met je hand over ging(zonder aanraking), dan sloten de blaadjes zich. Zie tweede foto. Graag zou ik de naam weten van dit plantje.
met vr.gr. Hendrikje

mcbud

Hallo Hendrikje
Dit lijkt me een lid van de Mimosa familie. Het zou heel goed Mimosa pigra kunnen zijn, een Zuid Amerikaanse soort die zich razendnel over de hele wereld aan het verspreiden is (staat op de wereldlijst van de honderd meest bedreigende invasieve exoten). Ik ken ze zelf uit Sarawak (Borneo) en het vasteland van Maleisiƫ, maar ze zijn ook gemeld uit Cambodja. Geen foto van een open bloem?


groet, marc


PS. hopelijk geen zaden of stekken meegenomen?

pieternella

Vroeger had je deze wel als kamerplantje: Kruidjeroermeniet.
Maar ik heb geen idee over de wetenschappelijke naam.
Vriendelijke groeten, Petra vd Brink

Hendrikje

Nee Marc, geen zaden of stekken meegenomen. Ook geen bloemen gefotografeerd. De plantjes stonden niet in bloei.
Bedankt, ook Pieternella.
met vr. groet
Hendrikje


Hinko

Ik ben de soort tijdens een jungle tocht tegengekomen in Khao Sok nationaal park (Thailand), wat nog primair tropisch oerwoud heet te zijn ...  :(
mvgr, Hinko

nick w

Ze komen in Ghana ook voor, Mimosa pudica is Kruidjeroermeniet. Kijk maar even naar een topic van mij, daar staan de bloemen er ook op..

Groet,
Nick W

Hinko

mvgr, Hinko

nick w