Vreemd of normaal?

Gestart door maria48_4, augustus 09, 2009, 18:22:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

maria48_4

Ik kwam een berkenwants tegen en dacht: wat doet die nou vreemd, ze wiebelde wat heen en weer. Dacht even dat ze last had van ongedierte of zo. Toen ik steeds dichterbij kwam met mijn camera leek het alsof ze een verdedigende houding kreeg. Door mijn lens zie ik eitjes, althans... dat dacht ik. Ik kruip nog dichterbij en zie dat het jonge wantsen zijn. Steeds als ik dichterbij kom draait de goede moeder naar mijn richting. Ik moest dus steeds anders zitten om de jongen op de foto te kunnen zetten.

Ik dacht dat wantsen hun eieren verlieten en dan weer verder trekken. Is het de norm dat ze hun jongen beschermen?

Nou vond ik wantsen al prachtige insekten, na dit is dit enorm gegroeid!

alvast bedankt als je mij aan een antwoord kunt helpen!


maria48_4

Ik probeerde deze topic te verwijderen en naar wantsen en cicaden over te hevelen, mag dus niet. Misschien kan de admin dit voor mij doen?
;-( Ik leer het vast nog wel) (denk ik) (hoop ik)

xenion

Tuurlijk. Gewone gebruikers kunnen dit niet...
Groeten,
Martin

maria48_4

haha thxs namens deze gewone gebruikster

harry60

Een aantal wantsen hebben broedzorg zoals deze, maar het merendeel van de wantsen moeten het zelf uitzoeken vanaf de geboorte.

Gr harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

maria48_4

Jeetje gaaf! Thxs Harry leuk om te weten, ik ga hier meer over opzoeken, het boeit me. Enne Harry er loopt een vlieg in je scherm! Lees dit eens als je het nog niet las http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=86957.0
echt gillen