veel, heel veel WANTSEN in de Groene ster

Gestart door Sjors, september 06, 2009, 21:17:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Vandaag zo'n 300 berkenschildwantsen (imago en nimf), 100 berkenwantsen (imago en nimf), 100 groene stinkwantsen (imago en nimf) en 1000 (maar misschien waren het ook wel 3000) Kleidocerys resedae (imago?) waargenomen, terwijl ik de voorgaande dagen slechts enkele exemplaren kon ontwaren.
Heeft het iets te maken met het weer of met de tijd van het jaar of wellicht met het  hardcore dansevenement Xplode dat in de Groene ster plaatsvond (harde muziek met een gigantische lichtshow).

Ik durf deze enorme aantallen eigenlijk niet in te voeren, je krijgt al gauw een imago van Sjors de wantsenpatser   
   O0
Deze enorme hoeveelheid wantsen heb ik natuurlijk waargenomen in de Groene ster te Leeuwarden.
Groet uit (natuurlijk) Leeuwarden, Sjors van het Strandje

roelandlibeer


Sjors

Dan moet ik maar eens zo'n telapparaat aanschaffen  :rolleye: ;D
Groet uit (natuurlijk) Leeuwarden, Sjors van het Strandje

harry60

Ze staan er niet slecht op sjors, maar een macro lens is inderdaad wel leuk om ze wat beter in beeld te krijgen maar is ook moeilijker.

de wantsen in Belgie hebben niet zo'n explosie, zie wel redelijk wat R. nebulosa is die zijn toch nog steeds zeldzaam.

Gr Harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

MarjoSmeets

De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen GrĂ¼ssen, oftewel, groetjes van Marjo

harry60

Ik zie het maar ben net wakker dan ben ik nog een beetje :rolleye:
M.Vr.Gr. Harry de Koning