insect onbekend

Gestart door basic, november 11, 2009, 22:31:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

basic

hallo allemaal,
wij hebben een caravan gekocht afgelopen zomer en we komen veel van deze insecten tegen.
nu we de caravan vaker gebruiken wordt het minder, maar ze zijn er nog steeds.
ze zitten zowel in als rondom de caravan in spleten en tussen kastjes.
ze zijn donkerbruin, met lichtbruin afgewisseld, hebben 6 poten, korte antennes en ze kunnen vliegen, maar dit doen ze weinig.
ze lijken een beetje aangetrokken te zijn door licht.
als je ze dood drukt komt er groen/blauwige vloeistof uit en het ruikt een beetje bitterzoet.
ik zat zelf eerst te denken aan een soort kakkerlak, maar kan nergens een plaatje vinden van 1 die daar op lijkt.



thijsdegraaf

Niet dooddrukken hoor!!! Het zijn leuke wantsjes. Je zou het dus eigenlijk bij de wantsen moeten vragen.
Het lijkt op een Heterogaster urticae. Maar ik ben niet helemaal zeker, want ik heb helaas niet veel tijd. (moet naar m'n werk :-\)
Welkom trouwens op waarneming.

Groeten, Thijs

basic

hallo thijs,
bedankt voor je reactie,
ik heb nog even naar de urticae gegoogled, en de foto's die ik daar tegenkom lijken inderdaad heel erg goed op dit beestje.
Ik ben allang blij dat het geen kakkerlakken zijn.
Dooddrukken is ook niet mijn hobby hoor, meestal zet ik ze buiten, maar er moest er 1 worden opgeofferd in de naam der wetenschap.
nu moet ik alleen nog uitzoeken hoe ik deze wantsen op een vriendelijke manier buiten mijn caravan hou.

gr bas

Hetty Soetekouw

 ;D ik denk dat ze alleen maar een warm plekje voor de winter zoeken ;D
met vriendelijke groet,

Hetty Soetekouw
~~Seraka Photography~~